user icon

Tost: "Verstappen en Sainz Jr. ook volgend jaar bij ons"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2015 22:50
  • comments 11
  • Door: Mathijs Carolus

Scuderia Toro Rosso teambaas Franz Tost heeft aangegeven dat het 'waarschijnlijk' is dat Max Verstappen en Carlos Sainz Jr. ook volgend jaar voor het team zullen rijden. Vandaag bevestigde Christian Horner van Red Bull Racing dat het hoofdteam in de Formule 1 actief blijft, ondanks dat er nog geen zekerheid is over de motoren. Over Toro Rosso werd geen woord gerept, maar volgens Tost komt het allemaal goed.

Tost over de line-up van Toro Rosso voor volgend jaar: "Wanneer het team volgend jaar op de grid staat zal dat waarschijnlijk met Verstappen en Sainz Jr. zijn. Beide jongens hebben het fantastisch gedaan dit seizoen en er is geen reden om ze te vervangen." Er gingen wat geruchten dat Max Verstappen mogelijk volgend jaar al de overstap zou gaan maken naar Red Bull Racing, maar Christian Horner liet in Mexico City weten dat Daniil Kvyat 'gewoon' in de auto zit volgend jaar.

Ondanks dat de deelname van Toro Rosso voor volgend jaar nog niet is bevestigd, heeft Tost alle vertrouwen: "Er is nog geen beslissing genomen. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat we er bij zijn volgend jaar." Toro Rosso maakt waarschijnlijk binnenkort bekend dat het zal gaan rijden met de Ferrari-motor van 2015.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Schumi81

    Posts: 621

    En die laatste regel klmt dat uit de mond van Tost vandaag? Hoe het er nu staat word die suggestie iig gewekt

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 23:01
  • Is toch prima. Toro Rosso wordt met de Ferrari motor sterker en dat betwijfel ik bij de Red Bull

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 23:07
  • Verstandige keuze om door te gaan met Sainz en Max. Nu nog een mooi motortje in die STR!

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 23:08
  • Waarschijnlijk ,Tost beslist dat niet zelf...

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 23:23
  • Weer lekker vaag allemaal.......

    • + 1
    • 14 nov 2015 - 00:02
  • red

    Posts: 508

    Onduidelijk bericht over een onduidelijke situatie.
    Vermoedelijk, Aannemelijk, Plausibel ?
    Misschien wordt dit wel de clifhanger van seizoen 2015/16 "zijn RBR en STR er nog bij in 2016 en zo ja met welke motor en met welke coureurs ?
    En haalt Dr. Helmut Marko het volgende seizoen ?
    Waarschijnlijk staat Max op de grid in Australië in een Scuderia Monster Energie met een DACIA Logan motor ;-)

    • + 1
    • 14 nov 2015 - 01:30
  • Lijkt me prima. Zou me niets verbazen als Red Bull de eerste helft van het seizoen voorbij wordt gereden door STR.

    • + 1
    • 14 nov 2015 - 08:16
  • G-speed

    Posts: 174

    Het begint langzaam allemaal op zijn plaats te vallen. STR met de ferrari motor, RB met een nog niet volledig ontwikkelde power-unit. Dus volgend jaar STR het Red Bull A-team en RB het B-team. Dus Max en Carlos bijde gepromoveerd!

    • + 0
    • 14 nov 2015 - 08:46
  • Waarschijnlijk....

    Wellicht willen ze Max als vervanger voor Kvyat bij RBR, gezien hij ook nog niet "officieel" bevestigd blijkt te zijn. Maar dan zouden ze hem wel voor meerdere jaren willen vastleggen... Want anders zullen ze Kvyat niet kwijt willen, als Max in 2017 of 2018 weer verkast naar een ander team.

    Verder zal er waarschijnlijk ook een hoop staan of vallen wat er gaat gebeuren wua motor leverancier. Mercedes of Ferrari willen misschien wel open staan om te leveren, maar dan zullen ze wellicht aanspraak willen maken op Red Bulls "hot property" Max.

    Als men van plan is om alles te laten zoals het is, hadden ze al lang de heren laten tekenen, gezien ze aangeven zeker weten volgend jaar op de grid te staan...

    • + 0
    • 14 nov 2015 - 16:28
    • G-speed

      Posts: 174

      Het blijft natuurlijk allemaal gissen, maar ik zou wel willen weten wat er achter de schermen al allemaal geregeld is waar wij geen weet van hebben. Het zou mij niet verwonderen als er al contracten getekend zijn voor seizoen 2017.

      • + 0
      • 14 nov 2015 - 16:33

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar