user icon

McLaren-Honda ziet rest van seizoen als 'test' voor volgend jaar

  • Gepubliceerd op 12 okt 2015 09:36
  • comments 10
  • Door: Denny Kroeze

In Sotsji leek het erop dat beide auto’s van McLaren-Honda in de punten hadden gereden. Helaas kreeg Fernando Alonso een tijdstraf omdat hij zich niet binnen de witte lijnen van het circuit had begeven. Alonso kreeg in Sotsji nog de beschikking over een verbeterde Honda-motor, maar het team van McLaren-Honda heeft nu aangegeven dat het zich richt op 2016. De resterende races van dit seizoen ziet het team als tests voor de ontwikkeling naar 2016.

Na de race in Rusland gaf Jenson Button als reactie: "We zijn nu anders bezig met de auto’s dan normaal, omdat we zoveel werk hebben voor het volgende jaar. Maar hierdoor ziet het er wel hoopvol uit. We kunnen dit jaar meer risico’s nemen omdat we toch weten dat we niet voor overwinningen kunnen gaan. Hierdoor kunnen we de rest van het seizoen andere dingen proberen dan dat we dit weekend gedaan hebben."

"We kunnen wel zien dat we al vooruitgang hebben geboekt, zie maar dat we hier in Sotsji punten hebben gepakt. Maar ik kan niet ontkennen dat we ver achterop ons schema lopen. Gelukkig weet iedereen dat McLaren weet hoe je jezelf moet ontwikkelen en races te winnen", aldus Jenson Button.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Dat is illegaal testen hoor, dat mag niet! :)

    • + 0
    • 12 okt 2015 - 09:38
    • Volgens mij hebben ze alleen nog maar getest :)

      • + 2
      • 12 okt 2015 - 09:44
  • Ik ben fan van Alonso, ik vind Button een geweldige kerel en heb een lichte voorkeur voor de Britse teams. Maar die zogenoemde geboekte vooruitgang valt allemaal wel mee. Valtteri, Kimi, Carlos, Marcus, Romain, Nico en Nico.... Hoeveel moeten er uitvallen om punten te scoren?

    • + 2
    • 12 okt 2015 - 09:47
    • NicoS

      Posts: 12.520

      Kimi is niet uitgevallen, ondanks zijn straf nog voor de McLarens gefinisht.

      Ik hoop toch echt dat ze volgend seizoen weer in het middenveld mee kunnen strijden, want dit is McLaren onwaardig.

      • + 1
      • 12 okt 2015 - 09:56
    • Kimi is niet uigevallen en theoretisch moeten er 10 uitvallen om gegarandeerd punten te scoren.

      Overigens zijn er zeker wel vooruitgangen geboekt. Betrouwbaarheid was het grootste euvel het merendeel van het seizoen, dat is nu grotendeels overkomen. En de problemen met het ES lijken ook grotendeels opgelost. De ICE kan nu op volle toeren gedraaid worden en doet niks onder voor de Renault. Het Chassis is erg goed. Het grootste probleem kunnen ze in-season niet oplossen. De turbo is te klein, daarom komt daar wat weinig vermogen uit en daardoor wordt de MGU-H niet optimaal gebruikt wat betekend dat ze ERS power te kort komen.

      • + 3
      • 12 okt 2015 - 10:00
    • Yep, zo is het zonder de uitvalbeurten zijn ze enkel Manor voor want de Sauber's zijn een pak sneller en hebben we gisteren met en knappe 6de plaats kunnen zien. Ze moeten nog 2,5sec snel gaan vinden en liefst nog tegen de wintertest anders hobbelen ze volgend jaar weeral achteraan

      • + 0
      • 12 okt 2015 - 10:00
    • bvonk

      Posts: 930

      Vooruitgang zit niet alleen in snelheid maar ook in betrouwbaarheid. En dat laatste ging bij veel teams niet goed maar wel bij McLaren. Het zal nog wel even duren voordat ze echt weer meedoen maar stap voor stapje gaat het beter.

      • + 0
      • 13 okt 2015 - 02:21
  • Volgens mij deden ze dat al vanaf Australië; maar toch.

    • + 0
    • 12 okt 2015 - 14:38
  • Kevin

    Posts: 4.893

    Alweer?

    • + 0
    • 12 okt 2015 - 17:38
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Honda gebruikt de laatste tokens, dat snap ik nog, want ik neem aan dat je de overgebleven tokens niet mee mag nemen naar volgend jaar!? .. Ze zetten die motor in Sochi in om daar de straf te pakken voor de nieuwe motor, snap ik ook, want het circuit lag hun toch niet .. En................nu gaan ze alleen nog maar testen, dat snap ik niet, want je wilt toch zien wat de vernieuwde motor kan t.o.v. de huidige concurrentie of zie ik dat verkeerd?

    Ik zeg dan: vol er voor gaan in de volgende race en laten zien wat dat ding kan of anders maar kapot gaan. Dan krijg je data waar je wat mee kan, maar ik ben net geen ingenieur, dus ik kan het ook mis hebben hahaha.

    • + 0
    • 12 okt 2015 - 21:03

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar