Mark Webber: "Ook Ferrari en McLaren hadden van die dagen"
- Gepubliceerd op 01 jun 2010 14:35
-
17
- Door: Robin Smeets
"Mensen moeten zich herrineren dat we nog altijd een erg jong team zijn", vertelde Webber, die alsnog de derde plaats pakte in Istanbul. "Het is niet gemakkelijk om McLaren week in, week uit te verslaan, maar dat weten we en het team is gemotiveerd om dit voor elkaar te krijgen."
"We hebben bewezen dat we ze aankunnen, dus dat is positief. Aan de andere kant moeten we als team nog veel leren en in Turkije hebben we geleerd hoe het niet moet. Echter, zelfs Ferrari en McLaren hebben van deze mindere dagen gehad. We zullen ons als team moeten samenpakken en doorgaan waar we gebleven waren."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 7.033
ach jong team of niet, dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren. Is te hopen voor Redbull dat de samenwerking tussen Vettel en Webber niet zoveel achteruit is gegaan dat het echt een probleem wordt in de rest van het seizoen... Beide coureurs willen zich bewijzen en graag WK worden.Ben ook benieuwd hoe de verhoudingen eruit zullen zien aan het einde van het seizoen tussen de teams bovenin.
Posts: 2.181
Zij kunnen wel naar buiten brengen dat alles in orde is,en wordt samengewerkt,maar een ding is cker,ze hebben een deuk opgelopen..
Posts: 216
Mclaren was duidelijk sneller, je kon ook wachten op een inhaalactie, daarom wilde vettel er zo graag langs.
Ben benieuwd naar de volgende race, ben blij dat er weer gevochten word door meer dan 1 team om de 1e plaats.
Posts: 11.414
Het is wel jammer dat het weer zo afgelopen is. Met al die berichten over brandstof besparen enzo vraag ik me toch af of er in de slotfase niet nog een hele hoop had kunnen gebeuren.
Posts: 3.007
@Joram,
Ik weet niet of het blijvend is. McLaren was vooraf al heel optimistisch dat Turkije een baan is waar hun auto goed tot zijn recht komt.
Posts: 7.033
@Joram
Ja ik ben ook blij om Mclaren weer eens mee te zien doen voor de overwinning maar je moet niet vergeten dat Mclaren dat nog niet op elk circuit kan want ze missen gewoon nog veel downforce. Op langzamere circuits met veel trage bochten is het nog een zwakte (kijk maar naar Monaco) Turkije lag Mclaren gewoon heel goed omdat het een snel circuit is en dat geldt ook voor Canada en valencia is ook best snel dusja het heeft niet heel veel haast om die downforce op te krikken. maar natuurlijk wel beter dat dat zo snel mogelijk in orde is :) De snelheid zit in iedergeval wel goed! En bij Redbull is het precies het omgekeerde. Bij hun zit de downforce prima maar missen nog wat snelheid.
Posts: 10.089
Redbull VS Mclaren vind ik wel vet mooi om tezien, beter dan Mclaren VS Ferrari
Posts: 439
Ik hoop alleen dat ze niet bij de snelle circuits weer brandstof moeten gaan sparen, dus als er maar niet een probleen is met het verbruik van de motor, want dan kun je wel snel zijn tijdens twee derde van de race als je de laatste twintig ronden op fuel saving mode moet gaan rijden is ook niets
Posts: 412
Ik heb dit vaker gezegt maar Redbull moet es goed gaan nadenken en ik weet de oplossing voor deze situatie. i Mark Webber gaat gewoon naar een ander team. Dan komt het volgende ii Newway ontwerpt gewoon een kleuterschool voor Vettel (waar hij met zijn armen kan zwaaien) en Dhr. Horner word gewoon kleuterleraar. Eind goed al goed. Tip: aan Redbull begin de school in Nederland hier hebben we dringend leraren nodig.
Posts: 10.089
jij bent echt geobserdeerd he van kleuterscholen, zoek je soms gezeldschap ofzo
Posts: 21
Zou bijna denken dat je een alonso fan bent of ben je gewoon toe aan het bejaardentehuis?...
Posts: 880
@Gerrit. Dat hij te dom is om te kunnen spellen, wil niet gelijk zeggen dat hij Alonso fan is, he? :p
Denk dat Webber wel een punt heeft. Het kan niet elke race feest zijn. Verwacht dat op zijn minst Webber zich hierover heen kan zetten. Deed hij ook na Japan 2007. Hoop dat Vettel zo\'n grote vent is, als ik verwacht dat hij is. Vond hem toch een beetje kinderachtig qua gedrag de laatste tijd.
Posts: 21
Sorry Ricardo, was niet de bedoeling om elke alonso fan met Mr.Ecclestone te vergelijken.
Posts: 7.320
Ff los van deze crash; Vettel was de laatste weken [met Mark als de betere en GP winnaar] echt duidelijk \'not amused\'. Heel zijn bodylanguage verraadde zijn frustratie, wat helemaal niet gek is, maar dat er iets dergelijks stond te gebeuren stond al bijna vast. interessant is of Vettel in deze \'mode\' blijft hangen. Vettel is en vindt zichzelf de Nr1 en nu Webber zich als nr1 gedraagt met overwinningen en aan het langste eind te trekken, weet Seb nog niet zo goed hoe hij daar nu mee om moet gaan. Wel heel, heel interessant hoor, om dit als psychologisch gebeuren te analyseren. ik smul er van & mijn sympathie voor Webber is hiermee ook gegroeid. altijd een zwak voor de underdog gehad.
Posts: 329
Webber praat met de pers,pakt zijn deel verantwoordelijkheid t.o.v team en pers en was tenslotte op de eerste plaats aant rijden.Hebben we al iets gezien of gehoord van Baby vettel?
Posts: 15.285
Ferrari en McLaren hebben ook mindere dagen ja, maar niet dat ze elkaar van de baan afjakkeren.... Althans McLaren niet, bij Ferrari bijna bij de pitingang...
Posts: 367
Japan 88 (Prost/Senna) en Oostenrijk 99 (Hakkinen/Coulthard), om er eens twee van Mclaren te noemen.