user icon


Ricciardo vol vertrouwen dat Red Bull in 2016 meedoet

  • Gepubliceerd op 08 nov 2015 13:25
  • comments 23
  • Door: Jeroen Jonkers

Daniel Ricciardo verwacht dat Red Bull-Racing en Scuderia Toro Rosso volgend jaar gewoon op de Formule 1-grid staan. Red Bull verkondigde eerder dit jaar af te willen van de Renault-motoren, maar nu de andere fabrikanten niet toehappen, slinken de mogelijkheden voor het Oostenrijkse concern.

Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz dreigde zijn teams terug te trekken uit de Formule 1 als er geen geschikte motorpartner gevonden kon worden, maar die stelling is inmiddels enigszins afgezwakt. Ricciardo verwacht dat Red Bull komend seizoen gewoon op de grid zal verschijnen.

"Ik denk dat we pakken wat we pakken kunnen om te racen", vertelt Ricciardo. "Het enige wat ons van racen kan weerhouden, is als niemand ons van motoren wil voorzien. We weten nog niet welke motoren we gaan gebruiken, maar de sfeer binnen het team is dusdanig dat we willen blijven."

"Hoe langer het duurt, des te lastiger het wordt, maar ik heb er meer vertrouwen in dan eerst dat we er volgend jaar bij zullen zijn. Ik denk dat we er zullen zijn, omdat iedereen dat wil. Het is alleen lastig te voorspellen met wie we aanwezig zullen zijn."


Reacties (23)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wordt gewoon Renault....

    • + 3
    • 8 nov 2015 - 14:23
    • SpeeDirk

      Posts: 216

      De motoren soap sleept zich voort...

      • + 1
      • 8 nov 2015 - 14:30
    • Ze mogen de motoren van dit jaar van Renault weer gebruiken. Alleen als de andere teams instemmen natuurlijk.

      • + 0
      • 9 nov 2015 - 18:52
  • Edward M

    Posts: 777

    RB moet gewoon de boel weer opnieuw opbouwen en gaan winnen eruit stappen gaat zoveel geld kosten(ongeveer een 1/2miljard) omdat ze zich hebben vast gelegd tot 2020 .
    De image schade zal enorm zijn dat gaat als een boemerang terug komen voor RB wereldwijd .

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 14:46
  • ZE gaan niet voor niets de geüpdate motor inzetten volgende week dus het is denk ik al rond alleen nog niet officieel bekend gemaakt

    • + 3
    • 8 nov 2015 - 14:50
    • Er hangt niks van die update af. RBR gaat volgend jaar alleen het verbrandings gedeelte van de PU afnemen en dan zonder de naam Renault erop. En ze ontwikkelen reeds hun eigen ERS/MGU. Kan zomaar dat RBR volgend jaar op volle sterkte weer is en we weten allemaal wat dan kan betekenen.

      • + 3
      • 8 nov 2015 - 15:02
    • Er hangt niks van die update af. RBR gaat volgend jaar alleen het verbrandings gedeelte van de PU afnemen en dan zonder de naam Renault erop. En ze ontwikkelen reeds hun eigen ERS/MGU. Kan zomaar dat RBR volgend jaar op volle sterkte weer is en we weten allemaal wat dan kan betekenen.

      • + 2
      • 8 nov 2015 - 15:02
    • Echo echo...

      ;-)

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 17:51
  • Het is al rond inderdaad, alles wijst erop dat ze blijven.

    • + 2
    • 8 nov 2015 - 15:59
    • Dat denk ik ook. Die nieuwe motor is er al even en nu gaan ze hem ineens gebruiken. Dat zouden ze nooit doen als ze voor 2016 geen motoren van Renault zouden krijgen.

      • + 2
      • 8 nov 2015 - 16:14
  • F1 is zooooo proffesioneel , maar wat een kleutergedrag is dit zeg.... pfffff

    • + 2
    • 8 nov 2015 - 16:16
    • De F-1 is inderdaad wel professioneel...

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 18:46
  • PaultjeH

    Posts: 91

    Vertel eens iets nieuws Daniel........

    Iedereen is vooralsnog erg stil maar er zit een aankondiging aan te komen, en wel hierom...

    1. Dietrich Mateschitz stelt de deadline toch maar even uit, waarschijnlijk om de puntjes op de i te krijgen.
    2. RB besluit ineens toch met de update van Renault te gaan rijden.
    3. Carlos Ghosn heeft vrijdag zijn goedkeuring gegeven voor het leveren van motoren RB 2016.

    De enige onzekerheid lijkt mij nog het unbranded verhaal Mario Illien, ik hoop het wel want deze gast lijkt mij nog wel wat pk'tjes te kunnen winnen hier en daar.

    Mijn verwachting is dat komend weekend de aankondiging komt.

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 16:49
  • bvonk

    Posts: 930

    Er zijn berichten dat Red Bull zelf aan de slag gaat met een motor, dit is dan de Renault motor maar dan aangepast door Red Bull zodat het eigenlijk geen Renault mag heten. Wat een gedoe allemaal.

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 17:14
  • erikworld

    Posts: 899

    Die zaak is toch al rond?

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 17:18
    • bvonk

      Posts: 930

      Nog niet officieel maar lijkt erop dat het toch weer Renault gaat worden maar hoe is nog niet zeker.

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 17:49
  • pcbeem

    Posts: 661

    Gok van het weekend bekendmaking dat ze door gaan en dan als Renault de overname van Lotus bekend maak meer gegevens. Want ja deadline van 2 weken loopt volgende week af dus ze "moeten" wel iets bekend maken.

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 17:20
  • V10

    Posts: 56

    www.somersf1.co.uk(...)wered-red-bull.html

    nogmaals dan maar weer!!

    • + -1
    • 8 nov 2015 - 17:54
    • Omdat een paar blogs een niet bevestigd item plaatsen is het plots waar?

      • + 3
      • 8 nov 2015 - 18:28
  • V10

    Posts: 56

    #runningopthathill,we gaan het meemaken,klinkt iedergeval plausible allemaal

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 18:50
  • Wordt dus een staaltje 'badge engineering' Verbrandingsmotor van Renault die door RB zelf verder ,zeg het maar even populair, 'opgevoerd' wordt en géén Renault gaat heten.. Het hele hybride gedoe is nog niet duidelijk want ook daar kan dan om het even welke naam opgeplakt worden.. Zal wel een kwestie van commercie zijn ,misschien Infinity maar dat is helemaal niet zeker..

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 21:28
  • Insure

    Posts: 1.182

    Al gooien ze er voor mijn part een Honda in. Red Bull en STR horen op de grid voor 2016. Het zou een enorme afgang zijn voor zo'n grote sport als de F1. Als de Red Bull teams er om deze reden niet bij zijn.

    Ik moet bekennen dat ik de verhalen in de media ken, maar het is vooral "fingers crossed". Het is aan de ene kant super spannend. Het maakt de F1 ook spannend naast de baan, maar aan de andere kant is het heel slecht voor de sport dat er nog vraagtekens zijn om 4 teams. Dat kan eigenlijk niet.

    Kwam vandaag nog bericht tegen dat Red Bull Jaguar gekocht had. 11 jaar geleden op 15 November. En dan in die tijd vier keer wereldkampioen worden. Dat zijn echt wereldprestaties.

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 23:41
  • MaxMike

    Posts: 407

    Ach noem het infiniry Nissan Dacia of alpine ik heb en zal ook nooit geloven dat ze eruit stappen

    • + 0
    • 9 nov 2015 - 04:23

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 752
  • Podiums 21
  • Grand Prix 95
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar