user icon

Webber roept Red Bull Racing op de rangen te sluiten

  • Gepubliceerd op 02 jun 2010 11:06
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing moet de rangen sluiten en als één team naar buiten treden. Dat dringende verzoek dient coureur Mark Webber in na het rampscenario uit Turkije. De Australiër hielp samen met teamgenoot Sebastian Vettel de kans op een dubbelzege om zeep. Webber wil dat de Oostenrijkse renstal deze kwestie zo snel mogelijk achter zich laat.

“Men moet onthouden dat wij nog een jong team zijn. Om teams als McLaren elke week weerstand te bieden is geen makkelijke opgave, maar wel iets dat Red Bull Racing wenst te doen. In Turkije bewezen we dat we het gevecht niet schuwen. Dat was positief. Maar we leren ook nog steeds bij en Istanbul gebeurde dat op een negatieve manier. Echter, Ferrari en McLaren hebben dat gehad. Zij weten hoe moeilijk het kan zijn met tegenslag om te gaan. Het is aan ons om terug te slaan, de krachten als team te bundelen en door te gaan.”

“Natuurlijk had je graag dingen anders gedaan als je nu terug kijkt op de gebeurtenissen van zondag. En daarvan leren we als team. We begaven ons op onbekend terrein, met twee rijders bovenaan in het kampioenschap en beide coureurs vooraan in de race. Het team en de coureurs, allemaal kunnen we hiervan dingen opsteken om in de toekomst beter met dit soort situaties om te gaan”, besluit Webber.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Rayden

    Posts: 439

    Jongens een beetje competitie binnen het eigen team kan toch geen kwaad, brengt je als rijder alleen naar een hoger niveau.

    Je kan je namelijk niets veroorloven, zodra je een mindere dag hebt is je teamgenoot daar met het zelfde materiaal, je moet uiteraard wel met de druk om kunnen gaan en als het moet je ego aan de kant zetten en je gewonnen kunnen geven, hoe moeilijk dat ook is.

    Goed voorbeeld van team rivaliteit waren Senna en Prost, dat ging er destijds ook hard aan toe maar uiteindelijk werd er wel een wereldkampioen.

    Webber heeft een paar goede races achter de rug en dan raakt Vettel uiteraard gefrusteerd omdat hij het \"wonderkind\" is. Heeft die een nieuw chasis en dan kan het natuurlijk niet dat die gekke ausi sneller is.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:37
    • Moeilijk te accepteren he dat Vettel het nieuwe wonderkind is, i.p.v. Hamilton. Wen er maar aan zou ik zeggen...

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 20:25
  • gelijk Red bull is helemaal geen jong team , maar een team zonder goede leiding en een arogante kleuter die denkt dat i alles is.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:45
    • Heb jij ook nog iets zinnigs te melden. In je berichten staat voor 80% hetzelfde vermeld. Denk dat je beter zelf met blokken kunt gaan spelen.
      Ik ben overigens geen Webber/Vettel/ Red bull fan, maar wel fan van deze site die helaas door mannetjes als jij \'\'bevuild\'\' worden, jammer.

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 20:07
  • ja zo is het maar net, en nu maar is ophouden met dat gezeur over de crash, anders word het traumatiserend

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:57
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ik denk dit zijn berichten die later worden geplaatst...

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 22:11
  • hoeveel berichten gaan hier nog over komen? het begint een hele soap te worden.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:59
  • Hoe komt Webber er nu bij dat het een jong team is? Jaguar, Ford, Stewart en van daarvoor weet ik niet meer.

    Er wordt opeens van alles goedgepraat. Feit is dat er blijkbaar meerdere kapiteins op het schip zijn: Horner, Marko en Mateschitz.
    Logisch dat de coureurs het ook niet meer weten. Gezien het feit dat Vettel uit de wind werd gehouden kan Webber maar beter naar een team omzien dat hem wel waardeert.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 12:11
  • de chief

    Posts: 62

    Ophouden??? Gebeurt er eindelijk iets na een paar saaie races...
    Dit kost misschien de coureur en constructeurstitel!

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 12:21
  • mario

    Posts: 7.600

    Yups, ik heb er de afgelopen dagen geen tijd voor gehad om te reageren, maar er is wel erg veel over geschreven (teveel). Vettel wilde gewoon teveel en het is nu wel duidelijk dat hij de nummer 1 status heeft binnen het team.
    Nu weer concentreren op de volgende race.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 12:43
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Ach, Vettel was toch al gebombardeerd tot de nieuwe MS.
      dus nummer 1 status zal er ook wel bijhoren!
      maar voor de rest: inderdaad, nu mee kappen en gewoon weer racen.
      dat is wat de fans willen zien!

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 13:12
    • f60

      Posts: 1.725

      Schumacher\'s controversiële acties heeft ie alvast onder de knie.

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 13:59
  • Mick34

    Posts: 667

    Waarom moet Webber dit via de media spelen?

    Een betere wereld begint bij jezelf!

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 13:05
    • Omdat zijn bloedeigen team dit ook doet...En Webber houdt het nog netjes en beschuldigd niemand...RBR wel!

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 19:23
  • Stitch

    Posts: 5.257

    Dat Webber een teamspeler is was al bekend. Ben benieuwd wat Vettel daarop te zeggen heeft. Ik geloof niet dat hij zo snel op zijn uitspraken terug gaat komen. Daar is ie volgens mij toch net iets te veel stijfkop voor.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 14:45
  • Sow, zo\'n verstandige taal heb ik nog niet gehoord van de teamleiding van RBR. Hulde aan Webber, het team zou het ook niet de hele tijd over de schuldvraag moeten hebben, maar zou net zo professioneel en politiek correct moeten reageren als Webber hier!

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 14:56
  • Webber heeft absoluut gelijk, met zijn verhaal dat Red Bull Racing de rangen moet sluiten.

    Alleen ben ik bang dat Webber straks niet b i n n e n die rangen zit, maar erbuiten...

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 15:09
    • Ja en met dat in het achter hoofd zeg ik laat die races maar komen :)

      • + 0
      • 2 jun 2010 - 20:09
  • Moet je je vooral als een idioot blijven gedragen Webber, dan komt \'t allemaal wel goed

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 20:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar