Alonso overtuigd van straf voor Schumacher
- Gepubliceerd op 16 mei 2010 18:01
-
21
- Door: Kees Schooneman
Schumacher haalde Alonso in de laatste bocht in terwijl de Spanjaard dacht dat er niet ingehaald mocht worden. Na de race ontstond er veel ophef over de actie van Schumacher. Velen weten niet of de inhaalactie reglementair is. Ross Brawn en Schumacher zijn er zeker van dat de actie legaal is. Alonso is er echter van overtuigd dat hij de zesde positie terug krijgt. De FIA is het incident aan het onderzoeken.
De race verliep erg goed. Tegen het einde van de race had ik er nog steeds een goed gevoel over. Het team vertelde me dat we niet mochten inhalen en toen deed schumacher ineens een inhaalactie. Hij zal daarvoor wel bestraft worden, aldus Alonso.
Alonso vroeg het team zelf of hij Hamilton mocht inhalen, maar het team vertelde de Spanjaard dat dat niet was toegestaan. Verder was Alonso erg tevreden over zijn race. De Ferrari coureur startte vanuit de pitstraat en finishte dus in de punten.
Behalve kritiek op Schumacher had Alonso ook wat kritiek op Lucas di Grassi: Het was een goede race. Er waren twee sleutelmomenten in de race. De ene was het inhalen van de zes langzaamste autos op de baan, daarmee doelt de Spanjaard op de coureurs van Lotus, Virgin Racing en HRT. De andere was de tactiek, die fantastisch uitpakte. Ik verloor alleen wel veel tijd achter Di Grassi. Ik zat enkele ronden achter hem vast. Hij dacht waarschijnlijk dat het wereldkampioenschap hier op het spel stond, maar dat is aan hem. Als ik sneller aan hem voorbij was gekomen had ik waarschijnlijk voor Hamilton terecht gekomen. De tactiek pakte goed uit, we hebben daar veel posities kunnen goed maken, vervolgt Alonso.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.671 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 2.263
Ik verloor alleen wel veel tijd achter Di Grassi. Ik zat enkele ronden achter hem vast. Hij dacht waarschijnlijk dat het wereldkampioenschap hier op het spel stond, maar dat is aan hem. Als ik sneller aan hem voorbij was gekomen had ik waarschijnlijk voor Hamilton terecht gekomen.
Wat een ongelofelijk grote loserrr zegg toch bull??=D
Haha, nee maar even serieus. Wat zeurt ie nou? Di Grassi mocht gewoon zijn plek met hand en tand verdedigen, wat is er nou mooier dan een Ferrari/Alonso achter je proberen te houden.
Posts: 182
\"Ik verloor alleen wel veel tijd achter Di Grassi. Ik zat enkele ronden achter hem vast. Hij dacht waarschijnlijk dat het wereldkampioenschap hier op het spel stond, maar dat is aan hem. Als ik sneller aan hem voorbij was gekomen had ik waarschijnlijk voor Hamilton terecht gekomen\"
De arrogantie van Alonso ten top.
Hij hoeft je er niet voorbij te laten!!!!
Het is een strijd om posities.
Posts: 245
Inderdaad ging het om posities en Di Grassi deed geen rare dingen, maar op de plek waar Alonso hem in wou halen waar het niet ging, toen Alonso zijn hand opstak, kon dat gewoon niet.
Hij moet niet zo zeuren, toen hij bij Minardi reed had hij zelf niet anders gedaan als hij de kans kreeg.
Posts: 2
Wat hij daar deed, was niets anders dan afsnijden. Alonso zat er al deels naast (Klein deel maar dan nog) en hij gooit hem naar links, en Alonso moet remmen. Ik zou er mee kunnen leven, maar waarom ga je in godsnaam je plaats verdedigen, als je weet dat die gene achter je 4 seconde per ronde sneller is. En het je zelf verder niks opleverd, want uiteindelijk pakt hij je toch wel. Het is gewoon een belachelijke actie van Di Grassi.
Posts: 15.285
Nou als Di Grassi Alonso nog 5 of 6 ronden langer achter hem had kunnen houden had Di Grassi zich ongelooflijk in de kijker gereden bij andere (betere) teams. En daarbij dat hij helemaal in z\'n recht staat om z\'n plek te verdedigen. En er was niks afsnijden aan als Alonso met z\'n voorwiel naast het achterwiel van Di Grassi zit hoor.
Alonso laat hier wel het toppunt van arrogantie zien. Ik ben 2-voudig WK en ik rijdt in een snellere wagen dus moet iedereen maar plaats voor mij maken. Hij had in de vrije training z\'n auto gewoon op de baan moeten houden, dan had hij ze niet hoeven in te halen.
Posts: 333
Sublieme race weer van Alonso en Ferrari, maximaal eruit gehaald en ja Di Grassi met de \"langzaamste\" auto, doe de volgende keer niet zo moeilijk en laat maar lekker gaan. Wees nou maar blij dat een Ferrari voor deze keer zo dicht bij je kon zijn:-)
Posts: 25
Ik geef jullie deels gelijk, aan de ene kant mag Di Grassi natuurlijk verdedigen(dat is zijn recht), maar aan de andere kant wat heeft Di Grassi eraan. Laat hem er gewoon langs hij is toch veel sneller!
Posts: 2.181
Als Alonso wat vleugels krijt dan wil hij spellen dan komt zijn arrogant en kut karakter boven drijven...
Dus moest iedereen voor hem aan de kant want meneer in ferrari komt dan zijn wij minder dus gewoon onder doen??ik ben echt benieuwd hoe het verder zal gaan tussen beide ferrari\'s correurs ..
Posts: 1.745
Kan me voorstellen dat Alonso er niet blij mee was dat hij zoveel moeite had met Di Grassi. Maar om dan zo respectloos te gaan praten over die jongen, heel heel zielig!
Di Grassi was de enige van die zes langzaamste die weerstand kon bieden met een wagen die 4 seconden langzamer is per ronde. Daar zou Alonso respect voor moeten hebben!!!
Posts: 201
@Rhalva
Zullen we dan maar gelijk allemaal aan de kant gaan voor de snelste wagen wand uiteindelijk krijgt hij ons toch allemaal wel.
wat een bullshit Rhalva dit is toch race\'n dan ga je tot het eind op welke positie je ook rijdt ongeacht wie er achter je zit.
Posts: 201
@ Rhalva zullen we dan maar allemaal gelijk aan de kant gaan voor de snelste auto wand uiteindelijk krijgt hij ons toch wel!!
Wat een bullshit Rhalva dit is race\'n tot het eind op welke positie je ook rijdt en ongeacht de persoon die achter je zit
Posts: 66
@ swearengen, helemaal mee eens !
eerst rijdt hij zelf zijn wagen aan barrels waardoor hij uit de pit moet starten, daar kan di grassi niks aan doen. vervolgens is hij hierdoor gefrustreerd en gaat lopen zwaaien.
button was in barcelona ook sneller dan msc, (ok geen 4 seconden per rondje maar toch) maar dan heet het goed verdedigen.... Mzl
Posts: 962
Ja hij zat inderdaad even klem achter Di Grassi en ik snap best dat hij gefrustreerd raakte. Dat zwaaien was onterecht maar ach, nog altijd was Alonso de man van de wedstrijd! 18 plaatsen winnen in Monaco.. Ongelofelijk!
Posts: 15.285
Je overdrijft nu wel een beetje hoor met je \"ongelooflijk\", het was een slimme actie van het team (of Alonso zelf of beide) om hem meteen na de eerste ronde te voorzien van nieuwe banden. En daarom heeft hij in de einduitslag 18 plaatsen winst behaald. Maar hoeveel auto\'s heeft hij nou daadwerkelijk ingehaald??? Juist 4 maar (of misschien 5) en dat waren de langzaamste auto\'s van het veld. Dus zo spectaculair was het nou ook niet hoor. Al moet ik wel zeggen dat hij het wel leuk deed, eerst heel veel druk zetten en dan uiteinde tunnel \'m ernaast zetten. Dat deed hij wel netjes.
Posts: 338
Wat zeurt nou iedereen dat Alonso zo fantastisch heeft gereden, het is niet moeilijk hoor om de 6 rijders van die slakken van de 3 nieuwe teams in te halen, en geholpen door de safetycar en door 9 uitvallers dat zou iedere ccoreur wel kunnen daar is niks ongelofelijks aan, kijk allemaal is opjectief. En door de hulp van de FIA.
Posts: 5.792
Dit vind jij dus helemaal niks maar ik weet zeker dat je de keren van button geweldig vind en dat hij terecht 2x gewonnen heeft.Terwijl hij nu staat Button waar hij hoort te staan 8ste .Button heeft net als alonso geluk gehad door de safetycar en button door het weer.Alonso daarintegen is toch de betere en vooral de snellere rijders en die staat waar hij hoort te staan .
Posts: 333
De FIA heeft Williams, speciaal gevraagd om voor Alonso, 2x hun bolide te laten crashen, lekker ben jij, met je objectief kijken. Maar je bent wel grappig.
Posts: 1.650
Natuurlijk heeft Alonso fantastisch gereden. Kom nou ! Op een zeker moment was hij de tweede snelste van de race...
Di Grassi heeft natuurlijk recht om zich te \"verdedigen\" maar ik vind het een beetje belachelijk. Heb je gezien wat voor risico\'s hij nam ? Trulli was veel verstandiger.
Alonso heeft getoond dat hij onder druk geen fouten maakt en voor mij is hij met Hamilton de beste van de grid. Alhoewel ik Webber nu toch ook een pluim moet geven. Met dezelfde wagen zoveel sneller als \"wonderkind\" Vettel; je moet het toch maar doen.
Posts: 43
inderdaad heeft Alonso het geluk gehad van de safety car in de eerste ronde van de wedstrijd.
Verder geeft ik Di Grassi groot gelijk dat hij zijn positie verdedigt met hand en tand. In plaats van zo\'n slappe actie als die van Trulli.
Posts: 245
@Rhalva,
Dat was geen afsnijden, Di Grassi zat gewoon op zijn normale lijn en Alonso zat er niet ver genoeg naast. Zat er net met zijn voorwiel/vleugel naast. Dat is niet genoeg, bij geen enkele inhaalpoging.
Had anders Di Grassi daar dan ook geen straf of waarschuwing voor gekregen? Was overtuigend in beeld toch?
Posts: 9.253
72 ronden op 1 set banden is razend knap natuurlijk, geeft ook wel aan dat de banden eigenlijk net een tikkie te duurzaam zijn al kon hij Massa en Hamilton met geen mogelijkheid bijhouden. En persoonlijk vond ik het wel grappig wat Di Grassi deed, maar kan me idd voorstellen dat het behoorlijk irritant is als je Fernando Alonso heet. Onterecht dat Schumi bestraft is zal wat wordenl als Alonso straks met 2 punten verschil de titel pakt :P