user icon

Ferrari: "Moeten volgend jaar voor Mercedes staan"

  • Gepubliceerd op 22 nov 2015 13:11
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Na een moeizaam 2014 doet Ferrari het in 2015 stukken beter. Sterker nog: de Italiaanse formatie wist dankzij Sebastian Vettel al drie overwinningen te boeken en maakt het Mercedes dit jaar regelmatig lastig in de races. De doelen voor volgend jaar zijn dan ook duidelijk: dichter bij Mercedes zitten is geen optie meer, Ferrari wil de Duitsers verslaan in 2016. 

Teambaas Maurizio Arrivabene geeft aan zin te hebben in 2016 en kijkt uit naar de uitdaging om Mercedes te verslaan: "We zijn dit jaar steeds een stapje dichter bij gekomen aan Mercedes. Voor volgend seizoen moeten we grotere stappen maken. Ik wil er volgend jaar niet dichter op zitten, ik wil Mercedes verslaan."

Voor de Grand Prix van Brazilië werd door Niki Lauda van Mercedes beweert dat de Ferrari-motor geen partij kon bieden aan de power unit van Mercedes. Volgens Arrivabene is dat onzin: "Ik ben verbaasd over hetgeen Lauda zegt. Wanneer je naar de data kijkt zie je dat we een hele goede motor hebben. Ik wil de jongens van onze motorenafdeling bedanken voor hetgeen zij voor elkaar hebben gekregen dit jaar. Voor volgend jaar moeten wij ook de motor blijven verbeteren net als alle andere aspecten van ons pakket."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het was toch juist Lauda die zei dat de motoren inmiddels gelijk waren aan elkaar?

    • + 2
    • 22 nov 2015 - 13:22
    • Ja verwarrend dit. Lauda begint een oude man te worden...hij weet zelf ook niet meer hoe het zit.

      • + -2
      • 22 nov 2015 - 13:27
    • LimboF1

      Posts: 4.850

      Ik dacht mij toch ook te herinneren dat ik had gelezen dat Lauda zei dat de motoren gelijk waren. Maar Lauda is toch ook weer als Ecclestone, zo wispelteurig als het Nederlandse weer.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 21:33
    • gp

      Posts: 4.274

      Ferrari zelf ontkende dat de motor op hetzelfde niveau was. Waar slaat dit artikel nu weer op? Of zijn Lauda en Arrivabene beide aan het dementeren?

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 10:19
    • Of maakt de journalist een fout???

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 11:49
  • Als het lukt wordt het oorlog in het Mercedes kamp.
    Ben zeer nieuwsgierig naar volgend jaar.

    • + 1
    • 22 nov 2015 - 15:13
    • En bij een dergelijke 'oorlog' sneuvelt er meestal minimaal 1 coureur! Zal het dubbel-kampioen Hamilton zijn omdat zijn ster allures te groot worden? Of Nico 'net niet' Rosberg? Ik zie Nico tzt wel richting Williams verkassen. Als opvolger van Felippe 'net niet' Massa. Hamilton stopt denk ik als hij bij Mercedes weg gaat. Dan gaat hij MotoGP rijden of een danceplaat uitbrengen als DJ Hamilton. In ieder geval niet naar Ferrari. Daar kunnen ze niks met zo een man die zichzelf groter vind dan het team. Wat denken jullie?

      • + 2
      • 22 nov 2015 - 16:46
    • Wat heeft Ferrari dan al die jaren met Alonso gedaan?

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 17:41
    • Dat wordt een muziekje. Vindt hij geweldig... :)
      En Alonso heeft met Dominicali zijn kans gehad. Helaas niet gelukt.
      En toen liep Alonso niet naast zijn schoenen. In ieder geval nooit zijn auto met een GP2 vergeleken...

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 00:03
    • Nee, maar wel zijn teamleden idioten genoemd...

      • + 0
      • 24 nov 2015 - 20:47
  • Had beter kunnen staan: Vettel moet volgend voor Mercedes staan. Zie Kimi niet voor de Mercedes staan, ook al zou de motor beter zijn

    • + 0
    • 22 nov 2015 - 15:47
    • Levano

      Posts: 802

      In dat geval moeten ze een wel héél goede motor en chassis ontwikkelen, lol.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 15:49
    • LEVANO: die deal met str was jullie de motor van 2015, wij jullie chassis van 2015. Daarom staan ze er voor in 2016

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 17:05
  • Kwestie van tijd voor de taxi's weer terug op de standplaats worden gezet waar ze thuis horen ;)

    • + 2
    • 22 nov 2015 - 16:57
  • Rimmer

    Posts: 8.458

    Misschien kunnen ze bij Haas het chassis afnemen en dan wel hun eigen motor erin.
    Vooropgesteld dat Lewis niet wil winnen en besluit dat een ander mag winnen.

    • + 0
    • 22 nov 2015 - 19:24

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit