user icon

Ferrari verbruikt laatste vier tokens voor update

  • Gepubliceerd op 26 nov 2015 16:26
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari heeft de resterende vier tokens aangewend voor een upgrade voor de aandrijflijn, maar het is nog allerminst zeker dat de Scuderia de vernieuwde krachtbron ook daadwerkelijk in zal zetten bij de Grand Prix van Abu Dhabi dit weekend. Dat meldt Auto Motor und Sport.

Een motorwissel zou voor zowel Sebastian Vettel als Kimi Raikkonen een automatische grid penalty van tien plaatsen betekenen, daarom aarzelt Ferrari. Woordvoerder Alberto Antonini: "Het behoeft geen uitleg dat we de focus al op 2016 gericht hebben. Maar we zijn ook in Abu Dhabi om de best mogelijke resultaten te behalen, ook al is de titelstrijd al lang en breed beslist."

De kans dat Ferrari de vernieuwde motor zal gebruiken in Abu Dhabi is dan ook gering. De Scuderia moest alleen haast maken met de update, aangezien elke aanpassing na het laatste weekend van dit seizoen afgetrokken wordt van het aantal tokens voor deze winter. De motorleveranciers hebben de komende maanden 32 tokens om hun pakket te verbeteren.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.179

    als de motor met deze update niet word ingezet in de GP dit weekend, hoeven ze deze versie inclusief de laatste update dan ook niet aan Torro Rosso ter beschikking te stellen volgend jaar? Of wel? Weet iemand hoe dat zit?

    • + 0
    • 26 nov 2015 - 16:51
    • Stitch

      Posts: 5.179

      Aangenomen dat het gerucht dat ze daarmee gaan rijden waar is. De bevestiging is er namelijk nog steeds niet...

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 16:52
    • Algarve

      Posts: 522

      Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat deze updated motor, de finale 2015-spec, de motor is die volgend haar achterin de STR licht.

      Ferrari moet de STR 2015-specs gedurende 2016 produceren, ze liggen vast niet allemaal al op de plank. Dan ga je tijdens de productie niet terug naar de Austin-spec ipv deze Abu Dhabi-spec

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 17:28
    • Algarve

      Posts: 522

      haar = jaar, licht = ligt .. lekker die automatische woordaanpassing bij die Samsung S5 als je een woord typt

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 17:30
    • nope daarom doen ze juist deze update nog kans zit er dik in dat ze de upgrade motor wel gebruiken bij de banden test later die week

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 17:45
    • LimboF1

      Posts: 4.671

      Ik denk dat het erop aankomt welke afspraak zij met TR maken. Als ze TR de eerste versie hebben aangeboden van 2015, dan heeft dit niets van doen op de laatste versie. Het zal allemaal in de details zitten, denk niet dat ze TR of Sauber hun laatst geupdate versie gaan geven.

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 17:52
    • Stitch

      Posts: 5.179

      dank voor jullie reacties! Er valt volgens mij voor alle drie wat te zeggen.
      @ ALgarve:klinkt op zich logish. @ JOSSPANJER: Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte, echter ik weet het niet zeker. Je klinkt echter heel overtuigd. Waar heb je de informatie vandaan? @LIMBOF! Daar heb je wel een punt.

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 20:26
    • Stitch

      Posts: 5.179

      Dank voor jullie reacties! Er valt volgens mij voor alle drie wat te zeggen.
      @ ALgarve:klinkt op zich logish. @ JOSSPANJER: Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte, echter ik weet het niet zeker. Je klinkt echter heel overtuigd. Waar heb je de informatie vandaan? @LIMBOF! Daar heb je wel een punt!

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 20:32
  • hoezo de tokens voor deze winter.
    in de winter mogen ze doen wat ze willen en zijn ze niet gelimiteerd door het tokensysteem. systeem gaat pas weer in als de motor gehomologeerd worden

    • + 0
    • 26 nov 2015 - 17:32
    • Klopt niks van wat je zegt. Lees de reglementen anders eerst even door voor je zoiets beweert.

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 23:57
    • Totalia

      Posts: 895

      Snelle Eddy

      Kan wel iets aardiger toch... Ook al heb je Gelijk, maar stel dat STR Ferrari gaat rijden elijk.

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 08:21
    • nou sorry hoor snelle eddy
      ik wist niet dat je kwaad werd.
      maar ik ga niet de reglementen van de f1 lezen. heb wel wat beters te doen.
      maar mijn tekst klopt ook niet helemaal want het was eigenlijk meer een vraag, mijn fout.

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 11:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar