user icon

Rosberg ziet zich nog jaren voor Mercedes rijden

  • Gepubliceerd op 22 feb 2016 07:52
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Als het aan Nico Rosberg ligt, racet hij nog 'veel jaren' voor het team van Mercedes. Dat verkondigde de Duitser aan Sky Sports F1. Het huidige contract van Rosberg loopt na 2016 af. De vice-kampioen van de afgelopen twee jaar zal dit seizoen een nieuwe verbintenis af moeten dwingen.

Daar heeft Rosberg alle vertrouwen in. "Ik ben er zeker van dat ik veel jaren bij Mercedes voor de boeg heb. Ik voel me op mijn gemak binnen het team, ik voel me echt onderdeel van de organisatie. We hebben samen al een boel bereikt en er valt nog veel meer te bereiken."

Rosberg kijkt uit naar een nieuw duel met teamgenoot Lewis Hamilton. "Dat is elk jaar weer een uitdaging, maar het is ook een geweldige mogelijkheid. Ik koester dit soort gevechten, dit is waarom ik race. Lewis spreidt al jaren een enorm hoog niveau tentoon en ik verheug me erop om het weer tegen hem op te nemen."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • peerke

    Posts: 94

    Ik denk het niet Nico.

    • + 2
    • 22 feb 2016 - 08:06
    • Ik denk ook dat hij het zelf niet moet WILLEN. Hij zit er nu ook al zo lang... en Hamilton verslaan gaat toch niet lukken. Als ik hem was zou ik als eerste rijder naar Williams gaan (exit Massa), samen met Stoffel de scherven bij McLaren plakken en weer succesvol maken (exit Alonso én Button) of Renault opbouwen met Magnussen of Palmer. Daar kan hij zich beter profileren.

      • + 1
      • 22 feb 2016 - 09:32
    • Algarve

      Posts: 522

      Ik denk dat hij het zelf maar al te graag wil en dat - ondanks dat wij hier het niet willen - hij dit jaar gewoon een tweejarige verlenging tekent tot eind 2018, wanneer Hamilton's contract ook afloopt. Rosberg blijft immers een Duitser met afdoende snelheid (een goede No.2 in Merc's ogen), Vettel komt niet beschikbaar, Ocon & Wehrlein worden nog te licht (onervaren) bevonden en Max zit volgend jaar hoogstwaarschijnlijk in een Red Bull..

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 11:58
    • Waarom niet? Voor Mercedes is er geen aanleiding om Rosberg te vervangen zolang ze 1e en 2e worden.

      Ik zie ook niet waarom Rosberg weg zou willen gaan. Als Hamilton in vorm is dan kan Rosberg hem niet verslaan, maar Hamilton heeft genoeg perioden gekend waarin de focus een beetje leek te ontbreken. In zo'n periode is Rosberg goed genoeg om de overhand te hebben. Bij Mercedes heeft Rosberg altijd nog een redelijke kans (~30%) op de titel. Ik zie voorlopig nog geen ander team waar Rosberg evenveel kans maakt daarop.

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 19:41
    • Eens met Mustfeed. Rosberg is echt een goeie coureur. Het zou best kunnen dat Hamilton en Vettel in een soort paniek terecht komen om elkaar te verslaan en dat Rosberg er met de prijs vandoor gaat.

      Al is Rosberg nou ook niet bepaald een rots in de branding als het wat tegen zit, maar het zou kunnen :)

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 23:40
  • peerke

    Posts: 94

    Voor jou 10 anderen.

    • + 1
    • 22 feb 2016 - 08:07
  • Panino

    Posts: 107

    Geniet maar ff lekker van je laatste jaar bij Mercedes Nico.
    Mercedes zou erg naif zijn om je contract te verlengen.
    Een nieuwe generatie jonge coureurs staan op de deur te bonzen, waaronder ene Max ;)

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:21
  • Gummy

    Posts: 257

    Dan mag hij wel vriendjes blijven met Lewis. Toto Wolf heeft ze een waarschuwing eind vorig jaar gegeven, dat als er weer mot is met de rijders er een uit moet. Ik moet het nog zien, als toeschouwer lijkt Rosberg iets te missen als hij van achter naar voren moet komen. Aan de andere kant was die Rosberg eind vorig jaar de te kloppen man en is misschien zo slecht nog niet en krijgt hij een nieuw contract. Ik hoop het voor hem.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:22
  • Tifoso

    Posts: 2.920

    Ik hoop zo dat Ferrari deze twee van Mercedes het moeilijk kan maken. Ik denk dat een van de twee dan uiteindelijk het veld moet ruimen. Met de dominantie van afgelopen jaren deed het ze namelijk niets als ze een keer elkaar raakten of iets dergelijks.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:24
  • LimboF1

    Posts: 5.007

    Als hij een nieuw contract wil, dan zal hij aan de bak moeten en Lewis verslaan. Hij zal minder netjes moeten zijn en isseus in de race aanhalen en niet achteraf. Hij zal moeten laten zien hongerig te zijn en er alles voor te doen om kampioen te worden. Doet hij dit alles niet, dan denk ik dat het een Barrichello gaat worden of iemand anders krijgt dat stoeltje.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:27
  • PerryB

    Posts: 183

    Na een jaar of 2 meelezen op deze website toch maar een een account aangemaakt.
    Erg leuk om jullie reacties altijd te lezen, vooral omdat ik de f1 pas 3 jaar echt goed volg!
    Ben erg benieuwd naar het nieuwe seizoen! Veel plezier deze week iedereen.

    • + 1
    • 22 feb 2016 - 08:36
  • Als je de inboedel van Mercedes zou kopen krijg je Nico er bij.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:39
    • Weet je meteen dat je een ritje naar de Kringloopwinkel moet gaan maken...

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 13:01
  • 7okai

    Posts: 65

    Ik denk als hij de lijn, van 2e deel, seizoen 2015 doortrekt....dat hij absoluut nog een jaartje langer blijft bij Mercedes.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 08:45
    • Welke lijn bedoel je? Die paar races die hij mocht winnen nadat Lewis WK was geworden?
      Dat was mosterd na de maaltijd.

      • + 1
      • 22 feb 2016 - 15:22
  • Hij gaat zijn zevende seizoen in bij Mercedes.
    Als je naar zijn cijferlijst kijkt heeft hij bijna ieder seizoen progressie geboekt.
    Nu heeft hij Lewis als teamgenoot en als hij hem dit jaar niet verslaat gaat hij ook nooit meer WK worden.
    Wat moet je dan als rijder...?
    Ik geloof wel dat hij binnen de Mercedesorganisatie helemaal op zijn plek is. Als hij kan accepteren dat hij waarschijnlijk nooit WK gaat worden kan hij het beste bij Mercedes blijven en ik denk dat Mercedes dat in hun hart ook wel wil. Hij is snel, heeft een Mercedes PR-kop en als hij ie maar niet meer tegen Lewis aanbotst kunnen ze zich geen betere tweede rijder voorstellen.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 10:02
  • Hij weet ook wel dat hij het nergens beter krijgt, en bij een ander team misschien wel snel door de mand valt als hij gewoon middelmaat blijkt te zijn...

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 10:23
  • Voor Nico zal dit HET jaar zijn waar hij zich zal moeten bewijzen anders wordt hij defacto een nieuwe Barri of Massa

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 10:34
  • Lewis gaat vechten dit jaar tegen Nico en Vettel en misschien ook Alonso maar we gaan zien.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 10:57
  • Jenssie

    Posts: 736

    Mhoaw, zie nog niet in waarom ze Rosberg niet zouden verlengen. Hij houdt Hamilton scherp, als die wat laat liggen is Nico er in 80% van de gevallen om de winst te pakken. Op een goede dag verslaat hij Hamilton ook.
    Is gewoon elke keer netjes 2e geworden in de stand. Moet ook wel met deze auto, maar dat moet een andere coureur nog maar laten zien...

    • + 1
    • 22 feb 2016 - 10:59
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Als ik Mercedes was zou ik allebei de coureurs ontslaan en iedere twee jaar vers vlees laten aanrukken - tegen kiloknallerprijs. Om 1 boodschap duidelijk te maken: It's not the driver it's the car, stupid.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 11:28
    • Mercedes is ook al gestart met het zelf fokken van snelgroeiende plofcoureurs...

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 16:08
    • Dat is waar totdat de verschillen kleiner worden. Dan gaat de coureur ook een flink stuk mee spelen. Mercedes weet ook wel dat ze die voorsprong niet voor altijd vast kunnen houden.

      • + 0
      • 22 feb 2016 - 23:43
  • z0mer

    Posts: 2.088

    Wat een haat hier tegen Rosberg, jullie doen net of hij een prutser is. Rosberg is gewoon supersnel en weet zich goed te weren tegen Hamilton, die door vrijwel iedereen als de snelste rijden van het veld wordt gezien. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat hij het WK kan winnen.

    • + 1
    • 22 feb 2016 - 12:17
  • Yochem

    Posts: 77

    Ik denk ook dat Rosberg nog jaren bij Mercedes rijdt. Mocht hij uit de Formule 1 worden gehaald door Mercedes, dan gaat hij, net als zijn vader, verder in de DTM en dan staat er gegarandeerd een Mercedes voor hem klaar.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 13:46
  • Prima, kan als tweede coureur nog jaren mee!

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 20:18

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.539
  • Podiums 193
  • Grand Prix 243
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar