user icon

Susie Wolff beëindigt actieve carrière na dit jaar

  • Gepubliceerd op 04 nov 2015 09:01
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Susie Wolff heeft vanochtend in de Huffington Post bekend gemaakt dat ze na dit jaar stopt als autocoureur. De testrijder van Williams hangt haar helm aan de wilgen. Ze zal nog één keer aantreden als coureur en dat is later deze maand bij de Race of Champions in Londen. Daarna is het mooi geweest.

Wolff is tot het besef gekomen dat de Formule 1 er voor haar niet meer in zit en dus staakt ze haar pogingen om het tot de Formule 1-grid te schoppen. "Ik ben heel dichtbij gekomen en ik heb er hard voor geknokt, maar mijn gevoel zegt me dat het tijd is om de aandacht te verschuiven en andere uitdagingen te verkennen. Als sporter is het altijd lastig te bepalen wanneer je moet stoppen, maar voor mij is dat moment aangebroken. Het einde van deze reis is gekomen."

Claire Williams, vice-teambaas bij Williams: "Het is een genot geweest om met Susie samen te werken de afgelopen jaren en om haar te zien groeien als coureur. Haar feedback en kennis van de auto hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan onze recente ontwikkeling. Het is spijtig dat we haar moeten laten gaan."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Goh dacht dat die vent van haar wel een vierde stoeltje voor haar had bij Mercedes. Daar willen ze toch naar toe bij Mercedes, het open Mercedes F1 kampioenschap.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 09:03
    • joop

      Posts: 1.109

      Ik zie een echtscheiding aankomen........ Toto heeft geen nut meer ...

      • + 0
      • 4 nov 2015 - 10:27
  • Claire Williams moet zich als vrouw schamen dat ze een andere vrouw zo behandeld heeft.

    • + -9
    • 4 nov 2015 - 09:05
    • Levano

      Posts: 802

      Hoezo? Er zijn maar weinig andere teams die vrouwen als testcoureur in dienst hebben. Als je bedoelt dat ze een vaste coureur had moeten zijn, daar is ze - in vergelijking met andere coureurs - gewoon niet goed genoeg voor.

      • + 1
      • 4 nov 2015 - 09:46
    • Omdat ze Susie een worst heeft voorgehouden waar ze nooit in zou mogen bijten. Wees dan eerlijk en zeg dat het er gewoon niet in zit. Susie heeft een paar jaar de illusie gehad dat ze F1-coureur zou worden. Dat vind ik sneu.

      • + 0
      • 4 nov 2015 - 10:03
    • buran

      Posts: 250

      Inderdaad, het zei al genoeg toen Williams tijdens de GP van Australië de auto liever ongebruikt in garage liet staan, dan dat Susie er mee mocht rijden.

      • + 0
      • 4 nov 2015 - 10:09
    • Waarom word NBTT gemind voor een opmerking die gewoon waar is en keihard de realiteit is. Claire Williams heeft altijd Susie de hemel is geprezen maar op het moment dat puntje bij paaltje kwam heeft ze haar laten vallen. Sutil aannemen als reserverijder nadat Bottas rug problemen had. Terwijl het meisje aan het hopen was op die ene kans.
      Van de andere kant, qua race-coureur is Susie totaal niet Formule 1 waardig. Leuke meid, aardig, maar op de vrouwenranglijst zeker niet de beste. (met respect voor het woord vrouwenranglijst, heb geen zin om boze vrouwen achter me aan te krijgen)

      • + 1
      • 4 nov 2015 - 10:22
    • @NBTT
      mwah ik denk eerder dat ze daar een paar jaar : testcoureur" mocht zijn vanwege haar relatie met Toto, m.a.w. het is Toto die z'n worst voor Susie heeft gehangen :P

      • + 1
      • 4 nov 2015 - 10:24
    • Beri

      Posts: 3.585

      @NBTT: Nergens is ooit gezegd dat Wolff een full time zitje zou kunnen bemachtigen. Dit wist zij zelf ook wel. Enkel heeft het voor haar geen deuren geopend waar ze wel op gehoopt had.
      @Buran: Leer de regels even. Bottas viel uit na de kwalificatie. Als resultaat hiervan mag je geen andere rijder inzetten. De rijder die de kwalificatie begint, moet ook de auto besturen. Tussentijds wisselen mag niet.
      @JA: Voor of in? ;)

      • + 2
      • 4 nov 2015 - 10:38
    • Rimmer

      Posts: 8.573

      Volgens mij klopt het wat Jean zegt.
      Claire riep Toto en hield toen bij Susie de worst van Toto voor het gezicht met de mededeling dat ze niet mocht bijten!
      Susie dacht toen dat als ze niet zou bijten maar wel braaf zou zijn en de worst goed zou verzorgen dat er misschien nog wel een racezitje in zou zitten.
      Dat bleek niet zo te zijn. Gelukkig bleek de worst wel mee te vallen dus het is weliswaar exit F1 carrière maar die worst heeft nog ze steeds, al zit Toto een groot deel van de tijd met die worst in een dikke ster.

      • + 0
      • 4 nov 2015 - 13:47
  • Williams zal niet blij zijn. Die zien hun voorrangs abonnement op de Mercedes motoren verdwijnen.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 09:13
  • Die gaat natuurlijk werpen binnenkort :-)

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 09:16
  • biet dat die carrière veel voorstelde.

    een man met hetzelfde CV was nooit testcoureur bij Williams geworden.

    • + 2
    • 4 nov 2015 - 09:25
  • Wie?

    Nooit echt een positieve indruk gekregen van haar.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 09:33
    • Het is toch best wel een strakke haas.

      • + 1
      • 4 nov 2015 - 09:55
    • Levano

      Posts: 802

      Wat heeft dit nou weer met Haas te maken?

      • + 0
      • 4 nov 2015 - 10:31
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Andere uitdagingen? Kan ik me in haar geval niets bij voorstellen.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 09:38
    • Carrinthe

      Posts: 931

      Kinderen krijgen en opvoeden. Best wel een behoorlijke uitdaging.

      • + 2
      • 4 nov 2015 - 10:27
  • pcbeem

    Posts: 682

    Mah ik denk dat ze toch zeker el punten had kunnen scoren, bij vrijdagtests was het iig niet slecht.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 10:06
  • Jammer,weer een groot talent dat verloren gaat.

    • + 1
    • 4 nov 2015 - 10:14
  • Ja ja, dat zij J. Cecotto een dike maand geleden ook en twee weken later reed hij mee in een GP2 race.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 11:11
  • Marcooooo

    Posts: 499

    Is dit ook een verkapte manier om aan te kondigen dat er binnen nu en een jaar een mini-Wolffje rondloopt?

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 11:37
  • Caramba

    Posts: 5.786

    F1 en vrouwen, dat boek is definitief dicht. Wel flirten, maar niet eh... dat andere. Als je echt iets voor vrouwen met race-ambitie wilt doen, moet er misschien toch eens een aparte vrouwenklasse komen. Maar ik denk niet dat die marmotten van de FIA daar oren naar hebben.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 11:38
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Nou, als dat dan net zo kijkwaardig is als vrouwenvoetbal dan komt er gene hond kijken, hooguit één wolf.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 06:37
  • LimboF1

    Posts: 4.900

    Met die "carrière"had ze al heel wat jaren geleden moeten stoppen! Ze heeft nooit iets gepresteerd als coureur en het is dan ook de vraag of je dit dan als carrière kan bestempelen.

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 12:23
  • :'(

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 12:46
  • 500PK

    Posts: 138

    F1 is een mannenwereld en dat zal altijd zo blijven.
    Er zullen best veel dames zijn die leuk kunnen sturen maar op het hoogste niveau blijven de mannen natuurlijk gewoon de baas.
    Niks mis mee.:)

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 14:59
  • Tijd om kindjes te maken

    • + 0
    • 4 nov 2015 - 18:19
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Welke actieve carriëre?

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 06:35

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar