user icon

Meeste stemmen voor rit Verstappen in Austin

  • Gepubliceerd op 04 dec 2015 12:12
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen is weer als beste uit de bus gekomen bij een poll van het Twitter-account van de officiële Formule 1-site Formula1.com. De fans riepen de jonge Nederlander eerder uit tot 'Rijder van het Seizoen' en nu is zijn optreden bij de Grand Prix van de Verenigde Staten verkozen tot 'Rit van het Seizoen'.

Verstappen verzekerde zich onder natte omstandigheden van een knappe vierde plaats op het Circuit of the Americas nabij Austin. Dat leverde hem bij deze 'Fan Vote' van Formula1.com de meeste stemmen op. Een gedeelde tweede plek is er Sebastian Vettel (winst in Singapore) en Sergio Perez (podium in Rusland). Verstappen staat ook nog eens op de derde positie, voor zijn optreden in Singapore. Het 'No' over de boordradio ligt vast nog vers in het geheugen bij de fans.

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    En niet alleen Nederlanders die stemmen, maar veel internationale fans die op hem stemmen. Goed nieuws!!!

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 12:12
  • Stopt het nou nooit ;-)

    • + -2
    • 4 dec 2015 - 12:12
    • Gard

      Posts: 863

      Jij gaat toch ook steeds door met zeiken.

      • + 4
      • 4 dec 2015 - 12:39
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Los van wat iemand vindt over Verstappen, hoop ik wel dat iedereen zich realiseert hoe ongelofelijk goed hij het gedaan heeft voor een rookie. Als Magnussen zo bij McLaren gereden had, had hij misschien wel mogen blijven!

      • + 1
      • 4 dec 2015 - 13:05
  • Vraag me af voor welk top-team hij in 2017 uitkomt, er zal veel volk voor zijn deur staan !

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 12:13
  • Rimmer

    Posts: 8.058

    Dik verdiend. Op eigen kracht met de Ferrari's knokken, prachtig.
    De 3 minuten onboard bij Kimi (op youtube) zijn helemaal legendarisch. Wat een rit, wat een drive. Voor mij persoonlijk ook een hoogtepunt in het seizoen.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 12:17
  • max had er zomaar 3 keer in kunnen staan met zijn optreden in monaco, afgezien van het incident dan.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 12:33
  • Komt er na een gedeelde tweede plaats niet de vierde plaats?

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 14:09
  • Ze hadden ook nog ff het commentaar van Kimi erbij moeten plaatsen ;),

    "That guy keeps pushing me off the circuit every time, if that's legal I will do the same next time." haha :)

    Die onboardbeelden vanuit de auto van Kimi waren ook prachtig om te zien toen Max Vettel inhaalde, samen het rechte langs stuk op en iets te ver doorschoot in de bocht. Prachtig !

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 14:38
  • manuel

    Posts: 2.953

    Een ding is duidelijk.... we hebben als nederland toch maar weer een megatalent in huis...hij laat dingen zien die echt niet allerdaags zijn.... en de kenners o.a. toto wolf zeggen dat iedere grote in de F1 gelijk een onuitwisbare indruk achter laat. En hij refereerde naar Max.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 21:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar