user icon

Mallya staat in eigen land te boek als wanbetaler

  • Gepubliceerd op 23 nov 2015 08:37
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Vijay Mallya hoeft voorlopig niet bij Indiase banken aan te kloppen voor een lening. De eigenaar van Force India heeft in eigen land het stempel van wanbetaler gekregen. The Times of India en International Business Times berichten dat Mallya die status dankt aan de State Bank of India, de grootste crediteur van de ter ziele gegane vliegmaatschappij Kingfisher.

Kingfisher Airlines staat al sinds oktober 2012 aan de grond en de bezittingen worden binnenkort door de curator geveild. De staatsbank van India ziet waarschijnlijk maar een klein deel van het geleende geld aan Mallya terug en riep de Indiase zakenman uit tot wanbetaler. De klachtencommissie van de bank verwierp het verweer van de advocaten van de Force India-teambaas.

Er loopt een onderzoek naar Mallya omdat hij het geleende geld niet voor de overeen gekomen doeleinden zou aangewend hebben en leningen niet terug betaalde terwijl de middelen daarvoor wel aanwezig waren. Dit heeft vooralsnog geen consequenties voor zijn functioneren als leider van Force India, maar de Indiase banken zullen hem geen lening meer verschaffen.

Subrata Roy, mede-eigenaar van het team, zit al in de gevangenis omdat hij weigerde om investeerders terug te betalen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • heeft daarom zn kapper het karwei ook niet afgemaakt?

    • + 1
    • 23 nov 2015 - 09:08
    • LOL

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 09:58
    • Niet alleen de kapper... Ook de juwelier zag het aankomen en heeft alleen maar klatergoud en fake watches geleverd aan dit stijlicoon...!

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:11
    • Warlord

      Posts: 2.095

      @beemerdude

      En de juwelier is Hamilton en het klatergoud en de fake watches zijn z'n rejects. ;)
      Of het zijn de rejects van de Mr. T collection natuurlijk.

      • + -2
      • 23 nov 2015 - 10:48
    • @Beemer,
      vandaar die tw steel sponsoring, past goed bij het imago van Mallya, opzichtige klatergouden 100mm watches :-)

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:51
  • Ti2

    Posts: 237

    Zo enorm succesvol. En door z'n F1 avontuur naar de rand van de afgrond gebracht... Eigenlijk ridikuul.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 09:49
    • NicoS

      Posts: 12.125

      Dan doe je iets toch niet helemaal goed.....

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 09:51
    • nou hij is door zijn ondergang van Kingfisher Airline in de problemen gekomen....niet door de F1 en sich (maar ook F1 zal de rekeningen niet gevuld houden nee)

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:08
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Ik weet dat ik 'm bij dit soort berichten al een paar jaar 'm hard verdedigd heb hier, maar dit ziet er echt niet goed uit zo.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 10:30
  • beertje

    Posts: 402

    Wanbetalen! Dat doen alle rijke mensen. Ik heb eens van een rijke vent de volgende stelling gehoord:"ik leef van de rente van mijn schulden" duidelijker kan het niet.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 11:00
    • Jij hebt eens van ''een rijke vent'' gehoord dat... Dat is een beetje als die oom op verjaardag die vertelt dat alle Franse auto's slecht zijn omdat ie dertig jaar geleden een brakke Peugeot had. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 11:55
  • Ik ken wel wat Indiërs hier in Antwerpen (we hebben hier een vrij grote Indische communauteit) en geen enkele van hen kan hem luchten... Wordt hier beschouwd als gespuis

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 14:58

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar