user icon

Lotus-engineer: "De onzekerheid was het ergste"

  • Gepubliceerd op 04 dec 2015 14:27
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De kogel is door de kerk, Renault legt momenteel de laatste hand aan de overname van Lotus en keert volgend jaar met een eigen fabrieksteam terug in de Formule 1. Een hele opluchting voor de werknemers van Lotus, wiens lot de afgelopen maanden aan een zijden draadje hing. Nu is er duidelijkheid over het voortbestaan van de renstal.

Hoofdengineer Alan Permane deelde aan Auto Motor und Sport mede: "Het eerste jaar als Renault zal niet eenvoudig worden. Uiteindelijk werkt iedereen even intensief, of je nou Mercedes of Manor heet. De beloning op de baan is het enige verschil. Voor ons is het belangrijkste is dat we weer een zekere toekomst tegemoet kunnen zien."

"Het ergste voor ons was de onzekerheid van de afgelopen maanden. Werknemers met families en kinderen die niet wisten of en hoe lang ze hun baan zouden houden. Als je dat in ogenschouw neemt, dan maakt wat we gepresteerd hebben nog knapper. We zullen eind februari bij de eerste test aanwezig zijn. Het is geen geheim dat het krap wordt. We bevinden ons nog in de ontwerpfase, maar het gaat ons lukken. Zoals het ons altijd is gelukt."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • "Zoals het ons altijd is gelukt."

    Ja, moet je er wel even bijzeggen dat Bernie de rekeningen moest betalen! Anders was het helemaal niet gelukt en hadden jullie al een paar maanden thuis gezeten...

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 14:39
  • Rimmer

    Posts: 8.060

    Ik dacht dat het ontbreken van een kok en keuken het ergste was!
    Beetje armoedig in de hospitality unit eten, niet eens van je eigen Lotus servies. Het was toch wat allemaal ;)

    • + 3
    • 4 dec 2015 - 14:48
  • Met alle respect, maar als je ziet wat een bak onzekerheid deze mensen hebben moeten doorstaan vanaf de zomerstop. Toch knap met hoe ze hebben gepresteerd.

    Of er sprake is van competitie vervalsing door het betalen van de rekeningen door Uncle Bernie. Ach, het zal wel.... beter gemotiveerd zonder geld ( Grosjean ) dan met geld ongemotiveerd ( 44 )....kan zijn naam niet meer uit mijn toetsenbord krijgen momenteel.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 15:04
    • Tik dan maar de letters b-l-o-n-d-i-e in. ;-)

      • + 1
      • 4 dec 2015 - 15:11
    • @ NBTT: Ik wil door de kleur van zijn haar hem niet de zwarte piet toespelen :-P

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 15:23
    • Was up with that Jas Verstoppen? Als hij zo ongemotiveerd was how come he beat Rosberg dan?

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 15:47
    • Weet je Jas hij lijkt misschien ongemotiveerd maar hij was gemotiveerd genoeg om Rosberg te verslaan, ik ben persoonlijn een LH fan was behalve in 2011 altijd beter dan z'n teamgenoot

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 15:48
    • Hij zegt toch zelf dat hij vond dat de buit al binnen was? Al riep hij gisteren wel wat anders natuurlijk, dus hij kan nog een paar keer draaien. Zoals zijn woorden over Schumacher die hij volgens hem niet gezegd heeft maar de beelden zijn zijn letterlijke woorden. Kan natuurlijk ook zijn dat ie last heeft van jeugdige Alzheimer.

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 18:28
  • Happy Cristmas all!

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 15:24
  • k.w

    Posts: 671

    Met geld zaken zal deze man weinig te maken hebben , hij zal loon trekken zoals al de rest. De hoofdengineer die hier aan het woord is bedoeld vast op het bij vlagen te laat de wagen moeten klaar maken door het vele oponthoud ze gehad hebben.... te laat aankomen van alle materiaal.. inbeslagnames...verzegelde box units enz.. Heel knap deze man toch nog steeds een wagen op de grid kon zetten waar Romain nog mee in de punten kon rijden.. Maldo is een andere zaak .;)

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 16:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar