Adrian Sutil: "Hopelijk zien mensen mijn talent nu"

Adrian Sutil hoopt dat mensen zijn echte talent kunnen zien nu hij met Force India op regelmatige basis kan meevechten om de punten. Sutil heeft nu voor het eerst sinds 2007 de kans om mee te strijden om de puntenfinishes en hij hoopt dat hij bij de hogere teams kan opvallen.

"Het is goed om met een klein team regelmatig in de punten te eindigen", vertelde Sutil. "Dit is nog altijd één van de kleinste teams op de grid. Ik heb het in me om nog vaker in de punten te eindigen en goede resultaten te scoren."

"Ik doe het voor mezelf. Ik wil hier succesvol zijn, dus het belangrijkste is dat ik tevreden kan zijn over mijn prestaties als ik het circuit op het einde van het weekend verlaat. Momenteel ben ik erg tevreden en ik hoop dat mensen nu mijn werkelijke talent kunnen zien."

Sutil staat op dit moment tiende in het kampioenschap met 22 punten.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • FI doet het inderdaad heel erg goed. Ze hebben daar zeker een hoop profijt gehad van de input van McLaren. Zowel de qua adviezen als in de onderdelen die ze daar vandaan krijgen.

    Misschien dat ze daar ook een keer een goede coureur aan kunnen trekken. Dan kunnen we pas echt zien wat het potentieel is van die auto. Wellicht dat Di Resta daar wat moois kan laten zien.

    • + 0
    • 5 jun 2010 - 17:01
    • Idd en kunnen we ook gelijk het potentieel van Sutil zien.
      Vindt dit wel een mooi en eerlijk antwoord van sutil, geen pr praatje voor Force India maar lekker egoistisch, en terecht.

      • + 0
      • 5 jun 2010 - 17:11
  • rchorus

    Posts: 880

    Tsja, ik heb niets tegen Sutil. Maar t.o.v. coureurs als Albers, Winkelhock, Yamamoto, Fisichella en Liuzzi vind ik hem geen verpletterende indruk achterlaten. In voorgaande series deed hij dat waarschijnlijk weer wel. Hij zal echter een nóg betere auto nodig hebben om écht zijn stempel op een race te kunnen drukken. Nu is het een beetje een Heidfeld, maximaliserend, maar nooit spectaculair, behalve bij uitvallen.

    • + 0
    • 5 jun 2010 - 17:28
    • jij verwacht overwinningen van sutil in een FI ??

      • + 0
      • 5 jun 2010 - 17:59
  • Fisi was het ook bijna gelukt toen op Spa in 2009... De gehele race zat ie haast in de kont van Kimi Raikkonen. 1 foutje van Kimi en hij was er voorbij geweest. Dus Sutil moet dat eigenlijk ook net zo makkelijk kunnen... Hoewel het dit jaar anders is als Vorig jaar... Hij moet ook een sterkere teamgenoot krijgen vind ik, en dat is GEEN Di Resta! Zet Heidfeld maar in die andere wagen..

    • + 0
    • 5 jun 2010 - 18:38
  • Ik zou Sutil wel eens in een ander team willen zien

    • + 0
    • 5 jun 2010 - 19:37
  • Sutil doet soms goede dingen maar ik had liever Fisi nog een jaartje zien rond rijden, denk dat hij best eens leuke dingen had kunnen laten zien.

    Nu zie je hem alleen maar in de pitsbox met Ferrari kleding aan, hij lacht wel maar ik vind het net een lachje van een boer met kiespijn....

    • + 0
    • 5 jun 2010 - 19:39
    • f60

      Posts: 1.725

      Fisi binnenkort in de 24 uren van Le Mans, met Jean Alesi!

      • + 0
      • 6 jun 2010 - 09:34
  • vindt sutil niet echt een topper (slecht ook niet) een fisi was een maatje te groot en die heeft in het verleden ook onder gedaan voor team genoten. ik zag hem idd ook nog graag bij fi... ze hebben best een auto met potentie dus tijd voor een goede rijder daar..?

    • + 0
    • 6 jun 2010 - 12:54
  • Sutil is geen slechte coureur...absoluut niet...maar dat is niemand die in de F1 rijd...wat jammer is dat het samenhangt met het team en de auto...heb je een goede auto...ben je ineens een goede coureur...kijk bijvoorbeeld naar Alonso...op zich een goed coureur...maar is nu nergens in de Ferrari...Red Bull is nu oppermachtig...zijn Webber en Vettel daardoor ineens goede coureurs...
    wil al die coureurs wel eens zien in gelijkwaardige auto\'s...

    • + 0
    • 7 jun 2010 - 11:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar