Mark Webber sluit vertrek bij Red Bull Racing niet uit

Mark Webber sluit niet uit dat hij aan het einde van dit seizoen Red Bull Racing zal verlaten. Het contract van de Australiër loopt eind 2010 af en door zijn goede prestaties van afgelopen weken is Webber al enkele malen in verband gebracht met andere teams.

Webber staat momenteel samen met Sebastian Vettel aan de leiding van het kampioenschap na zijn back-to-back overwinningen in Spanje en Monaco. Volgens verschillende berichten zou Ferrari interesse hebben in de diensten van de Australiër en Webber sluit niet uit dat hij Red Bull gaat vertrekken ondanks dat hij op zijn gemak is bij het team.

"Ik heb net twee races gewonnen, back-to-back overwinningen, en meteen gaan de mensen vragen waar ik volgend seizoen ga rijden", vertelde Webber, die al sinds 2007 bij Red Bull Racing racet. "Ik heb goede banden met de mensen binnen Red Bull, we hebben al veel meegemaakt en ik heb een goede relatie met ze. Dingen kunnen echter snel veranderen in deze snelle wereld en je weet nooit wat er morgen om de hoek komt kijken."

Webber verwacht in juli, rond de Britse Grand Prix, meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn toekomst. "Op dit moment denk ik alleen aan de volgende race, de Grand Prix van Turkije. Er zijn nog heel wat punten te vedienen dit seizoen en het duurt nog lang, maar ik denk dat ik binnen een weekje of zes wat bekend kan maken. Ik heb in ieder geval nog erg veel plezier in het racen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Denk dat hij gewoon blijft.... RB heeft een goed pakket en waarom verkassen, enige reden kan geld zijn.

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 16:28
    • Of dat Red Bull toch iemand anders op het oog heeft.

      • + 0
      • 23 mei 2010 - 17:14
    • Stri

      Posts: 2.852

      Of omdat Ferrari toch iets speciaals heeft. Er is bijna geen enkele rijder die niet ooit voor ferrari zou willen rijden. Dit zou dan wel eens zijn enige kans kunnen zijn. Maaar goed, het seizoen is nog niet halverwege en de speculaties zijn al in volle gang.

      • + 0
      • 23 mei 2010 - 17:42
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ik denk eerder aan Kimi...

      • + 0
      • 26 mei 2010 - 23:31
  • xvettelx

    Posts: 78

    kimi raikonnen ofzo ? :p

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 17:36
    • het is Raikkonen :), of bedoelde jij Rijkanon(en) ??

      • + 0
      • 24 mei 2010 - 12:17
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Ferrari? Sorry, maar kan het me niet voorstellen....

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 18:39
    • Fusy

      Posts: 2.181

      tweede viool spelen misschien ;)..

      • + 0
      • 24 mei 2010 - 13:32
  • Waarom niet? Voor mij klinkt het nogal logisch. Webber is namelijk de ideale 2e man, zoals Irvine was. Hij zit er bovenop maar zal geen amok maken als hij op P2 achter Alonso op P1 moet blijven rijden... ;)

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 18:49
    • idd en de man pakt zijn punten wel. goed voor het wk voor teams. massa heeft al aardig wat laten liggen.

      • + 0
      • 23 mei 2010 - 19:00
    • Wat een onzin, Webber doet nu mee om het kampioenschap, staat voor Alonso en dan neem jij aan dat hij genoegen zal nemen als 2e viool achter Alonso? Jij ziet ze wel vliegen.

      • + 0
      • 23 mei 2010 - 20:23
    • Hij heeft openlijk aangegeven dat hij er geen probleem mee heeft om tweede viool achter Vettel te zijn.

      De man is gewoon realistisch. Als een andere coureur sneller is dan zal hij uiteraard toch proberen hem te verslaan, maar hij gaat ook niet net doen alsof hij eigenlijk beter is \"als hij maar <vul excuus in>\"

      • + 0
      • 23 mei 2010 - 22:16
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Patrickl@

      ja dat is ook wel zo logisch,jij niet snel bent dan ja teamgenoot kan je niet in weg staan als je dat zou doen is het team ook tegen je...
      Maar hij laat nu zien dat hij wel degelijk snelheid heeft en volledig mee doet dan denk ik ,waarom anders dan dit?!
      ik denk en hoop voor dat ie blijft..

      • + 0
      • 24 mei 2010 - 13:55
    • @Fusy,

      Je zal ze de kost moeten geven die duidelijk langzamer zijn dan hun teamgenoot maar die toch stug blijven volhouden dat ze net zo goed zijn.

      Dat ze alleen maar zoek gereden worden omdat ze een keer een aero update een race later hadden. Of dat hij een keer in de kwalificatie niet de strategie kon kiezen die hij wilde. Coureurs kunnen dat soms doortrekken net alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn.

      Kijk ook naar Barrichello die tot op de dag van vandaag vol houdt dat hij verslagen werd door Schumacher omdat dat zo moest van het team. Of die vorig jaar tot tweemaal toe stond te briezen en huilen voor de camera dat het team hem benadeeld had terwijl hij zelf de strategie niet goed uitgevoerd had (en de strategie wellicht achteraf bezien niet de beste was).

      Dat soort dingen zul je Webebr niet zien doen. Die doet gewoon zijn best. Als ie dan niet wint, jammer dan. Volgende keer beter.

      • + 0
      • 24 mei 2010 - 16:03
  • Mmmm, zit wat in.

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 18:57
  • Brammus

    Posts: 794

    Toch wel een hardnekkig nieuwtje, zelfs \"normale\" nieuws-sites berichten er over in hun sportkatern. (terwijl ze normaal alleen tijdens een F1-weekend wat schrijven)

    • + 0
    • 23 mei 2010 - 20:14
  • henkdeboss

    Posts: 17

    Gelijk na twee overwinningen al zeggen dat je misschien weggaat !! Zo goed is hij toch ook weer niet dacht ik zo .

    • + 0
    • 24 mei 2010 - 08:20
  • Is hij nu de 1e of 2e rijder bij Red Bull?? Of hebben ze dat niet bij RB.....

    • + 0
    • 24 mei 2010 - 08:57
    • Horner heeft een aangegeven dat ze het team om Vettel heen bouwen. Wat dat betreft is Webber dus tweede rijder. Aan de andere kant, hij krijgt wel hetzelfde materiaal en dezelfde kansen dus hij heeft er niet zo heel veel last van.

      Voor het auto ontwerp en de strategie zullen ze wel eerst naar Vettel kijken en dat kan Webber soms best nog wat kosten. Zoals in Australie waar hij op P2 lag en ze zo lang met de pitstop van Vettel treuzelden dat Webber helemaal terug viel naar P6. Anders had Webber gewoon op P1 of P2 terug gekomen en dan had de race er heel anders uitgezien.

      • + 0
      • 24 mei 2010 - 10:26
  • smvs

    Posts: 408

    Sja. Hij heeft nu twee keer gewonnen maar ben benieuwd waardoor dat komt. Als er echt een foutje zat in de auto van Vettel dan dienen zijn overwinningen wat mij betreft wel wat gerelativeerd te worden. Maarja Webber heeft zich al in the picture gereden, terecht of niet.

    • + 0
    • 24 mei 2010 - 16:59
  • Ook vorig jaar had Webber niet veel moeite met de toch wel hoog in aanzien staande Vettel...Het is hem gegund dus. Maar als ik hem was zou ik bij RBR blijven, maar misschien dat hij wel moet, Raikkonen heeft naar verluid vorig jaar al getekend voor 2011 bij RBR, dus zal hij (net als Massa bij Ferrari) wel op zoek moeten naar een stoeltje (ook al staat de beste man bovenaan in het wk momenteel).

    • + 0
    • 25 mei 2010 - 10:34
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik denk daar alles gelijk is,en iedereen krijgt gelijk behandeling.

    • + 0
    • 26 mei 2010 - 23:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar