user icon

Mallya staat in eigen land te boek als wanbetaler

  • Gepubliceerd op 23 nov 2015 08:37
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Vijay Mallya hoeft voorlopig niet bij Indiase banken aan te kloppen voor een lening. De eigenaar van Force India heeft in eigen land het stempel van wanbetaler gekregen. The Times of India en International Business Times berichten dat Mallya die status dankt aan de State Bank of India, de grootste crediteur van de ter ziele gegane vliegmaatschappij Kingfisher.

Kingfisher Airlines staat al sinds oktober 2012 aan de grond en de bezittingen worden binnenkort door de curator geveild. De staatsbank van India ziet waarschijnlijk maar een klein deel van het geleende geld aan Mallya terug en riep de Indiase zakenman uit tot wanbetaler. De klachtencommissie van de bank verwierp het verweer van de advocaten van de Force India-teambaas.

Er loopt een onderzoek naar Mallya omdat hij het geleende geld niet voor de overeen gekomen doeleinden zou aangewend hebben en leningen niet terug betaalde terwijl de middelen daarvoor wel aanwezig waren. Dit heeft vooralsnog geen consequenties voor zijn functioneren als leider van Force India, maar de Indiase banken zullen hem geen lening meer verschaffen.

Subrata Roy, mede-eigenaar van het team, zit al in de gevangenis omdat hij weigerde om investeerders terug te betalen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • heeft daarom zn kapper het karwei ook niet afgemaakt?

    • + 1
    • 23 nov 2015 - 09:08
    • LOL

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 09:58
    • Niet alleen de kapper... Ook de juwelier zag het aankomen en heeft alleen maar klatergoud en fake watches geleverd aan dit stijlicoon...!

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:11
    • Warlord

      Posts: 2.097

      @beemerdude

      En de juwelier is Hamilton en het klatergoud en de fake watches zijn z'n rejects. ;)
      Of het zijn de rejects van de Mr. T collection natuurlijk.

      • + -2
      • 23 nov 2015 - 10:48
    • @Beemer,
      vandaar die tw steel sponsoring, past goed bij het imago van Mallya, opzichtige klatergouden 100mm watches :-)

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:51
  • Ti2

    Posts: 238

    Zo enorm succesvol. En door z'n F1 avontuur naar de rand van de afgrond gebracht... Eigenlijk ridikuul.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 09:49
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Dan doe je iets toch niet helemaal goed.....

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 09:51
    • nou hij is door zijn ondergang van Kingfisher Airline in de problemen gekomen....niet door de F1 en sich (maar ook F1 zal de rekeningen niet gevuld houden nee)

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:08
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Ik weet dat ik 'm bij dit soort berichten al een paar jaar 'm hard verdedigd heb hier, maar dit ziet er echt niet goed uit zo.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 10:30
  • beertje

    Posts: 414

    Wanbetalen! Dat doen alle rijke mensen. Ik heb eens van een rijke vent de volgende stelling gehoord:"ik leef van de rente van mijn schulden" duidelijker kan het niet.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 11:00
    • Jij hebt eens van ''een rijke vent'' gehoord dat... Dat is een beetje als die oom op verjaardag die vertelt dat alle Franse auto's slecht zijn omdat ie dertig jaar geleden een brakke Peugeot had. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 11:55
  • Ik ken wel wat Indiërs hier in Antwerpen (we hebben hier een vrij grote Indische communauteit) en geen enkele van hen kan hem luchten... Wordt hier beschouwd als gespuis

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 14:58

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar