user icon
user icon

Raikkonen: "Max heeft het goed gedaan dit jaar"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2015 14:56
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft wat aardige woorden over gehad voor Scuderia Toro Rosso-collega Max Verstappen. In de media valt de naam van de jonge Nederlander wel eens in verband met de opvolging van Raikkonen in 2017. De Fin trekt zich daar weinig van aan.

"Het zou gek zijn als er niet gespeculeerd zou worden", begint Raikkonen tegenover Sky Sports F1. "Voor aanvang van het seizoen hoorde je vaak dat Max te jong zou zijn geweest voor de Formule 1, maar hij heeft het gewoon goed gedaan dit jaar."

"Ook als je jong bent kan je al veel ervaring hebben, ze beginnen op steeds jongere leeftijd tegenwoordig. Wat mijn positie binnen Ferrari betreft, ik hoor elk jaar verhalen dat ze me eruit zullen trappen en volgend jaar zullen die geruchten vast weer op gang komen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Als Kimi het nog even volhoudt, kan hij plaats maken voor zijn eigen zoontje. ;-)

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 15:03
    • Ja? Zou daar nog wel een talentje uitkomen met dat door de alcohol beschadigde zaad? :)

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 17:26
    • Stitch

      Posts: 4.780

      Spreek je uit ervaring Sander?

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 22:10
  • Ik vrees alleen dat het na volgend jaar echt klaar is Kimi..

    • + 1
    • 27 nov 2015 - 15:30
  • xcite

    Posts: 180

    de ferrari coureurs zijn wel heel erg aan het flirten met Max, eerst Vettel nu Raikkomen.
    zou nu de 1 april grap verstappen rijdt voor Ferrari nu eindelijk waarheid worden.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 15:42
    • joop

      Posts: 1.049

      My idea....

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 15:43
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Al dat op niks gebaseerde gespeculeer dat Max 2017 Ferrari rijdt komt me de neus uit.

    Als Vettel over 8 jaar de helm aan de wilgen hangt na 5 gewonnen titels met Ferrari misschien wel ja.

    • + 1
    • 27 nov 2015 - 15:55
    • Wegens (tijdelijke?) afwezigheid van m'n plus knop: +1

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 15:59
    • Klapband

      Posts: 366

      En wegens aanwezigheid van mijn min knop : -1

      - Ik zit niet te wachten op iemand z'n persoonlijke frustraties

      - En dan ook nog eens klagen over speculeren maar het ondertussen wel zelf doen

      ;)

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 16:05
    • @KLAPBAND Ook maar een +1 voor jouw persoonlijke frustratie. ;)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 16:08
    • Frijns

      Posts: 2.539

      Ik zit tegenwoordig op het officiële Max Verstappen forum, stuk gezelliger dan dit Max Verstappen forum

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 16:10
    • Klapband

      Posts: 366

      @Mustbethetires...LOL !

      Ik had de min al aan 'm gegeven zonder uitleg en dacht geef nog even een uitleg...het is gewoon 1 grote irritatie dat heel veel opmerkingen niet meer zijn dan een uiting van mensen hun frustraties i.p.v. gewoon reacties op wat er gebeurd.

      Speculaties over wat Max gaat doen zullen er altijd blijven zolang hij het zo goed doet en niet bij een top team zit, en laten we daar nou juist blij om wezen, want als dat niet het geval was dan deed hij het niet goed...het hoort er dus gewoon bij en is dus redundant.

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 16:31
    • @KLAPBAND

      Ik snap.
      Het is Actie -> Reactie, bij (bijna) elk topic lees je comments over Verstappen, het gaat hier over F1 en niet alles behoeft een link naar of met het wonderkind. Overigens geen frustratie maar een constatering. :)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 16:48
    • Klapband

      Posts: 366

      @Mustbethetires, maar dat is niet alleen hier...de impact van Max is gewoon zo groot dat bij de buitenlandse pers te pas en te onpas Max bij de meeste discussies ook steeds langs komt...of het nou over Grosjean z'n wens gaat om voor Ferrari te gaan rijden in de toekomst, de toekomst van Valteri Bottas, over Kimi z'n F1 houdbaarheid, etc., elke keer komt Max weer ter sprake...

      ...hij is niet voor niks genomineerd als FIA persoonlijkheid van het jaar...en als je er niks over wilt lezen/horen, dan kun je gewoon maar beter stoppen met het lezen over F1 en het geluid uitzetten bij de races.

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 17:13
    • @Frijns, bedankt voor de tip!

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 18:44
  • lockey54

    Posts: 4

    For a long time my interest in F1 was not as it used to be but with Max I am back again. Thank you young man for making the sport interesting for all F1 fans.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 16:36
  • OC_NL

    Posts: 227

    Max is destijds door Ferrari uitgenodigd voor de Florida Winter Series dus contact is er al lang. En het zou mij ook echt niet verbazen als er ook al een soort van intentieverklaring/ -overeenkomst is uitgeschreven.

    2017 lijkt mij echter nog wat vroeg. Denk dat Max zich daarvoor toch eerst nog even wat meer moet bewijzen en mogelijk alvast wat titels in de wacht slepen bij een ander team. Bovendien nemen ze bij Ferrari meestal toch de iets oudere en meer ervaren coureurs aan. Over 4-5 jaar misschien,...

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 19:20
    • Je eindigd je carrière bij Ferrari, Max heeft een contract 2 + 1, 2 jaar TR en een jaar RB, die is nog een paar jaar onder de pannen.

      • + 0
      • 28 nov 2015 - 13:30
    • OC_NL

      Posts: 227

      Ja zou idd leuk zijn,.. maar kijk naar Schumi,.. en Vettel, die is nu 28, die zie ik van de ene kant ook niet tot 35+ voor SF rijden, maar van de andere kant zie ik hem voorlopig ook nog niet stoppen. En, tenzij hij heel vroeg stopt of zijn heil gaat zoeken in een andere klasse, zou het me niks verbazen als die over een paar jaar toch nog eens een overstap gaat maken naar een ander team.

      En het zou zo maar kunnen dat Max eenzelfde traject gaat volgen. Eerst een paar titels binnenhalen met RB, dan een paar bij MB of zo en dan naar Ferrari, om op zijn 35e met de nodige titels op zak nog wat te gaan rijden bij een opkomend team,.. gewoon voor de lol. :)

      • + 0
      • 28 nov 2015 - 18:44

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender