user icon

Sauber met agressieve benadering richting 2016

  • Gepubliceerd op 11 dec 2015 15:15
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Sauber hanteert een andere filosofie op weg naar komend seizoen. De Zwitserse renstal kiest voor een agressief ontwerp, onthulde coureur Felipe Nasr aan Autosport. Sauber sloot dit jaar af met 36 punten en de achtste positie bij de constructeurs. Ze begonnen het seizoen voortvarend, maar daarna ging het als een nachtkaars uit.

Nasr: "De auto van dit jaar was qua concept min of meer hetzelfde als de bolide van vorig jaar, maar voor volgend seizoen hanteren we een iets agressievere benadering. Het concept van de nieuwe wagen ziet er heel anders uit. We weten waar onze zwakke plekken liggen en we zullen proberen om die te verbeteren. We moeten toch iets proberen."

"Mark Smith is sinds juli bij ons werkzaam en hij is iemand die zijn stempel op de gang van zaken wil drukken. Wij rijders hebben feedback gegeven over de punten die verbetering behoeven en hij heeft een koers uitgestippeld om dat voor elkaar te boksen. De concepten van de andere teams weken ook af van het onze. Met ons concept waren slechts kleine stapjes mogelijk, daarom nu een andere aanpak."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Veranderingen/aanpassingen kosten wel geld? Beseft Monica dat wel?

    • + 1
    • 11 dec 2015 - 15:24
    • Volgens mij heeft u teveel naar Circus Custers geluisterd. :)

      • + 2
      • 11 dec 2015 - 15:30
    • Stitch

      Posts: 5.175

      @Benno: ze gaan nu 8 pay-drivers contrcteren. Vorig jaar hebben ze gezine dat in het geval van een rechtzaak, Ecclestone de zaak afkoopt ;-)

      • + 1
      • 11 dec 2015 - 15:43
    • Monica wie? Lewinsky?

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 15:58
  • Agressievere benadering, kan in hun geval alleen maar met 007 gadgets :

    - Knopje op het stuur voor een oliespoor
    - Laser-licht in de regen dat alle zicht van de achtervolgende auto ontneemt
    - Goldfinger wheels en velgen zoals op de DB5
    - Spitsere neus om de banden van de tegenstander lek te prikken
    - Grote vlammenwerper in de uitlaat.

    Bedoelen ze dit als agressief ontwerp???
    (PS. mensen die denken dat ik doorgeslagen ben hebben gelijk)

    • + -1
    • 11 dec 2015 - 15:26
  • Dre4ever

    Posts: 23

    Even offtopic: Weet iemand of de testsessies (22 februari) worden uitgezonden op tv?

    • + 0
    • 11 dec 2015 - 15:33
    • Ik verwacht het niet tenzij bij Sky Sports ofzo

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 17:02
    • Algarve

      Posts: 522

      Sky heeft idd als enige dagelijkse uitzendingen van ongeveer half uurtje. Als je het niet direct via de SkySport website kan zien (mij lukt dat wel wegens UK server, maar de meesten misschien niet) kan je het ook via torrentwebsites of een groep als racing4me downloaden op een Android tab

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 18:31
  • Ach we zitten weer in de tijd dat elk team zijn auto aan het promoten is voor komend seizoen.
    Sauber agressieve aanpak
    McLaren: nieuwe auto nu al beter

    enz enz dit gaan we nog wel ff horen.

    • + 0
    • 11 dec 2015 - 16:30
    • Vergeet Williams niet.....ook agressieve aanpak...;-)

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 16:43
    • ik vraag me af, vanwaar toch al die agressie in f1, why can't we all just get along....

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 16:51
    • En ook STR: 24/7 aan het werk aan de auto...

      • + 0
      • 11 dec 2015 - 20:57
  • Ik heb het idee dat de teams wat meer out of the box denken voor volgend jaar, om misschien nog wat extra prijzengeld binnen te harken voor 2017...

    • + 0
    • 11 dec 2015 - 18:02
  • @NBTT.
    Monica Lewinsky? Dat wordt dan een sigaar uit eIgen doos.

    • + 1
    • 11 dec 2015 - 18:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar