user icon

Haas bevestigt Gutierrez voor 2016

  • Gepubliceerd op 31 okt 2015 08:30
  • comments 21
  • Door: Johan van den Beld

Haas F1 heeft vannacht haar line-up voor volgend seizoen bekendgemaakt. Een paar weken geleden was het Romain Grosjean die door het team werd bevestigd, nu is het Esteban Gutierrez die zijn handtekening onder een contract heeft gezet. De geruchten gingen al langer rond dat de Mexicaan volgend seizoen voor het nieuwe team zou uitkomen.

"Hij is jong en hongerig, maar heeft tegelijkertijd ook ervaring," zei Gene Haas tijdens de persconferentie waar de beslissing om de 24-jarige coureur te contracteren werd bekendgemaakt. "Door twee jaar als coureur te hebben gereden, heeft hij race-ervaring, maar zijn tijd bij Ferrari heeft hem de mogelijkheid gegeven de methode van Ferrari te ondervinden, een van de grootste krachten in de Formule 1. We zijn erg blij dat Esteban onderdeel van ons team is. Met hem en Romain hebben wij een sterke line-up waarmee wij onze auto kunnen ontwikkelen én hopelijk punten kunnen scoren in ons debuutseizoen."

Ook Gutierrez was vanzelfsprekend in zijn nopjes met de aanstelling. "Dit is een geweldige mogelijkheid waarmee ik verder bouw op mijn tijd bij Ferrari. Ik zal proberen alles hieruit te halen. Gene Haas gelooft in mij en ik geloof dat hij competitief kan zijn in de Formule 1. Om te racen met een Ferrari-motor is iets heel speciaals, en ik ben erg blij voor het vertrouwen dat ik heb gekregen. Samen kunnen wij hopelijk grote dingen bereiken."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Wat een verrassing! Nooit verwacht..

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 08:36
  • Kennie

    Posts: 2.571

    Geen verrassing en ik verwacht dat hij toch behoorlijk om zijn oren gereden gaat worden door Grosjean. Beiden hopen indruk te maken op Ferrari, maar ik vrees dat die stap er voor beiden niet gaat komen.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 08:40
    • Ik denk dat Grosjean op zich nog wel kans maakt bij Ferrari. Hij begon als brokken piloot maar is langzaam steeds beter en stabieler geworden en is nu gewoon echt een goede rijder in mijn ogen.

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 08:46
    • Waar komen die geruchten toch ineens vandaan de laatste maanden? Grosjean goed genoeg voor Ferrari??? Redelijke coureur, maar bij lange na niet goed genoeg voor Ferrari. Gutierrez al helemaal niet.

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 13:35
  • Succes met je tweede kans Gutierrez. Laat maar zien dat je eens als grootste Mexicaanse belofte gold..

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 08:53
  • Word kansloos verslagen door Grosjean. Ongeinspireerde keuze van zowel haas als ferrari

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 08:56
  • Insure

    Posts: 1.236

    Slimme keuzes van Haas F1. Grosjean aantrekken is een grote vis voor een team als Haas F1. Heel knap gedaan en Gutierrez heeft sponsoring. Hij heeft een Ferrari link en bovendien vind ik hem best wel een redelijk coureur.

    Ik ben benieuwd waar ze staan volgend jaar. Dat is waarschijnlijk voor iedereen nog een raadsel. :)

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 08:58
  • "Gene Haas gelooft in mij" .. hij gelooft in je grote portemonnee

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 09:06
  • Hij heeft de methode van Ferrari kunnen ondervinden, zegt Haas... Die methode kost wel 4 of 5 keer zoveel als het budget dat hij z'n eigen team ter beschikking stelt. Ik hoop echt voor ze dat het lukt, maar ik krijg bij Haas wel zo'n "we're Americans and we can do it better-gevoel". En dat wil ik nog wel eens even zien. Met 100 miljoen ben je namelijk redelijk kansloos!

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 09:30
  • Wat moet dit een bittere pil zijn voor Barrichello, die had er vast op gerekend dat hij bij Haas zijn comeback zou gaan maken!

    ;-)

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 09:40
    • Haha ja inderdaad. Arme Rubens. Ik had 'm die wereldtitel wel gegund.

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 09:47
    • Hi hi, dat zou Rubens wel gewild hebben! Die bleef maar met zichzelf leuren bij allerlei teams. Op het genante af.........

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 12:18
  • ''Om te racen met een Ferrari-motor is iets heel speciaals'' ...Ik zou het geloven als het om een oude V12 ging want dat was pas beleving. www.youtube.com/watch?v=72ITS_rYisw

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 09:52
  • MightyMax

    Posts: 831

    Er zullen helaas ook hierbij weer voornamelijk financiële (c.q. contractuele) belangen phebben gespeeld in plaats van sportieve...

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 10:23
  • vjenne

    Posts: 563

    Wat een slechte kleuze! Ik vind die Gutierrez maar een koekenpakker!

    Waarschijnlijk moeten ze Grosjean veel salarisbetalen en dekt dit de kosten.....

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 11:14
    • MightyMax

      Posts: 831

      Koekenpakker? Is dat iemand die bij de sociale werkplaats werkt? ;-)

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 12:06
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @MIGHTYWAX: Nee, koekenbakkers zijn die minne typetjes in de Eerste en Tweede Kamer...

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 13:00
  • Vrij absurd dat Gutierrez tijdens de aankondiging in Ferrari kleding met Ferrari pet werd aangekondigd. Romain zat er ook niet in Lotus kleding.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 12:53
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Zelden zo'n onverwachte bekendmaking meegemaakt, die heeft niemand zien aankomen denk ik...

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 12:58
  • chao

    Posts: 1.034

    Gutierrez heeft in 2 jaar als F1 rijder niets laten zien, doodzonde dat zo`n gast nog een kans krijgt terwijl coureurs met veel meer talent ergens anders hun heil moeten zoeken.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 15:32
  • Wat een verassing, we wisten het al 6 weken geleden

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 17:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar