user icon


Brazilië komt met mix van grid boys en grid girls

  • Gepubliceerd op 12 nov 2015 11:48
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Op de startopstelling voor de Braziliaanse Grand Prix zullen zondag evenveel meisjes als jongens de borden met de startnummers van de coureurs vasthouden. De organisatie in Brazilië heeft besloten om zich een 'moderne' aanpak ten opzichte van grid girls en grid boys aan te meten.

Eerder dit jaar waren er in Monaco alleen mannelijke modellen op de grid te zien. Ferrari-coureur Sebastian Vettel sprak zijn teleurstelling daar al over uit. Le Mans ging nog een stapje verder en deed het concept van grid girls volledig in de ban.

Brazilië kiest voor de gulden middenweg met een mengelmoes van tien jongens en tien meisjes voor de Grand Prix van komend weekend. Marcelo Peixoto van de organisatie zegt in Globo: "Dit weerspiegelt het moderne gedachtegoed van de Braziliaanse bevolking. Het is belangrijk dat Brazilië innoveert met deze verandering."


Reacties (38)

Login om te reageren
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Ik vind t wel lachen.. als ik coureur was zou ik even n selfie maken met de boy voor mn auto. Maakt mij t uit.

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 11:47
    • dizzy

      Posts: 1.431

      Geiten? ;-)

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 12:04
    • Goed nieuws voor Max VanBoys.

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 15:55
    • Ik vind 't knap achterlijk. Gewoon lekkere mokkels op de grid. Laten ze een voorbeeld aan de MotoGP nemen: onvoorstelbaar wat die een lading super lekkere chickies op weten te trommelen, de een nog mooier al de andere. Bij MotoGP zit ik een half uur voor de race al voor de buis, ik wil niks missen! Bij F1 om 2 minuten voor de start, die onnozele altijd dezelfde prietpraat over niks hoef ik niet te horen. En al helemaal niet te zien. Autoracen is een mannensport en daar horen gewoon lekkere meiden bij.

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 19:27
  • Voorstelletje van Massa?

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 11:50
    • Gaap

      • + 7
      • 12 nov 2015 - 11:51
    • JaapB

      Posts: 1.163

      En volgend jaar staan er gewoon transgenders wat maakt het uit :)

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 11:58
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Kinderen? of gaat dat te ver..

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 11:58
    • Eentje van Max denk ik

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 12:10
  • Schumi81

    Posts: 617

    www.youtube.com/watch?v=T3aujCERTWA

    Vettel over George of Dave

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 11:58
  • neor2

    Posts: 1.512

    Beetje jammer, grid-girls horen wel bij autosport vind ik. Als ze het niet meer van deze tijd vinden om vrouwen als lustobject neer te zetten dan kunnen ze die vrouwen toch ook gewoon fatsoenlijke kleding geven? Ziet er nog steeds mooi uit voor de auto.

    Mannen lopen er al genoeg rond op de grid...

    • + 8
    • 12 nov 2015 - 12:12
    • Amen!

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 13:35
    • Die meiden hebben er kennelijk zelf niet al te veel moeite mee om met weinig aan naast een auto te gaan staan. Moet je kijken wat ze bij de MotoGP bij elkaar weten te krijgen. Man, man, man, dat is toch een lust voor het oog?

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 19:28
  • Nieuwe trend: Pitspoezen en Pitpiemels...

    • + 7
    • 12 nov 2015 - 12:31
    • By far de leukste opmerking van de dag. Zelfs ik als azijnpisser moet er om lachen. Dat zegt dan al meer als genoeg!

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 12:35
    • Zolang je maar niet in je broek pist van het lachen, die zure lucht krijg je er moeilijk uit

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 12:59
    • @ Mag Verslappen. Tja.. Zal meteen via Amazon effe wat Huggies voor grote mensen bestellen ;)

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 13:04
  • Aiii

    Posts: 522

    Anno 2015 ook niet meer dan normaal, zeker als je de sport graag wat meer appealing voor vrouwen wilt maken. Goede zaak, dunkt me.

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 12:41
    • ConkersF1

      Posts: 603

      +1 voor dunkt

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 12:47
    • +1 voor het woordje dunkt,

      -100 voor de rest vd onzin...

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 13:09
    • Racefreak

      Posts: 269

      Wat een onzin. Wat is er mis met mooie dames? Anno 2015 lijkt er steeds minder te kunnen. Pitspoezen of zwarte pieten, overal wordt wel een reden bij verzonnen waarom het niet zou kunnen. Vermoeiend hoor!

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 22:58
    • Aiii

      Posts: 522

      Waar heb je het over, kerel? Er staan straks 10 bloedmooie Braziliaanse deernes op de grid. Waarom mogen er geen 10 bloedmooie Braziliaanse jongens bij staan voor de mensen die niet op vrouwen vallen? Bang dat je wat tekort komt?

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 23:49
  • beertje

    Posts: 354

    IK word hier niet goed van! wat is er mis met een paar leuke meiden op de grid.Formule 1 is toch show? nu dan! Als je het mij vraagd, ik zie liever een meid dan een vent.

    • + 3
    • 12 nov 2015 - 12:51
    • ik ook, maar wij zijn een uitstervend ras, een moderne man hoort blij te worden van een piemel op zn tijd zo schijnt...

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 13:10
    • klopt... maar jij denk egoistisch na... en denkt alleen aan je eigen... de formule 1 wilt ook vrouwen aan gaan trekken kwa publiek... met andere woorden ... het vrouwelijk publiek wilt ook wat...

      mij gaat het om het racen... niet of er pitpoezen of mannen staan...

      • + 1
      • 12 nov 2015 - 13:15
    • @LeroyvdHeuvel Maar het vrouwelijk publiek heeft toch genoeg aan de coureurs? En laten we niet vergeten dat veel vrouwen ook smikkelen van de pitspoezen!

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 13:37
    • waarom moet de f1 vrouwelijk publiek trekken? vrouwen hebben toch al rtl boulevard, soap series, etc, etc

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 14:04
  • Idee: Grid Grannies!

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 13:35
    • kunnen we het niet gewoon op grid milfs houden? ;)

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 14:05
  • Vettel zal er alles aan doen dat er geen George of Dave voor zijn auto komt staan, ik ga het zondag in de gaten houden ;)

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 15:23
    • ik denk dat ze speciaal om Vettel te stangen een groot geschapen George met een klein strak broekje voor zn wagen parkeren :-)

      • + 2
      • 12 nov 2015 - 15:26
    • Haha, Niet alleen een stijgerend paard op de auto, maar ook iets stijgerends daarvoor ? ;)

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 16:58
  • Algarve

    Posts: 522

    In die zin hebben ze het bij Dorna een stuk beter begrepen dan Bernie & Co. Voor elke MotoGP zie je een prachtig heuvellandschap van stuk voor stuk bloedmooie grid girls voorbij komen. Essentiele onderdeel van de warm-up voor zowel coureur als kijker!

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 16:07
  • Goed nieuws voor Britney

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 17:52
  • Spencer

    Posts: 50

    Veel reacties hier geven me de indruk dat het seksisme nog lang niet de wereld uit is. En dat een overmaat aan testosteron een tsunami van spelfouten veroorzaakt.

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 19:18

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.296
  • Podiums 51
  • Grand Prix 95
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar