user icon

Hamilton in lijst van 100 invloedrijkste personen

  • Gepubliceerd op 22 apr 2016 11:33
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton is door TIME Magazine opgenomen in de lijst met de honderd meest invloedrijke personen ter wereld. De drievoudig wereldkampioen Formule 1 verkeert in goed gezelschap, want ook wereldleiders als Barack Obama, Angela Merkel en Vladimir Poetin staan in de lijst. Hamilton valt onder het kopje 'Iconen'.

Oud-coureur Mario Andretti verkondigde in TIME over Hamilton: "Lewis is al speciaal sinds het moment dat hij de Formule 1 betrad en behoort nog steeds tot de absolute top. Als hij vandaag zou stoppen, dan nog zou hij zichzelf onder de beste coureurs aller tijden scharen. En hij is nog maar net begonnen. Hij kan nog veel meer bereiken, the sky is the limit for him."

"Wat Lewis anders maakt, is zijn houding. Hij straalt vertrouwen uit, maar is sereen. Ik had graag zelf tegen hem geracet, omdat ik weet dat het een enorme uitdaging zou zijn om hem af te troeven. Het lijkt erop alsof niets of niemand hem van zijn stuk kan brengen. Dat weten zijn concurrenten ook en dat weegt door in hun acties."

"Het meest fascinerende aan Lewis is nog zijn leven buiten de sport. Hij is nieuwsgierig, heeft zich verdiept in andere culturen en zijn achtergrond heeft geholpen om de aantrekkingskracht van de Formule 1 te vergroten. De ene dag is hij bij een modeshow in China en de volgende dag knuffelt hij met tijgers in Mexico. Dat terwijl hij gefocust blijft op het racen."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Subjectieve lijstjes.... wat heb je eraan?

    • + 2
    • 22 apr 2016 - 11:39
  • Ik moet zeggen dat hij ook ontzettend veel mazzel heeft dat hij op dit moment in de beste auto zit...hij wordt niet tot de max uitgedaagd.
    LOL...'Hij heeft zich verdiept in andere culturen'...wtf...is om gaan met de meiden van de Kardashians en een tijger knuffelen je verdiepen in andere culturen. Sure! Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen wat hem tot een ware kosmopoliet maakt...nee, wat dat betreft heeft hij nog heel wat te bewijzen.

    • + 3
    • 22 apr 2016 - 11:44
  • Ik geloof alleen dat hij bij de 100 meest invloedrijkste personen uit de uitgaanscene hoort...

    • + 2
    • 22 apr 2016 - 11:56
  • Waar is de tijd gebleven dat je TIME serieus kon nemen?

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:05
  • "schudt zijn hoofd meewarig"

    • + 1
    • 22 apr 2016 - 12:06
  • Zo hey.. Dit is bijna net zo schokkend nieuws als de ontdekking dat komkommers groen zijn. Geweldig dit!

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:09
  • sailor

    Posts: 10.268

    Poetin staat ook in die lijst ... een lijst met humor , dat wel.

    Boven Poetin staat zeker die altijd stomdronken Jeltsin

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:16
    • Morgen is exact 9 jaar geleden dat Jeltsin overleed...
      Al die tijd onder een steen gezeten?

      • + 0
      • 22 apr 2016 - 13:41
    • sailor

      Posts: 10.268

      Kun nagaan hoe belangrijk ik hem vond , ik wist niet eens dat hij dood was

      • + 0
      • 22 apr 2016 - 13:45
    • Boeit niet zoveel wat jij van Poetah vindt. Hij is een invloedrijk persoon, punt

      • + 1
      • 22 apr 2016 - 15:24
    • is Jeltsin dood?? ja wadde...
      Die is toch president van Rusland?
      Nou snap ik er geen zak meer van....

      • + 1
      • 22 apr 2016 - 16:22
  • daarom

    Posts: 787

    Poetin en Merkel....Ja echt iets om trots op te zijn om daar tussen te staan.

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:26
    • Stri

      Posts: 2.358

      Zonder een politieke discussie aan te willen wakkeren, want daar is deze site niet voor denk ik, is Merkel wel een vd meest succesvolle en gewaardeerde politica aller tijden.

      • + 1
      • 22 apr 2016 - 13:00
  • Ol' Fool

    Posts: 385

    Ik ga ff een eitje bakken

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:38
  • LimboF1

    Posts: 4.763

    Ik heb toch een heel ander beeld van Hamilton dan Andretti heeft. Ik vond hem niet echt zo geweldig toen hij in de F1 kwam, ik zie hem zeker niet als een coureur die onder de beste aller tijden hoort. Hij is voor mij geen complete coureur en is wel heel snel. Ik vind het "zelfvertrouwen"waar Antretti het overheeft meer arrogantie, maar dat is hoe het bij mij overkomt.

    IK heb eens naar dat lijstje gekeken, maar kan er niets van maken hoe ze die lijst maken. Er zit voor mij geen logica aan vast.

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 12:44
  • Supa

    Posts: 1.949

    Wat een baas!

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 13:00
  • Tony

    Posts: 981

    Met name het verdiepen in andere culturen. Herinner me iets vaags over een etentje met Koningin Elizabeth of verkeerde kleding bij een tennisfinale, onlangs selfie op de motor in een land waar dat niet mag, en dan nog niet te beginnen over alle uitspraken wat die later weer intrekt.
    En sereen? Wacht maar totdat Rosberg nog twee races wint. Helaas zie ik dat alleen niet gebeuren.

    • + 2
    • 22 apr 2016 - 13:33
    • je ziet het helemaal verkeerd, het was Koningin Elizabeth die zich niet in Hamiltons cultuur verdiepte, zij was degene die zich niet aanpaste.
      En bij die tennisfinale hadden hanteerde ze verkeerde kledingvoorschriften, ze hadden kunnen weten dat Lewis kwam en dan gelden er nou eenmaal andere regels.

      • + 0
      • 22 apr 2016 - 15:34
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Volledig verdiend.

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 13:45
  • Dikkedop

    Posts: 694

    Poe poe erg invloedrijk hoor kan 99 andere bedenken die meer invloed hebben

    • + -1
    • 22 apr 2016 - 15:36
  • Vroem!

    Posts: 285

    Ben absoluut geen Hamilton-fan, maar ben het wel eens dat hij de Formule 1 veel vertegenwoordigd.

    • + 2
    • 22 apr 2016 - 17:01
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Weer een zinloze topic en zo te lezen en was te verwachten, voer voor bashers

    • + 0
    • 22 apr 2016 - 21:20
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Met gelukkig een aantal glas half vol denkers.

      Laten we blij zijn met kleurrijke (in alle opzichten) karakter en uihangbord voor de f1.

      Zoals schumi en senna dat ook waren.

      • + 1
      • 22 apr 2016 - 21:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.361
  • Podiums 98
  • Grand Prix 121
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit