Fernando Alonso tevreden na sterk optreden in Canada
- Gepubliceerd op 13 jun 2010 20:26
-
24
- Door: Dennis Roke
Alonso: "Het was een goede dag voor ons, we waren erg competitief hier in Canada. We waren in de positie om te winnen, want we pakten Lewis in de pitstraat. Helaas had ik wat pech met achterblijvers waardoor de McLarens me terug konden pakken. Maar we hadden een paar goede gevechten en het was een goed gevoel weer in de positie te zijn om te vechten voor de overwinning."
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 2.181
Van button kan je wel zeggen maar niet van Hamilton,hij had gewoon goed slipstream,dan wat later op de remmen.
Posts: 15.285
Helemaal waar :)
Posts: 10.089
wat was die massa ook sloom hahahahaa
Posts: 2.181
Drama...
Posts: 1.745
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom hij een contract verlenging heeft gekregen. Ideale 2e rijder.
Posts: 1.748
sloom haha met de snelheid was niks mis alsof jij verwacht dan Massa ff 4 seconde per ronde sneller is en alsnog 4 wordt XD grappenmaker.
Posts: 2.181
daar wordt hem te veel gevraagd:D ...
Posts: 7.033
Ferrari is een flinke stap vooruit gegaan. We gaan nu echt 3 topteams krijgen! Dat beloofd nog meer spanning voor de komende GP\'s.
Posts: 1.745
Had denk meer in gezeten. Liet zich 2x piepelen bij het inhalen van een achterblijver.
Ondanks dat, heeft hij goede zaken gedaan voor het kampioenschap.
Posts: 333
Play the game with Lewis, Alonso, je had inderdaad ja, maar
Lewis was toch de beste vandaag in zijn F-duct oppermacht.
En dan ook nog Button, ik neem aan, dat die actie, uit angst was voor je banden. Toch wel sterk gereden maar ik verlang naar winst...
Posts: 1.650
Ferrari terug waar ze horen te staan : samen met Mc Laren en Red Bull ! Naar verluidt zou de grote update van Valencia ongeveer een halve seconde goed maken. Ik hoop dat het zo is want dat gaat het vuurwerk geven. Vond dit een top-grand prix !
Posts: 1.650
Alonso een beetje pech gehad met die Hispania. Werd duidelijk gehinderd maar dat is racen. Montezemolo wel een beetje gelijk hier.
Posts: 11.414
Als je in een Ferrari al niet eens om een HRT heen kan sturen ... :)
Posts: 2.181
Karum zat gewoon te pitten denk ik ...:D
Posts: 711
patrickI (maak je nou een geintje)
Karun zat al aan het begin van die bocht naar rechts in de weg.
Ik word echt gek van die gast, in spanje zat hij ook al vaak mensen in de weg.
Posts: 1.650
Het is niet dat je niet om een HRT heen kunt sturen maar doordat die man niet opzij gaat, kan je achtervolger er wel van profiteren. Mooie actie overigens van Button, dat niet maar die achterblijvers hebben toch al voor hinder gezorgd. Levert wel leuke beelden op maar ik kan me voorstellen dat het voor een coureur wel frustrerend moet zijn.
Posts: 11.414
Ja, ik bedoelde dat inderdaad meer als geintje. Aan de andere kant zit er ook wel een kern vaan waarheid in. Als inhalende coureur moet je het ook kunnen om auto\'s op een ronde te zetten.
Dat incident in Spanje tussen Chandhok en Massa was puur Massa\'s fout. Die wilde er snel ook nog even langs, vergat te remmen en klapte zelf tegen Chandhok aan.
Posts: 2.049
Naast de kwestie of Alonso al dan niet beter had kunnen doen bij het inhalen, heb ik ff gekeken hoe het zou zijn met de stand indien Alonso had gewonnen en daarbij de volgorde achter hem onveranderd zou zijn gebleven. Dit blijkt:
FA 79 pt -->104 pt
MW 93 pt -->103 pt
JB 88 pt -->103 pt
LW 84 pt -->102 pt
Dat zou eigenlijk een heel mooie uitkomst geweest zijn voor het kampioenschap :).
Posts: 8.004
Tja ligt er maar aan voor wie je bent. Ik zeg laat het zoals het is :)
Posts: 2.049
Oh nee, vanuit het perspectief dat de idool moet winnen vind ik ook dat het zo moet blijven, maar vanuit het sportiviteit/spanning perspectief had Alonso moeten winnen; 4 rijders op 2 puntjes, veel spannender kun je het niet maken :p.
Posts: 666
Al met al ben ik als Ferrari fan toch zeer blij met de stap voorwaarts ten opzichte van Turkije. Ik zal je eerlijk zeggen voor het weekend gokte ik op een 5/6e plek voor Alonso.. :X niks gezegd!
Posts: 2.049
Zoals ik al eerder zei: ik denk niet dat ze een stap voorwaarts hebben gezet. Het circuit van Turkije lag de Ferrari gewoon niet. Ze hebben wel een grote achterstand weg te werken op Mclaren; die kunnen blijkbaar zowel hoge downforce als lage downforce circuits aan. Red Bull van hetzelfde; die presteerden beter dan ik verwacht had op Canada. Het is dat ze niet de juiste strategie uiteindelijk hadden dat ze niet konden meevechten voor de overwinning.
Voor Valencia voorspel ik een gevecht tussen Ferrari en Red Bull.
Posts: 666
Ferrari heb ik ook bovenaan staan voor komende GP, waarom denk jij RB en bijvoorbeeld geen McLaren of Mercedes GP?
Posts: 2.049
Mclaren deed het minder in Monaco, een min of meer vergelijkbaar circuit, en heeft pas haar grote update klaar voor Silverstone. Red Bull presteert volgens mij juist heel goed op circuits als die van de Europese GP, omdat ze dat ook deden in Monaco. Ferrari zal dan wel haar update klaar hebben en ik denk wel dat dat haar vruchten zal afwerpen. Mercedes is dit jaar hoogstens goed geweest voor 2 derde plaatsen en daar is eigenljk nooit echt verbetering in gekomen, dus van die moet je echt niets meer verwachten, voor welk circuit dan ook.