user icon

Verstappen: "Goede start van het weekend in Bahrein"

  • Gepubliceerd op 01 apr 2016 19:03
  • comments 30
  • Door: Danny Sosef

Max Verstappen eindigde de eerste en tweede vrije training voor de Grand Prix van Bahrein op respectievelijk de achtste en vierde plaats. De Limburger is tevreden en het lijkt een goed weekend te kunnen worden.

De Toro Rosso-coureur vertelde na afloop tegenover zijn website: "Dit is een goed begin van het weekend. De baancondities waren tijdens de tweede training anders ten opzichte van de eerste training, en er valt natuurlijk van alles te verbeteren, maar het is zeker een goede start. We gingen probleemloos rond en konden aan de afstelling van de auto werken, dat is erg positief. Het gaat nu goed, maar we blijven met beide benen op de grond staan, want we weten niet wat anderen getest hebben. We zullen ons moeten blijven verbeteren, net als de anderen doen. Maar het ziet er voor nu zeker positief uit."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.088

    Hopelijk net zo'n start als 2 weken geleden en nu een betere STR strategie, dan moet een top 6 mogelijk zijn.

    • + 2
    • 1 apr 2016 - 19:11
    • Ik ben benieuwd naar de kwalificatie, en of williams en FI volle bak zijn gegaan vandaag...

      • + 0
      • 1 apr 2016 - 23:40
  • Caramba

    Posts: 5.786

    "Na VT1 wilde ik Sainz even een poepie laten ruiken. Maar dat er zo een flats uit kwam heeft mezelf ook een beetje verbaasd. Anyway, nu maar hopen dat er niets meer aan de baancondities verandert."

    • + 3
    • 1 apr 2016 - 19:17
    • Hij het em aardig de zakken vol gescheten ja....Verstappen kennende kon de balans nog wat beter, de afstelling wat scherper... vond hij nog wat foutjes in zijn rondje, en zit er nog wel een klap meer in. Het mooie is dat hij het nog meent ook dan, en graag even bewijst in de kwali.

      • + 2
      • 1 apr 2016 - 19:21
  • Aan de foto te zien heeft Max vooral zijn linkerarm getrained in voorbereiding op Bahrein

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 19:24
  • Links is zijn rukarm.

    • + 2
    • 1 apr 2016 - 19:28
  • keesie

    Posts: 341

    Beetje vertekening van de uitslag. Carlos reed veel sneller in het rond.

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 19:29
    • 1 april !!!!

      • + 1
      • 1 apr 2016 - 19:37
    • MadMax2.0

      Posts: 627

      klopt Carlos was 2x zo snel en hield zich ook nog in ook nog snelste tijd was 46sec maar de tijdwaarneming kon dat niet aan

      • + 5
      • 1 apr 2016 - 19:44
    • Reed volgens mij ook nog een Mercedes in de weg. xD

      • + 1
      • 1 apr 2016 - 19:47
    • basgee

      Posts: 178

      Teveel uitlaatgassen ingeademd Keesie?

      • + 2
      • 1 apr 2016 - 19:57
    • DaanF1

      Posts: 267

      Nou, grap of geen grap, ik maakte me toch even zorgen om de lange runs. Ik had de indruk dat Sainz helemaal niet zoveel slechter op de mediums onderweg was dan Max op de softs. Maar goed, we zullen zien..

      • + 0
      • 1 apr 2016 - 20:08
    • Nou en? Na 6 rondjes is iedere band bij Carlos 4 kant geremt. No one cares....

      • + 6
      • 1 apr 2016 - 20:11
    • LOL @ Turbo1968: ze kunnen Carlos inderdaad bij de start gelijk beter vierkante banden geven. Is anders toch een kwestie van (weinig) tijd.

      • + 2
      • 1 apr 2016 - 20:30
    • Carlos dacht, weet je wat, ik gun Max het ook een keer om boven mij te staan in een vrije training. Zondag sta ik er toch weer achter en Max heeft het zo zwaar gehad de afgelopen weken en kwam donderdag met zijn ziel onder zijn arm de paddock binnenlopen.

      Sociiale jongen die Sainz:-)

      • + 1
      • 1 apr 2016 - 20:44
    • @keesie, reed vervangen in scheet.....lol

      • + 0
      • 1 apr 2016 - 21:34
  • Totalia

    Posts: 909

    Het zijn maar trainingen pas morgen weten we waar Max staat, ik verwacht nog wel wat van Ferrari en Williams.... Ik denk q3 en dan P5 of P6 voor Max... Als hij dat weet vast te houden in de race dan is dat al heel mooi!!

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 19:59
  • PitBox

    Posts: 380

    Wie heeft goede info over de rondetijden van Max en Carlos met de daabij behorende banden. Op de Fia website zie je wel de rondetijden, maar niet de gebruikte banden. Ik dacht bij Ziggo te horen dat Carlos zeer goede tijden op mediums reed in vergelijking tot Max op softs. Heeft iemand een analyse of is er een site waar je dit soort info kunt vinden?

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 20:13
    • Totalia

      Posts: 909

      Carlos en max hebben beide op supersoft gereden.... Die medium waren niet sneller dan soft. P1 Carlos nipt voor max zelfde banden p2 is bekend

      • + 0
      • 1 apr 2016 - 20:22
    • Verschil tussen de mediums en softs bedroeg vandaag een seconde en Sainz deed op zijn supersofts een veel langere stint dan Max. Morgen staan ze gewoon weer binnen een tiende van elkaar.

      • + 1
      • 1 apr 2016 - 20:46
    • MadMax2.0

      Posts: 627

      Laatste 30min training reden ze tegelijk Max op softs en Sainz op Medium, Sainz reed veel meer ronden en was iets sneller dan Max....waarschijnlijk dus met een verschillende hoeveelheid benzine. Denk dat Sainz heeft moeten testen hoelang de mediums meegingen en hoe snel ze zijn op het einde van de race het laatste setje banden. Dat is alles wat ze wilde weten daarom had Sainz denk ik ook 2 setjes Mediums gekozen en Max maar 1tje. Beide nog 1 setje over voor in de race.....

      • + 2
      • 1 apr 2016 - 21:16
  • Een goed begin is het halve werk!

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 21:05
    • Maar dat wil niet zeggen dat je aan het begin half werk kan leveren he

      • + 0
      • 1 apr 2016 - 21:21
  • MightyMax

    Posts: 831

    Had wel de indruk dat tijdens de "long runs" in P2 de banden (volgens mij reed hij toen op de "soft" banden) erg snel achteruit gingen en de rondetijden dus erg snel opliepen, ook in relatie tot anderen die op dezelfpde banden "long runs" reden.

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 21:51
  • Weinig nut om sainz en verstappen te vergelijken in deze FP 1 en 2 ,, gaan duidelijk op een verschillende strategie de race in.... De kwalificatie zegt misschien wat over de onderlinge krachtsverhouding....

    • + 0
    • 1 apr 2016 - 21:58
  • TR lukt het niet om het persbericht naar buiten te sturen daarom sturen ze hem in een pdf via twitter: cms.scuderiatororo(...)iday_01-04-2016.pdf

    • + 1
    • 1 apr 2016 - 22:37
    • Ze mogen de IT man inderdaad wel een keer met een eind hout langs ze sodemieten slaan daar haha. Waardeloze website met allerminst bedenkelijke verwijzingen en niet funtionerende plug-ins. De Facebook en Twitter berichten zijn van het niveau.... 'niet helemaal wijs' soms en fatsoenlijk een bericht uitbrengen is ook allemaal lastig. Dan sturen we Töst nog even naar Engels voor beginners met aansluitend een stukje media training en dan moet het goed gaan komen. Ti's allemaal met de Italiaanse slag denk ik. ;-)

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 08:31
  • Kwali kan toch lastig worden, het zal er om spannen, ik gok P8, in de race naar P6, klasse performance, iedereen weer blij.

    • + 0
    • 2 apr 2016 - 08:27

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar