Officieel: Red Bull Racing verlengt contract van Mark Webber
- Gepubliceerd op 07 jun 2010 11:40
-
17
- Door: Robin Smeets
Red Bull Racing bevestigde vanmorgen dat Mark Webber in 2011 bij het team zal blijven racen. Tijdens het Grand Prix-weekend in Turkije, iets meer dan een week geleden, werden de laatste details afgerond. Door zijn contractverlenging zal Webber ook volgend seizoen de teamgenoot van Sebastian Vettel zijn.
"Het was een makkelijke keuze voor mij om bij Red Bull te blijven", vertelde Webber, die dit jaar al twee Grands Prix op zijn naam schreef. "We begonnen dit jaar al vroeg met de onderhandelingen en we hadden tijdens de Grand Prix van Spanje al kunnen tekenen. Men weet dat ik niet zomaar in de Formule 1 wil rijden als veldvulling en op dit punt van mijn carriére ben ik blij dat ik nog een jaar actief zal zijn."
"Ik voel me nog altijd erg comfortabel in het team, ik heb met de monteurs een goede relatie en ook de mensen in Milton Keynes zijn fantastisch. Het is geweldig om deel uit te maken van een team dat binnen enkele jaren is uitgegroeid van een middenmotor tot een team dat kan vechten om de titels. Ik hoop dat we nog veel meer succes gaan boeken de komende tijd en dat we ons ultieme doel, het winnen van het kampioenschap, waar kunnen maken."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 1.175
Nou, beiden gefeliciplastaart dan maar! juiste keuze!
Posts: 7.033
Daar gaan de kansen voor Kimi om nog in de F1 terug te keren, niet dat hij dat nog zo graag zou willen maar toch.. Vind het ook niet zo slim van Redbull om het contract van Webber op dit moment te verlengen. Wacht nou maar eerst hoe het de komende GP\'s gaat uitpakken tussen Webber en Vettel na dat accident
Posts: 2.181
Nou dat is mooi voor hem en RB toch?!..
Posts: 11.414
Misschien is dit de manier waarop Red Bull \"sorry\"
zegt?
Posts: 1.503
Contract was al voor de GP van Spanje rond...
Posts: 4.764
@AtteH
Sorry maar een contract is pas rond als er door beide partijen getekend is. Hij kon al tekenen tijdens de GP van Spanje maar heeft dat pas gedaan in Turkije...
Posts: 358
Kan me niet voorstellen dat zoiets zou gebeuren.
Dan kan je overal wel iets achter zoeken.
Posts: 10.412
gefeliciteerd maar zouden er ook kleine letters in staan over het helpen van vettel? of mag hij nog steeds voor het wk gaan?
Posts: 10.412
of vettel vertrekt naar een ander team... en rb wil geen 2 nieuwe rijders? je weet het nooit in de f1.
Posts: 201
De speculaties over Webber kunnen de kast in (wel vroeg trouwens). Dan gaan we maar speculeren over Vettel :-)
Posts: 1.966
Mooi zo.
Posts: 412
Heel dom van hem om te blijven rijden bij de heilgie VettelBull
Posts: 11.414
Hij rijdt wel in de snelste auto van het veld. Volgend jaar ook weer flink nieuwe regels dus dan zit hij met de genialiteit van Newey ook weer het veiligst.
Webber doet ook niet echt onder voor Vettel. De bevoorordeling van Vettel zit hem zo nu en dan wel dwars inderdaad (zeker wau pitstops), maar echt heel veel kost het hem normaal gesproken nou ook weer niet.
Waar moet hij anders heen? Ferrari naast Alonso? McLaren naast Hamilton? Daar maakt hij dan toch echt geen kans.
Hij zit bij Red Bull toch echt gewoon het beste.
Posts: 4.764
Waarom is het dom om bij het snelste team van het moment te blijven? En waar zou hij dan volgend jaar heen moeten? Ik zie geen topteam waar hij volgend jaar zal kunnen gaan rijden omdat alle topteams verder bezet zijn, alleen Ferrari heeft misschien een plekje maar daar zie ik eerder Vettel dan Webber heengaan.
Posts: 2.049
Dat is wel leuk. Dat geeft toch aan dat ze bij Red Bull de plooien glad kunnen strijken.
Posts: 6.198
\"Tijdens het Grand Prix-weekend in Turkije, iets meer dan een week geleden, werden de laatste details afgerond.\" Dat kan dus al voor het incident gebeurd zijn
Posts: 3.091
@ patrickl,
Zonder problemen voor Vettel had Webber nu zo\'n 40 punten aan z\'n broek gehad. In GP 1, 2, 3, 4 en 7 was Vettel duidelijk de snellere.
Webber doet niet onder voor Vettel... Met 2 keer een plaats 8 en zelfs een plaats 9 zonder mankementen aan een auto die normaal vooraan staat kun je niet echt spreken van het niveau Vettel.
En als we zo redeneren dan doet Massa ook niet onder voor Alonso.