user icon

Red Bull Racing neemt F-duct niet mee naar Canada

  • Gepubliceerd op 02 jun 2010 10:22
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Hoewel het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal een geschikte baan lijkt voor een hoge topsnelheid met dank aan een F-duct, neemt Red Bull Racing het systeem waarschijnlijk niet mee te nemen naar Canada. Ook niet om uit te proberen in de vrije trainingen.

Dat blijkt uit de woorden van Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko in televisieprogramma Sport und Talk aus dem Hangar 7. “Onze F-duct werkte niet perfect in Turkije. Daarom ontwikkelen we het systeem eerst verder. In Valencia proberen we het weer uit.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • het lijkt me niet erg slim, deze baan is nog sneller dan istanbul en daar waren de mclarens even snel, dan gaat in montreal mclaren zkr winnen

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 10:37
  • Ik mis nog iets zéér belangrijk wat niet moet worden meegenomen.
    Dit onderdeel heet: Vettel.
    Het is een vliegende kannonskogel

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 10:42
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ze hadden al eerder aangegeven dat f-duct gecompliceerd was,en dat bij mclaren optimaal werk omdat daar is de auto om gebouwd..
    Logisch dat ze verder willen ontwikkelen...

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 10:48
    • edward

      Posts: 39

      is de 2e keer al bij red bull wnnr gaan er sptaffen volgen voor dit arogante team.
      ze krijgen het echt hoog in der bol.

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 08:05
  • Rayden

    Posts: 439

    Ja hou je hart maar vast als Newey met een fduct komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:40
    • Werner

      Posts: 1.650

      Dat zou je wel denken ja maar naar verluidt is het bij Mc Laren zo goed omdat het totaalconcept van de auto erond is gebouwd. Daarom is het ook moeilijker om dit systeem te implementeren in een bestaand chasis.
      Ik ken niets van techniek hoor maar dat is wat ik erover lees.

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 08:33
  • hmmm, nou dat word dan een saai weekend voor de redbull fans

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 11:59
  • De F-duct van Mclaren is bijna niet te evenaren omdat Mclaren dat systeem tijdens de ontwikkeling van de auto er al heeft ingemaakt zodat de F-Duct rondom het chassis optimaal werkt.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 12:07
  • f60

    Posts: 1.725

    Het schijnt dat er in Turkije opnieuw onregelmatigheden zijn vastgesteld aan de RB6. De achterste trekstangen stonden in een illegale hoek waardoor er meer downforce werd gecreëerd. In Monaco betrof het nog een extra vleugel in de diffuser. Benieuwd wanneer de FIA ook werkelijk gaat ingrijpen. Voorlopig bleef het telkens beperkt tot aanpassingen.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 13:52
    • Werner

      Posts: 1.650

      Dat snap ik dus ook niet. Waarom kunnen zij gewoon de spullen vervangen alsof er niets is gebeurd ? Procedure ?
      Had me toch ook bedenkingen gemaakt dat ze inees zo veel sneller waren als iedereen... In Turkije was het al weer \"normaal\".
      Weet je nog : de bodemplaat bij Ferrari en de dempers bij Renault. Eens die weg en de pace was vele malen minder.
      Men beweegt zich constant op hetgeen mag en niet mag. Daar was Ferrari vroeger wel sterker in. Heb de indruk dat Stefano een beetje soft is. Van mij mogen ze Briatore aanstellen. Dat zou pas vuurwerk geven. Ze willen een Italiaan; welnu da\'s een Italiaan en wat voor eentje ?

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 08:28
  • Stitch

    Posts: 5.329

    Dat ze et verder willen ontwikkelen omdat het nog niet perfect werkt kan ik begrijpen, Echter of Valencia het ideale circuit is om het weer te introduceren? Vind ik minder logisch.

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 14:48
    • Werner

      Posts: 1.650

      Snap wel dat ze willen weten wanneer het perfect werkt maar zonder ermee te rijden, word je ook niet veel wijzer. Da\'s nu het nadeel van het niet testen...
      Laat ze aub terug testen (welliswaar misschien iets minder dan vroeger) want dan kunnen teams makkelijker terug komen...
      Alle races de pole dat is toch ook niet wat we willen ? \"Gelukkig\" voor het kampioenschap dat ze niet alle poles hebben weten te verzilveren want anders was het opnieuw een kampioenschap als dat van vorig jaar.

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 08:32
  • xvettelx

    Posts: 78

    Ik schrok gewoon toen ik het las dat gaan ze dan echt niet trekken in Canada !

    • + 0
    • 2 jun 2010 - 18:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar