user icon
user icon

Dennis bereidt 'reuzenstap' voor McLaren voor

  • Gepubliceerd op 02 dec 2015 11:04
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Ron Dennis heeft grootse plannen met McLaren. Het moederbedrijf van de Britse renstal draait uitstekend en het is nu zaak om de Formule 1-tak ook weer naar een hoger niveau te tillen. McLaren moet zich op korte termijn weer kunnen meten met Ferrari en Mercedes. Daar heeft Dennis zich op gestort en hij treedt binnenkort naar buiten met zijn plannen.

"Als aandeelhouders is het onze taak om continu aan verdere groei te denken", aldus Dennis. "Dus hoewel ik de belangstelling voor wie hoeveel aandelen bezit volledig kan begrijpen, is het proces waar we mee bezig zijn gericht op hoe we sterker en groter kunnen worden. Hoe kunnen we onze organisatie zo indelen dat we over dezelfde middelen beschikken als sommige van onze concurrenten?"

"We staan er financieel goed voor, zeer goed zelfs. Ik focus me al minstens vier maanden volledig op een andere aanpak om groei voor McLaren te bereiken, dat is ook de reden dat ik niet veel Grands Prix heb bijgewoond. Zodra er wat uitkomt, als er wat uitkomt - en ik denk dat het ons in staat stelt om een reuzenstap te zetten - dan zullen we dat met de media delen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Grootspraak....

    • + -2
    • 2 dec 2015 - 11:12
    • Algarve

      Posts: 522

      Denk ik niet, wie had ooit gedacht dat Mclaren Cars en Mclaren Technologies zo succesvol zou worden. Je mag Ron Dennis of je mag hem niet, maar hij is wel eentje die dingen poten zet en alweer sinds midden jaren '80 in F1 rondloopt. Kan je van veel anderen niet zeggen

      • + 7
      • 2 dec 2015 - 11:26
    • Awesome

      Posts: 187

      Want? De reguliere tak van McLaren draait meer dan uitstekend, met minimale investeringen maximaal rendement behalen. Verschillende versies uitbrengen op één platform levert het bedrijf flink wat geld op.
      Ze doen meer dan F1, dat is enkel een bedrijfsonderdeel. Reken maar dat Honda ook wel een en ander compenseert aan verminderde inkomsten.
      Het was echt geen deal van: we willen jullie motoren voor weinig, maakt niet uit dat ze net ontwikkeld zijn en vast niet mee kunnen komen moet de rest...

      • + 3
      • 2 dec 2015 - 11:29
    • Tommieeee

      Posts: 762

      Weer een typisch gevalletje Ronspeak. Vooralsnog geen touw aan vast te knopen.

      • + 2
      • 2 dec 2015 - 11:42
    • Absolute Taste, Applied Technologies, Automotive en F1 zijn allemaal wereldspelers geworden onder leiding van RD.

      Hij geeft de leiding over de F1 een paar jaar uit handen en kijk wat er gebeurt (buiten het feit van de trage Honda). RD is nu nog aan het puinruimen.

      • + 3
      • 2 dec 2015 - 11:49
    • Misschien wel of niet, in elk geval Ron is niet van gisteren en heeft bewezen dat hij grote dingen kan verwezenlijken, als hij reeds nu iets aangeeft mogen we begrijpen dat het al in kannen en kruiken zit...

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 11:50
    • Nee hoor, de bekende Ron Speak

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 12:23
  • gizmo

    Posts: 261

    komt voor de val? Ze kunnen nog 1 plaatsje zakken.. oh wacht 2 plaatsen, want Haas komt erbij :-)

    Ik denk echter dat het zover niet zal komen en ben reuze benieuwd wat McLaren-Honda volgend jaar gaat laten zien.

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 11:28
  • Klinkt meer als McLaren in zijn geheel. Ik denk dat de renstal (gedeeltelijk) verkocht gaat worden. Aan Honda?

    • + 1
    • 2 dec 2015 - 11:51
    • De renstal is al jaren in handen van investeerders. Dat is niets nieuws. Maar misschien een wijziging.

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 12:03
    • Dan wellicht terugkopen? Aandeelwaarde zal relatief laag zijn...

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 15:26
  • Hill

    Posts: 31

    Max in 2017 naar Mclaren Honda en gaan voor het WK.

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 12:02
    • Shrek

      Posts: 452

      O ja, die had ik nog niet gehoord...
      Zucht...

      • + 6
      • 2 dec 2015 - 12:32
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Je concurrenten zijn tegenwoordig Sauber en Torro Rosso. Ten opzichte van hen heb je meer dan genoeg middelen, dus wat zeur je nou Dennis?

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 12:31
  • DBGates

    Posts: 2.306

    ik gun het ze wel goed team goede coureurs echte racers.

    misschien krijgt redbull wel spijt dat ze niet meer werk van Honda hebben gemaakt ondanks het veto van Ron Dennis

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 13:01
  • Ik hoop dat ze de motor aan de praat krijgen. Verder, tijd voor een frisse wind in dat team! Weg met slappe hap Boullier en een teambaas met ervaring (Ross Brawn). Laatste jaartje voor Button en misschien zelfs voor Alonso. Vandoorne erin. En misschien nog wat nieuw technisch talent. De laatste acceptabele McLaren stamt uit 2012.

    • + 1
    • 2 dec 2015 - 13:26
  • Even een leuke voor 2017:
    - Rosberg verhuist van Mercedes naar McLaren, nadat hij weer is verslagen door Lewis.
    - Wehrlein komt in de plek van Rosberg bij Mercedes.
    - Alonso en Button stoppen beiden met F1.
    - Vandoorne komt naast Rosberg te rijden. Mix van ervaring en jong talent.

    • + 3
    • 2 dec 2015 - 13:42
    • Kan mij Rosberg wel voorstelen daar in Woking. Wanneer hij de rondleiding zal krijgen gaat die Lewis weer zien bij de Wall of Champs in MTC

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 14:57
    • Reutel

      Posts: 694

      Je vergeet er nog één:
      - Vandoorne gaat in 2017 Rosberg volkomen kwijt rijden waardoor hij tot eeuwige nummer twee gekroond zal worden.

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 15:04
  • mediF1

    Posts: 2.712

    VOOR of ACHTERUIT.?

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 17:21
  • Senna014

    Posts: 187

    Onderschat McLaren niet. Als de Honda motor en dan met name de hybride systemen goed gaan werken, staat McLaren zo weer in de top 4 van constructeurs. Het chassis dat men dit jaar had was gewoon een erg sterk chassis. Dit zag je in meerdere GP's terug en zo ook weer afgelopen weekend. Button verloor veel op de rechte stukken in Abu Dhabi, maar in sector 3 reed hij zelfde tijden als de Ferrari's van Vettel en Raikkonen. Als je je dan bedenkt dat McLaren met iets minder vleugel reed om het verschil in topsnelheid iets te verkleinen is dat dus erg knap.
    Wanneer McLaren wederom een dergelijk goed chassis bouwt en Honda krijgt de zaken op orde, dan zou het mij niet verbazen als men echt een, voor Formule 1 begrippen, gigantische stap zal maken.

    • + 4
    • 2 dec 2015 - 17:56
  • floris

    Posts: 800

    bla bla bla

    • + -1
    • 2 dec 2015 - 18:00
  • A small step for a man, a giant leap for mankind. Was getekend Ron 'armstrong' Dennis. Komt ook meteen Alonso's opmerking over Manor met de straalmotor in een ander daglicht te staan. Humor hebben ze wel daar in Woking. ;)

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 18:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar