Mark Webber sluit vertrek bij Red Bull Racing niet uit
- Gepubliceerd op 23 mei 2010 16:25
-
22
- Door: Robin Smeets
Webber staat momenteel samen met Sebastian Vettel aan de leiding van het kampioenschap na zijn back-to-back overwinningen in Spanje en Monaco. Volgens verschillende berichten zou Ferrari interesse hebben in de diensten van de Australiër en Webber sluit niet uit dat hij Red Bull gaat vertrekken ondanks dat hij op zijn gemak is bij het team.
"Ik heb net twee races gewonnen, back-to-back overwinningen, en meteen gaan de mensen vragen waar ik volgend seizoen ga rijden", vertelde Webber, die al sinds 2007 bij Red Bull Racing racet. "Ik heb goede banden met de mensen binnen Red Bull, we hebben al veel meegemaakt en ik heb een goede relatie met ze. Dingen kunnen echter snel veranderen in deze snelle wereld en je weet nooit wat er morgen om de hoek komt kijken."
Webber verwacht in juli, rond de Britse Grand Prix, meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn toekomst. "Op dit moment denk ik alleen aan de volgende race, de Grand Prix van Turkije. Er zijn nog heel wat punten te vedienen dit seizoen en het duurt nog lang, maar ik denk dat ik binnen een weekje of zes wat bekend kan maken. Ik heb in ieder geval nog erg veel plezier in het racen."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 546
Denk dat hij gewoon blijft.... RB heeft een goed pakket en waarom verkassen, enige reden kan geld zijn.
Posts: 11.414
Of dat Red Bull toch iemand anders op het oog heeft.
Posts: 2.852
Of omdat Ferrari toch iets speciaals heeft. Er is bijna geen enkele rijder die niet ooit voor ferrari zou willen rijden. Dit zou dan wel eens zijn enige kans kunnen zijn. Maaar goed, het seizoen is nog niet halverwege en de speculaties zijn al in volle gang.
Posts: 2.181
Ik denk eerder aan Kimi...
Posts: 78
kimi raikonnen ofzo ? :p
Posts: 10.089
het is Raikkonen :), of bedoelde jij Rijkanon(en) ??
Posts: 653
Ferrari? Sorry, maar kan het me niet voorstellen....
Posts: 2.181
tweede viool spelen misschien ;)..
Posts: 1.827
Waarom niet? Voor mij klinkt het nogal logisch. Webber is namelijk de ideale 2e man, zoals Irvine was. Hij zit er bovenop maar zal geen amok maken als hij op P2 achter Alonso op P1 moet blijven rijden... ;)
Posts: 10.412
idd en de man pakt zijn punten wel. goed voor het wk voor teams. massa heeft al aardig wat laten liggen.
Posts: 859
Wat een onzin, Webber doet nu mee om het kampioenschap, staat voor Alonso en dan neem jij aan dat hij genoegen zal nemen als 2e viool achter Alonso? Jij ziet ze wel vliegen.
Posts: 11.414
Hij heeft openlijk aangegeven dat hij er geen probleem mee heeft om tweede viool achter Vettel te zijn.
De man is gewoon realistisch. Als een andere coureur sneller is dan zal hij uiteraard toch proberen hem te verslaan, maar hij gaat ook niet net doen alsof hij eigenlijk beter is \"als hij maar <vul excuus in>\"
Posts: 2.181
Patrickl@
ja dat is ook wel zo logisch,jij niet snel bent dan ja teamgenoot kan je niet in weg staan als je dat zou doen is het team ook tegen je...
Maar hij laat nu zien dat hij wel degelijk snelheid heeft en volledig mee doet dan denk ik ,waarom anders dan dit?!
ik denk en hoop voor dat ie blijft..
Posts: 11.414
@Fusy,
Je zal ze de kost moeten geven die duidelijk langzamer zijn dan hun teamgenoot maar die toch stug blijven volhouden dat ze net zo goed zijn.
Dat ze alleen maar zoek gereden worden omdat ze een keer een aero update een race later hadden. Of dat hij een keer in de kwalificatie niet de strategie kon kiezen die hij wilde. Coureurs kunnen dat soms doortrekken net alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn.
Kijk ook naar Barrichello die tot op de dag van vandaag vol houdt dat hij verslagen werd door Schumacher omdat dat zo moest van het team. Of die vorig jaar tot tweemaal toe stond te briezen en huilen voor de camera dat het team hem benadeeld had terwijl hij zelf de strategie niet goed uitgevoerd had (en de strategie wellicht achteraf bezien niet de beste was).
Dat soort dingen zul je Webebr niet zien doen. Die doet gewoon zijn best. Als ie dan niet wint, jammer dan. Volgende keer beter.
Posts: 546
Mmmm, zit wat in.
Posts: 794
Toch wel een hardnekkig nieuwtje, zelfs \"normale\" nieuws-sites berichten er over in hun sportkatern. (terwijl ze normaal alleen tijdens een F1-weekend wat schrijven)
Posts: 17
Gelijk na twee overwinningen al zeggen dat je misschien weggaat !! Zo goed is hij toch ook weer niet dacht ik zo .
Posts: 546
Is hij nu de 1e of 2e rijder bij Red Bull?? Of hebben ze dat niet bij RB.....
Posts: 11.414
Horner heeft een aangegeven dat ze het team om Vettel heen bouwen. Wat dat betreft is Webber dus tweede rijder. Aan de andere kant, hij krijgt wel hetzelfde materiaal en dezelfde kansen dus hij heeft er niet zo heel veel last van.
Voor het auto ontwerp en de strategie zullen ze wel eerst naar Vettel kijken en dat kan Webber soms best nog wat kosten. Zoals in Australie waar hij op P2 lag en ze zo lang met de pitstop van Vettel treuzelden dat Webber helemaal terug viel naar P6. Anders had Webber gewoon op P1 of P2 terug gekomen en dan had de race er heel anders uitgezien.
Posts: 408
Sja. Hij heeft nu twee keer gewonnen maar ben benieuwd waardoor dat komt. Als er echt een foutje zat in de auto van Vettel dan dienen zijn overwinningen wat mij betreft wel wat gerelativeerd te worden. Maarja Webber heeft zich al in the picture gereden, terecht of niet.
Posts: 1.966
Ook vorig jaar had Webber niet veel moeite met de toch wel hoog in aanzien staande Vettel...Het is hem gegund dus. Maar als ik hem was zou ik bij RBR blijven, maar misschien dat hij wel moet, Raikkonen heeft naar verluid vorig jaar al getekend voor 2011 bij RBR, dus zal hij (net als Massa bij Ferrari) wel op zoek moeten naar een stoeltje (ook al staat de beste man bovenaan in het wk momenteel).
Posts: 2.181
Ik denk daar alles gelijk is,en iedereen krijgt gelijk behandeling.