Raikkonen 'best of the rest' in Abu Dhabi

Kimi Raikkonen start de Grand Prix van Abu Dhabi morgen vanaf de derde positie. De Fin was de snelste coureur achter het Mercedes-duo en dat doet Raikkonen deugt. De Ferrari-coureur moest er nog wel even hard voor werken, want Force India-coureur Sergio Perez had er aardig de vaart in op het Yas Marina Circuit.

"De auto doet het dit weekend heel erg goed, al waren de rondetijden niet altijd perfect", vertelt Raikkonen na afloop van de kwalificatie. "Ik wist dat er ruimte was voor verbetering en ik heb mijn laatste ronde gemaximaliseerd. We staan nog altijd wat achter Mercedes, maar we doen ons uiterste best."

Moos

Posts: 444

Hij deed het prima. Hij ging 4 tiende sneller op de harde band dan Vettel. Q2 ook in 1 stint doorgekomen. In Q3 geen fouten gemaakt toen hij moest reageren op Perez. Morgen dus een gloednieuw setje softs over voor in de race. Dan heb je het gewoon goed gedaan.

  • 5
  • 28 nov 2015 - 19:50

Reacties (18)

Login om te reageren
  • herrieman

    Posts: 2

    grappig hij doet het goed, niemand reageert. maar ja typisch nederlands afzeiken kunnen we goed o jee als max een keer niet goed doet, wordt die dan gelijk grindbak jos de tweede. azijn zeikers

    • + 1
    • 28 nov 2015 - 18:57
    • Doet hij het goed? Hij zet de Ferrari waar die moet staan en omdat Vettel er niet bij is geraakt, weten we niet of dat goed genoeg is.

      • + 0
      • 28 nov 2015 - 19:06
    • Hij doet het helemaal niet goed, hij doet wat van hem verwacht wordt. Als hij tussen HAM en ROS stond, dan deed hij het goed

      • + -4
      • 28 nov 2015 - 19:12
    • Vettel had zeker 2/10e sneller gereden....dus zo goed doet hij het niet.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 01:57
    • Precies, alleen omdat hij eerder dit jaar zo slecht/matig gereden heeft is het nu opeens goed? Hij haalt gewoon uit de auto wat Vettel bijna alle 18 voorgaande races gedaan heeft. Zal vast wel wéér helemaal weggemint worden qq

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 08:52
    • Jammer dan dat je zelf in je bericht nagenoeg ook alleen maar kritiek levert.

      Ik vond Raikkonen gisteren heel goed. Ik ben ook regelmatig kritisch over Raikkonen hoewel Raikkonen nog steeds een van mijn favoriete coureurs is.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 11:41
  • Moos

    Posts: 444

    Hij deed het prima. Hij ging 4 tiende sneller op de harde band dan Vettel. Q2 ook in 1 stint doorgekomen. In Q3 geen fouten gemaakt toen hij moest reageren op Perez. Morgen dus een gloednieuw setje softs over voor in de race. Dan heb je het gewoon goed gedaan.

    • + 5
    • 28 nov 2015 - 19:50
    • In Q3 perste hij er een zeer goed rondje uit idd.

      • + 3
      • 28 nov 2015 - 19:59
    • Idd prima en nu maar hopen dat de Mercedes coureurs wat mindere strategie hebben en Kim eindelijk weer eens een overwinning behaald. Gun ik hem echt.

      • + 1
      • 29 nov 2015 - 01:38
    • Slap gelul....hij rijd maar 1/10e sneller dan Perez in een fucking Force India. Ronduit een blamage van deze uitgerangeerde Fin.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 02:00
    • Algarve

      Posts: 522

      Hij was in het verleden met Lotus ook al snel hier, de lay-out ligt hem wel

      • + 1
      • 29 nov 2015 - 09:24
    • @Dutch1
      Wat nou slap gelul. Kimi heeft een goede kwali gereden.
      Meer als P3 is op dit moment niet haalbaar.
      FI doet het gewoon erg goed op dit moment.

      Je onwetendheid zegt genoeg over jou.
      Jij bent degene die slap lult.
      Reageer eens normaal en onderbouwd.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 12:41
    • @DUTCHF1,een fucking FI met een fucking Perez ..en een fucking Mercedes moter ..en een fucking noem maar op. Je hebt helemaal fucking gelijk jongen.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 12:47
    • @SPIELBERG zo vaak heb ik het woord "fucking" niet gebruikt hoor. Maar begrijp je frustratie wanneer er iets over jou "held" gezegd wordt. Anders nog iets?

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 13:33
    • @FERRARIRULES wat wil je nou dat ik zeg gezien jou nickname? Het is gewoon ronduit slecht wat die Fin heeft neergezet in die Ferrari t.o.v. Force India. Vettel had voor een groter gat gezorgd dan die 1/10e.....laat je niet leiden door je frustratie maar door de feiten.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 13:37
    • @DutchF1
      Ik ben geen fan die geen kritiek op het team en de coureurs kan verdragen. Mijn naam slaat meer op het aantal titels etc. maar dat terzijde.

      Ja Vettel had waarschijnlijk sneller geweest. Maar dat was hij niet.
      En met de FI kan op dit circuit een zeer snel rondje gereden worden, nl zeer geschikt tbv de Mercedes motor.

      En ik heb overigens geen frustraties, was positief over Kimi, jij reageerde met 'slap gelul', dus wie weet was je zelf even wat gefrustreerd.
      Je laatste antwoord is al meer een argument, veel beter. Kunnen mensen iets mee.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 22:42
    • Mijn nickname slaat meer op het aantal titels etc. Kan best kritiek op het team en de coureurs verdragen.

      Maar ik was niet slap aan het lullen. Dit circuit laat de FI toe een snelle kwali te rijden met de Mercedes motor. Dat Kimi dan toch op P3 staat vind ik een goede prestatie.
      En misschien had Vettel sneller kunnen zijn, maar dat was hij niet.

      En ik heb geen frustraties die mij leiden, ik gaf een positieve reactie waar jij over slap gelul begint. Misschien dat de frustraties in de spiegel gezocht moeten worden.

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 23:04
    • Eerst niet neerzetten, dan toch 2x je reactie hebben staan. Haha.. zou er gefrustreerd van kunnen raken ;)

      • + 0
      • 29 nov 2015 - 23:38

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar