user icon

Nominatie Verstappen voor 'Personality of the Year'

  • Gepubliceerd op 24 nov 2015 16:39
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen is door de internationale autosportbond FIA genomineerd als persoonlijkheid van het jaar. Dat meldt Frank Woestenburg, journalist voor De Telegraaf via Twitter en fotograaf Frits van Eldik via Facebook. Verstappen imponeerde dit jaar tijdens zijn debuutseizoen in de Formule 1.

De overige genomineerden voor de prijs van 'Personality of the Year' zijn Mercedes-rijder Lewis Hamilton, Ferrari-coureur Sebastian Vettel, Force India-rijder Le Mans-winnaar Nico Hülkenberg, WRC-kampioen Sebastien Ogier, Mercedes-coureur Nico Rosberg, rallyrijder Kris Meeke, WTCC-kampioen Jose Maria Lopez, Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff en rallycross-kampioen Petter Solberg. Verstappen staat momenteel op 49 punten en heeft nog kans om zijn eerste jaar op dit niveau in de top tien af te sluiten. Dan moet hij wel in Abu Dhabi vier punten meer scoren dan Nico Hülkenberg en voor Romain Grosjean eindigen.

 

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.486

    Heeft die gozer nog een anus met al die veren?? of 1 gapend gat? maar wel terecht deze nominatie.

    • + -6
    • 24 nov 2015 - 16:43
    • lars75

      Posts: 8.908

      Een vogel kan toch ook nog schijten!

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:03
  • Er is maar een terecht winnaar van deze prijs en dat is Daniel Ricciardo.

    • + 1
    • 24 nov 2015 - 16:53
    • MadMax

      Posts: 161

      gebaseerd op wat precies?
      als rookie zo presteren en je team genoot verslaan.
      ik zie niet wie er beter is dan max op dit moment..

      • + 1
      • 24 nov 2015 - 17:22
    • lars75

      Posts: 8.908

      Zijn immer gulle lach en down (under) to earth persoonlijkheid!

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:03
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Die is niet genomineerd he? ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:14
    • Wat maak jij je druk. Het is nog maar een nominatie met een heleboel concurenten ( Mercedes-rijder Lewis Hamilton, Ferrari-coureur Sebastian Vettel, Force India-rijder Le Mans-winnaar Nico Hülkenberg, WRC-kampioen Sebastien Ogier, Mercedes-coureur Nico Rosberg, rallyrijder Kris Meeke, WTCC-kampioen Jose Maria Lopez, Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff en rallycross-kampioen Petter Solberg. ) Dus de kans dat hij het wordt is nihiel te noemen.

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:15
    • Waarom is Susie Wolff niet genomineerd?

      • + 1
      • 24 nov 2015 - 20:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Duits Sterretje: Carmen Jorda verdient ook wel een nominatie voor haar 'kwaliteiten'. ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 22:19
  • BokkieDK

    Posts: 30

    Sponsor bowlingbal Maldonado heeft anders ook genoeg persoonlijkheid...

    • + 0
    • 24 nov 2015 - 16:55
  • 100% terecht

    • + 4
    • 24 nov 2015 - 17:15
  • De genomineerden:

    Max VERSTAPPEN (Formule 1-coureur)
    Lewis HAMILTON (Formule 1-coureur)
    Sebastien OGIER (rally-coureur)
    Sebastian VETTEL (Formule 1-coureur)
    Nico HULKENBERG (Formule 1-coureur)
    Kris MEEKE (rally-coureur)
    Jose Maria LOPEZ (stockcar-coureur)
    Nico ROSBERG (Formule 1-coureur)
    Petter SOLBERG (rally-coureur)
    Toto WOLFF (teambaas Mercedes, F1)

    • + 0
    • 24 nov 2015 - 17:22
    • Nou, dat wordt dan een mooie strijd tussen Max en Blondie.

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 17:33
    • Vind van de F1 coureurs Vettel eigenlijk wel de beste keus. Is dit jaar ontzettend 'los' in z'n opmerkingen naar de pers toe, eerlijk en presteert ook nog eens goed.

      • + 2
      • 24 nov 2015 - 17:38
    • Matn

      Posts: 949

      In ieder geval een bak 'persoonlijkheid' om uit te kiezen, naar mijn smaak hebben een aantal genomineerden net wat teveel 'persoonlijkhied'

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 17:40
    • lars75

      Posts: 8.908

      Lopez doet toch WTCC, noemen ze dat bij de FIA Stockcar? Stockcar is toch met een oude sloopauto over een modderbaan een beetje lopen rammen???

      • + 1
      • 24 nov 2015 - 18:05
    • Voor iemand van zijn leeftijd is Max best een persoonlijkheid.

      • + 3
      • 24 nov 2015 - 18:17
  • Plusminus

    Posts: 256

    Volgens mij hoeft hij in Abu Dhabi geen 4 maar 3 punten meer te scoren als Nico Hülkenberg, dan komt hij gelijk en heeft hij met zijn 4e plaats een beter resultaat, Hülkenberg heeft 6e als beste resultaat.
    Hij moet wel 1 punt meer scoren als Grosjean aangezien Grosjean 1 x 3e is geworden.

    • + 2
    • 24 nov 2015 - 17:31
    • ToTheMax

      Posts: 425

      1,2,4,6,8,10, 12, 15, 18, 25

      Max moet beiden achter zich laten, wordt Max 4e, heeft hij p10 in het kampioenschap.
      Wordt max 8 t/m 5, dan moet Hulkenberg minimaal 2 plaatsen achter Max finishen, anders heeft Hulkenber p10.

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:48
    • Max wordt gewoon 9e in de eindstand, mits Perez 7e of slechter scoort in de laatste race.

      Het kan, toch? ;)

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 23:08
  • Gigi

    Posts: 2.209

    Tof!! En terecht!
    Al vrees ik dat Hamilton ermee vandoor zal gaan...

    • + 1
    • 24 nov 2015 - 17:53
    • DBGates

      Posts: 2.497

      kan die weer mooi een petje gooien naar Rosberg

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 17:59
    • Ach...Max wordt al rookie of the year en krijgt een prijs voor beste inhaalaktie. Denk niet dat Max te hebberig is.

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:18
  • dizzy

    Posts: 1.435

    De winnaar zal wel weer een politieke keuze zijn. Ik voorspel derhalve Toto Wolff. De motivatie bedenken ze er later wel bij.

    • + 0
    • 24 nov 2015 - 18:18
    • In ruil voor goedkopere motoren. ;)

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 18:26
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Toto is niet genomineerd ;-)

      • + -2
      • 24 nov 2015 - 18:28
  • Mocht hij deze niet winnen, dan misschien net zo als vorig jaar voor de beste inhaalactie toen nog in de F3.
    Blanchimont, here we come..

    • + 1
    • 24 nov 2015 - 18:38
  • LimboF1

    Posts: 4.845

    Leuk voor Max, maar ben benieuwt wat hij er zelf van vindt.
    De boys van Mercedes kunnen ook zeker in aanmerking komen voor de prijs, maar dan wel in negatieve vorm. Ik ben Ferrari fan en vindt dat de teambaas van Ferrari Arrivabenne ook in aanmerking mag komen. Maar denk dat Max toch wel veel recht op de prijs heeft.

    • + 0
    • 24 nov 2015 - 19:05
  • Zoals met andere verkiezingen plaatselijk of wereldwijd, Max mag van pappie niet. Pappie vindt t maar onzin en heeft misschien nog een fittie van jaren geleden

    • + -4
    • 24 nov 2015 - 19:12
    • Azijn gedronken ipv een pilsje of mag je van je pappie nog geen bier.

      • + 3
      • 24 nov 2015 - 20:05
  • hoogie35

    Posts: 693

    NICO ROSBERG? serieusly? die gast is niet te pruimen met zijn fake lachjes. hoe komen ze hier toch op?

    • + 2
    • 24 nov 2015 - 19:59
    • My thoughts exactly! Daarnaast vraag ik me af waarom Hulkenberg erbij staat en bijvoorbeeld Ricciardo niet.

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 07:15
  • Hmm, dacht dat Hamilton op lijstje drag queen of the year stond...

    • + 1
    • 24 nov 2015 - 21:09
  • d07

    Posts: 945

    Ik vind Carmen Jorda de persoonlijkheid van het jaar.

    • + 1
    • 24 nov 2015 - 22:08
  • General

    Posts: 729

    Ik had Monica Kaltenborn toch wel in dit lijstje verwacht.
    Een absolute persoonlijkheid!
    Geen positieve, maar toch... je kon dit jaar niet om haar heen.
    De start van het seizoen draaide volledig om haar en haar wanstaltige beslissingen.
    En dan niet eens genomineerd worden?
    Waar doe je het dan nog voor?

    • + 1
    • 25 nov 2015 - 09:26
  • Max heeft best een beetje kans, de journalisten van Sky en BBC zijn helemaal weg van hem. Spreekt goed Duits, wat weer een voordeel oplevert bij RTL.
    Ben benieuwd.

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 19:30

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar