user icon
user icon

Perez schaart Hülkenberg onder beste drie rijders

  • Gepubliceerd op 19 jan 2016 15:16
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Force India-coureur Sergio Perez is van mening dat teamgenoot Nico Hülkenberg tot de beste drie coureurs op de Formule 1-grid behoort. Daarmee voorziet de Mexicaan zijn eigen prestaties in 2015 van extra glans. Perez verzamelde afgelopen seizoen namelijk twintig punten meer dan Hülkenberg.

Aan Autosport deelde hij mede: "Ik heb absoluut veel geleerd van Nico. Hij is de sterkste teamgenoot die ik in mijn loopbaan heb meegemaakt, een heel goede coureur. Ik schaar hem zeker onder de beste drie rijders van het veld. Ik geloof dat als ik hem kan verslaan, ik iedereen op de grid aankan."

Hülkenberg bezet momenteel de vijfde plaats in het rijtje van coureurs met de meeste Grand Prix-starts zonder podiumplek. Hij deelt die klassering met Ukyo Katayama. De Duitser heeft 94 Grands Prix verreden. Adrian Sutil voert dat lijstje aan met 128 Formule 1-races zonder podium.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Levano

    Posts: 802

    Maar hij geeft niet aan op welke plaats hij zelf staat... ;)

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 15:26
    • Matn

      Posts: 945

      Logischerwijs op P2 of 1....

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 16:14
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Blijkt wel dat Perez er geen verstand van heeft....Paydriver....

    • + -1
    • 19 jan 2016 - 15:47
  • Ooit was 'the Hulk' the hottest kid in town en zou het slechts een kwestie van tijd zijn voordat de topteams plek voor hem zouden inruimen en hij kon strijden voor het kampioenschap. Hoe zuur is het nu... vele seizoenen jaren nog altijd niet weg bij de middenveld teams en heeft hij zelfs moeite met een gemiddelde teammaat zoals Perez. Dus óf 'the Hulk' is nooit zo goed geweest als men dacht óf hij is over zijn houdbaarheidsdatum voor de F1 heen.

    • + 1
    • 19 jan 2016 - 15:53
    • gp

      Posts: 4.010

      Ik dacht dat het ook te maken heeft met zijn lengte. Hij is nogal lang voor een F1 rijder en sommige teams willen hun auto daar niet voor aanpassen.

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 17:35
    • @GP: als het om een talent gaat zoals Hanilton, Vettel, Schumacher, Alonso, etc dan zouden ze er alles aan doen. Zelfs een chassis bouwen dat langer is dan gebruikelijk. Ik denk bij 'The Hulk' meestal ook gelijk aan 'good old' Nick Heidfeld. Ook zo een Duitse belofte die het nooit heeft waar gemaakt.

      • + 0
      • 20 jan 2016 - 08:36
  • Perez ontwaakt uit zijn winterslaap en hangt meteen de onnozele tette uit...

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 16:08
  • Kevin

    Posts: 4.685

    Hoop dat we gauw echte racebanden zodat het gauw voorbij is met deze vervelende Mexicaan.

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 16:31
  • Niiek

    Posts: 675

    Perez begint al een beetje ontwenningsverschijnselen te vertonen zie ik. Hülkenberg zie ik als stabiele middenmoter, misschien dat ie tot leuke dingen in staat is wanneer hij een goede auto onder z'n kont krijgt.

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 16:55
  • floris

    Posts: 800

    Lekker belangrijke uitspraak zo van je teamgenoot.

    Welke waarde heeft dat ?

    Volkomen nietszeggende flutzooi.

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 17:47
  • Hulk zonder podium tot nu is wel vrij ondenkbaar, gun hem dit echt dit jaar

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 10:39
  • Ja, dat vind ook ik.
    Hamilton, Vettel en Hulkenberg lijken me de beste F1 rijders van het moment.
    Verstappen kan daar in de toekomst misschien nog aan toegevoegd worden ?

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 12:06

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 467
  • Podiums 4
  • Grand Prix 112
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar