user icon

Raikkonen verwacht geen wonderen in Brazilië

  • Gepubliceerd op 13 nov 2015 15:40
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft er weinig fiducie in dat het geluk hem dit weekend in Brazilië wel toelacht. Het seizoen van de Fin kenmerkt zich door wisselvalligheid. De wereldkampioen van 2007 heeft minder dan de helft van het aantal punten van teamgenoot Sebastian Vettel. Raikkonen wil het seizoen 2015 positief afsluiten, maar hij rekent nergens op.

"Vorig jaar waren niet veel circuits ons gunstig gezind, dus de vergelijking met dit jaar gaat een beetje mank", begint hij. "Maar in het verleden zijn we snel geweest op deze baan. Ik verwacht echter geen wonderen. We kwamen dit seizoen vrijwel overal goed uit de verf, dus we zullen in Brazilië in dezelfde contreien als de vorige races vertoeven. Het zal wel goed gaan. We doen ons best en dan zien we zaterdag en zondag wel waar we staan."

"Dit jaar is op veel aspecten beter verlopen dan het vorige, maar de resultaten zijn niet geweest wat ik wil. Als team waren we dit seizoen veel sterker. Om uiteenlopende redenen is het er voor mij alleen niet altijd uit gekomen. Dat is soms pijnlijk, maar zo gaat dat in de Formule 1. Als je fouten maakt, dan betaal je daar de prijs voor. Het is aan ons om volgend jaar betere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen dan dit jaar."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Wie nog wonderen verwacht van Kimi mag zich eens goed laten nakijken...

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 15:46
    • Zijn er genoeg die nog altijd hoop houden.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 15:51
    • Kimi wint zondag, ik voel t gewoon...

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:10
    • Ja de hattrick van 3 races op rij betrokken zijn bij een aanrijding. De Maldonado-award!

      • + 2
      • 13 nov 2015 - 16:18
    • Ik voel het ook Jean, Kimi gaat zondag als eerste door het zwart-wit geblokte heen:-)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:19
    • Algarve

      Posts: 522

      Hij begon net alweer lekker met z'n rear-lock, spin en gravel scheppen in bocht 3, terug naar zijn WRC dagen

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:58
  • Als je al met zo'n instelling aan de GP weekend begint kan je beter tussen de rendieren in Finland blijven.

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 15:48
  • Raikkonen had een paar leuke races maar een echt hoogtepunt heb ik niet gezien. Zet daar tegenover een hele hoop belabberde weekenden waarin er geen snelheid was en hij domme fouten maakte.

    Erg zonde dat hij volgend jaar weer de Ferrari bestuurd. Zelfs de Raikkonen fans op dit forum beginnen nu ook toe te geven dat het allemaal ondermaats is.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 15:49
    • ja als je fan van de man bent moet je je idd helemaal bekocht voelen.. Bij mij was het respect voor m eigenlijk al wel verdwenen na zn 2008 en 2009 seizoen bij Ferrari.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:21
    • Rimmer

      Posts: 8.306

      Brabham je gaat me toch niet vertellen dat het comeback seizoen in Lotus niet geweldig vond? Het was volgens mij zijn beste seizoen ooit. Hij was hongerig en gretig en ging er het voor. Tot duidelijk werd dat zijn geld misschien niet of onvolledig zou komen.
      Misschien is dat het.
      Ferrari moet hem gewoon per punt betalen!! Dan haalt hij er wel opeens 250 binnen ;)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 19:29
    • fduct

      Posts: 414

      Zelfs de Raikkonen fans vinden het allemaal ondermaats?

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 23:45
  • Maced2

    Posts: 143

    nou mooie instelling is dat zeg.... word tijd dat je opzij stapt voor nieuw talent !

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 15:54
  • "Het is aan ons om volgend jaar betere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen dan dit jaar"
    Volgens mij is het aan JOU om betere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen komend jaar......Ferrari heeft er al heel veel aangedaan.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 15:55
  • MadMax2.0

    Posts: 627

    Kimi kom op man.....houd de eer aan jezelf een kap ermee na dit seizoen.....sorry voor de Kimi fans maar hij heeft zijn beste tijd nu echt wel al gehad......

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 16:00
  • Echt jammer dat hij zo wisselvallig en slecht presteert sinds zijn rentree bij Ferrari. Bij Lotus was hij nog top. Benieuwd naar de oorzaak.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 16:03
  • GuidoM3

    Posts: 105

    Ik denk dat Raikkonen een pure racer is. Sinds de invoering van het brandstof sparen en energie sparen etc etc is hij geen schim meer van zichzelf. Toen F1 nog herrie maakte en er getrapt diende te worden was Raikkonen nog top. Tijd om lekker te gaan rally'n in Finland.
    Bottas naar Ferrari, ideale teamgenoot voor Vettel. Kan prima de 2e viool spelen zoals Barichello en Massa dat jaren deden.

    • + 4
    • 13 nov 2015 - 16:11
    • Welnee, in 2008 en 2009 liep ie ook al aan te kloten en toen was dat allemaal nog niet aan de orde.
      Een echte racer was het ooit zeker, maar na het winnen van de titel is t nooit meer geworden wat t ooit was.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:23
    • Helemaal eens.
      Vettel daarentegen lijkt zich goed aangepast hebben aan het "nieuw rijden"

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:24
  • Brazilië verwacht geen wonderen van Raikkonen.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 16:17
  • Opkrassen maar Kimi. Ik was fan van de geweldige coureur die je was. Sinds je als een dweil rond rijdt kan ik alleen nog maar hopen dat je die auto niet veel langer bezet houdt...

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 16:35

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit