user icon

'Ferrari nieuwe motorleverancier van Red Bull'

  • Gepubliceerd op 19 sep 2015 10:23
  • comments 23
  • Door: Johan van den Beld

Voor Niki Lauda en Jos Verstappen is het duidelijk: Ferrari levert volgend seizoen de motoren aan Red Bull. Afgelopen maand werd bekend dat het Oostenrijkse team volgend jaar niet opnieuw in zee gaat met Renault, waarna Mercedes en Ferrari naar voren werden geschoven als potentiële nieuwe leveranciers.

Niki Lauda denkt dat Ferrari wel motoren zou willen leveren aan Red Bull Racing: "Om eerlijk te zijn heeft niemand van Red Bull ons (Mercedes) benaderd voor motoren, maar ik denk dat Ferrari hier welwillend tegenover staat. Daarnaast is Ferrari ook in staat om motoren te leveren aan Red Bull."

Jos Verstappen is het met de oud-wereldkampioen eens in zijn column in de Telegraaf: "Dit jaar hebben wij veel problemen gehad met de motoren, en ik heb het gevoel dat met een andere leverancier wij verder vooraan hadden kunnen staan."

"Het is duidelijk dat Red Bull en Toro Rosso Ferrari-motoren zullen krijgen volgend seizoen. Met een groter budget zal Red Bull een voordeel behouden over Toro Rosso, maar Toro Rosso is een sterk team met goede medewerkers. Kijk maar naar de auto die ze dit jaar hebben gebouwd. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • 5-cilinder

    Posts: 48

    Eerst maar eens de handtekeningen.

    • + 1
    • 19 sep 2015 - 10:28
    • ralph2102

      Posts: 770

      Die handtekening dat ze een contract t/m volgend jaar met Renault hebben?

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 10:32
    • Nou gauw met je handtekeningenboekje naar het circuit dan!

      ;-)

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 10:32
    • k.w

      Posts: 719

      Zo lang het contract tussen RB en Renault niet ontbonden is met een handtekening van beide kan RB ook niet tekenen elders. Anders moeten ze fikse vergoeding betalen aan Renalt voor contract breuk denk . Ik kan mis zijn maar voor zo ver ik weet is dit nog niet gebeurd.( dacht gelezen te hebben , mogelijk dit race w.end dit zou plaatsvinden) . Renault heeft RB hier toch beetje met in een wurg greep vind ik dan..kleine pay back voor alle modder dat ze over zich heen kregen tijdens hun partnerschap de voorbije tijd .

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 13:43
  • TJ.

    Posts: 758

    "Dit jaar hebben wij veel problemen gehad met de motoren, en ik heb het gevoel dat met een andere leverancier wij verder vooraan hadden kunnen staan."

    Wat zit die man met z'n 'wij'? Die vent is zo iemand die het team aangenaait krijgt: als ze Max willen, moeten ze Jos erbij nemen. Hij heeft verder niets te zeggen daar, zal me niets verbazen als-ie nog voor een ticket moet betalen ook. Word echt misselijk van die vent.

    En ja, ik ben met mn been uit het verkeerde bed gestapt.

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 10:30
    • maxioos

      Posts: 1.706

      Kom nou, Max en Jos zijn momenteel nog een Team, en zo praten ze ook.

      Ga maar een paar uurtjes bijslapen, hopen dat je dan een beetje een normale kijk op de zaken hebt.

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 10:34
    • hanspuij

      Posts: 235

      weten ze thuis ook dat je uit het verkeerde bed bent gestapt(;

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 10:44
    • Oeps,het bed van de Buurman ?.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 11:35
    • Sirhenry

      Posts: 759

      Bah bah...wat een puberale reactie. Het is doorspekt van jalouzie, opgekropte negatieve emoties. Het enigste waar je allergisch op reageert is" wij". Jos heeft als ervaren F1 coureur een schat van ervaring in zijn rugzak. Jij meent vanaf de zijlijn te kunnen roepen dat het team Jos " aangenaaid" krijgt? Onderschat ook de technische knowhow van Jos niet! Wellicht is het voor jou zinvol om je perspectief eens te wijzigen. Jos heeft op en langs de baan meer te zeggen dan jij ooit kan bereiken.

      • + -2
      • 19 sep 2015 - 17:06
    • SidePod

      Posts: 182

      @SIRHENRY - Sorry ik minde je per ongeluk, had een plusje moeten zijn. Ben het dus met je eens, niks aan toe te voegen.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 21:42
  • en ik heb zojuist ook geleze, dat vw in 2017 zou komen, naar red bull. Ze weten wel nog nie onder welke naam

    • + -3
    • 19 sep 2015 - 10:33
    • Levano

      Posts: 802

      Moejluk, sgrijven?

      • + 4
      • 19 sep 2015 - 10:35
    • Heel goed van je, maar dat gerucht stond gisterenavond zelfs al hier op F1Yesterday.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 11:54
    • @Levano: mwah, dat schrijfe falt tog wel mee? Nied dan?

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 12:09
  • Insure

    Posts: 1.238

    Red Bull en STR krijgen ook Ferrari motoren. De exit dreiging van Red Bull heeft 1 doel. Dat is om een hele goede onderhandelingspositie te krijgen met Ferrari. Ferrari weet namelijk dat de enige mogelijkheid voor de Red Bull teams een Ferrari motor is. Dus dat maakt de onderhandelingspositie zwakker. Die hebben ze versterkt door te dreigen met een exit.
    Ik zie Red Bull volgend jaar weer races winnen als ze een Ferrari motor krijgen.

    Ik heb erg moeten lachen om al die politieke uitspraken. Red Bull zou in tijdsnood komen. Denken mensen nu echt dat Red Bull de scheiding met Renault niet heeft zien aankomen? In de F1 wordt alles bij elkaar afgekeken en ik denk dat Red Bull vast al plannen had klaar liggen voor een eventuele samenwerking met Ferrari.

    Bovendien is Red Bull een top team en heeft STR een top ontwerper als James Key. Die kunnen echt wel een motor integreren.

    • + -1
    • 19 sep 2015 - 11:01
    • in 2017 gaat vw het red bull team overnemen. In het eerste jaar, gebruiken ze de fiat motor

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 11:06
    • Je bedoelt Ferrari Bengelke

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 11:21
    • RB komt niet in de problemen, dat is ook niet gezegd. Toro Rosso zou in de problemen komen. die 2 niet door elkaar halen.

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 14:18
  • Schumi81

    Posts: 621

    www.autoweek.nl/ni(...)en-volkswagen-in-vs

    Ik denk dat VW nog ff wacht met F1 motoren.. Ze hebben de miljarden hard nodig ergens anders :)

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 12:03
  • Merkwaardig dat Lauda zegt dat Mercedes niet benaderd is door Red Bull.

    • + 1
    • 19 sep 2015 - 12:08
    • Inderdaad, vooral omdat Zietsche al heeft gezegd dat ze RBR niet van motoren gaan voorzien. Angsthazen. Meneer Zietsche, die elke dag alleen maar naar cijfertjes zit te loeren heeft totaal niet in de gaten dat de F1 geen Mercedes show is en dat je toch tegenstanders van niveau moet hebben om te kunnen winnen.
      Maar dat krijg je met fabrieksteams waarvan we weten dat die puur in F1 zitten om marketing technische redenen en totaal geen kloppend racehart hebben. Ferrari uitgezonderd.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 12:12
  • Het is een inkoppertje: Het is de enige optie.

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 12:16
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Ik vond het vandaag opmerkelijk dat Horner aangaf dat er wel degelijk gesprekken zijn gevoerd en Lauda aangaf dat die er eigenlijk niet zijn geweest?? Ik gun TR de motoren van Ferrari wel, maar RB eigenlijk niet. Dat team heeft voor mij echt afgedaan.

    • + 1
    • 19 sep 2015 - 19:32

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar