user icon

Raikkonen verwacht sterker Ferrari in Hongarije

  • Gepubliceerd op 10 jul 2015 09:59
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Ferrari was in de Britse Grand Prix een beetje flets, maar bij de volgende race zal de Scuderia er weer staan. Dat is althans de inschatting van coureur Kimi Raikkonen. De Fin finishte op Silverstone als achtste nadat een gok met de banden verkeerd uitpakte. Maar ook daarvoor moest Ferrari al zijn meerdere erkennen in zowel Mercedes als Williams.

Raikkonen: "We hebben dit seizoen vaker gezien dat veel afhangt van de lay-out van de baan en de banden waarop we rijden. Ik verwacht dat het de volgende race en op andere circuits weer een ander verhaal is. Silverstone was niet ideaal voor ons, qua lay-out, omstandigheden en banden. Maar we moeten hoe dan ook ons pakket verbeteren zodat we altijd en overal sterk zijn. In Hongarije zullen we het makkelijker hebben en zal het beter gaan, daar ben ik zeker van."

Williams-rijder Felipe Massa waagt dat te betwijfelen. "Silverstone was een interessant weekend, want we waren zowel in de kwalificatie als in de race sneller dan Ferrari. Dat is dit seizoen niet eerder gebeurd. Het toont aan dat we ons in het gevecht kunnen mengen. In Oostenrijk introduceerden we enkele updates die niet meteen functioneerden, maar we hebben nu de juiste snaar geraakt. Daarmee laten we eens te meer zien dat we mee kunnen in de ontwikkelingswedloop."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Een bochtige baan, net als Monaco dus ik verwacht een Ferrari dat gewoon duidelijk het tweede team is achter Mercedes. Mercedes gaat gewoon niet gepakt worden. Niet alleen hun motor is goed maar het chassis, de auto zelf is ook gewoon een top ontwerp en dat mag vaker gezegd worden (waarom rijden de andere Mercedes teams immers niet pal vooraan?).

    In Spa en vooral Monza verwacht ik Williams weer als tweede team achter Mercedes.

    Hongarije is in mijn ogen ook een prima baan waar Red Bull & STR weer voor een uitstekend resultaat kunnen gaan! Hopelijk blijven de wagens van Carlos & Max heel!

    • + 2
    • 10 jul 2015 - 10:02
    • Ben ik nog niet zo zeker van Damon. RBR kan dat feestje voor Ferrari wel eens verpesten.
      Red Bull heeft best wel een stap gezet met het chassis.

      • + -1
      • 10 jul 2015 - 10:11
    • Leuk dat je weer terug bent DAMON. Ik ben het wel met je eens. Zal mij overigens benieuwen of Williams dan eindelijk die goeie startposities eens kan verzilveren. Wordt hoog tijd!

      • + -1
      • 10 jul 2015 - 10:23
    • v6power

      Posts: 689

      WB Damon; Ik heb zo mijn twijfels over wat je zegt van waarom rijden de wagens met Mercedes-motor niet pal achter het Mercedesteam. Al gehoord van klantenmotoren, ik kan mis zijn maar ik zie geen enkele wagen met een klantenmotor Mercedes in halen zonder dat deze uitvalt met pech of dergelijke. Gewoon mijn mening, het kan ook anders zijn natuurlijk.

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 10:40
    • amgbenz

      Posts: 272

      +1 ben het met damon helemaal mee eens niks aan toe tevoegen

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 11:31
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Op vakantie geweest Damon? Of heb je de MV (ik durf zijn naam niet meer voluit te schrijven) invasie geprobeerd te ontlopen? ;-)

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 11:49
    • Damon, uit je winterslaap :)
      Kan jij t niveau weer een beetje omhoog krikken? a fen en toe pffff

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 12:20
    • Szixx: heeft Miche Vaillant zijn invasie gehad?
      :-)

      • + -1
      • 10 jul 2015 - 12:55
  • De Hungaroring is bij uitstek de saaiste omloop op de kalender. Hier zoals in Monaco zijn de kwali's significant voor de race. Ik zie hier een mooie kans voor Max om in de top 5 te finishen.
    Enkel regen kan hier spektakel brengen

    • + 0
    • 10 jul 2015 - 10:20
    • Enkel regen? Een slechte kwali lijkt mij hier dan ook een gevaar..

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 10:30
    • Ik zie Max niet in de top 5 finishen, denk meer aan 7e of 8e achter red bull en williams of laatste als hij crasht :D

      • + 1
      • 10 jul 2015 - 11:22
    • Dat is echt van de grootste nonsens dat ik ooit heb gehoord. De laatste tien jaar is de Hungaroring altijd goed voor een verrassing geweest, vorig jaar overigens voorop, toen Ricciardo hier won. Sinds 2005 zijn er zelfs maar 3 races van pole gewonnen, als ik me niet vergis en hadden we in 2006 een toprace in de regen, in 2008 de knalstart van Massa, die zijn motor uiteindelijk opblies, Hamilton die zijn band lek reed en Kovalainen die ging winnen. In 2010 hadden we Webber die een Schumacherstrategie reed om te winnen na een SC en Vettel die een penalty kreeg omdat ie een te groot gat heeft laten vallen. 2011 Won Button een regenrace, waarin ondermeer Hamilton van de baan schoot en levensgevaarlijk weer herstelde. Vorig jaar hadden we dan de topper van een race na de SC die Ricciardo won.

      Als je dat een saai circuit noemt, dan moeten andere banen wel erg slecht zijn.

      • + 2
      • 10 jul 2015 - 13:13
  • Hongarije heeft helaas nog niet al te vaak voor een spectakelstuk gezorgd.
    De laatste keer dat ik op het puntje van mijn stoel zat was bij het duel van Schumi vs Alonso in 2006.

    Anno 2015 moet er veel gebeuren om de gebruikelijke rangorde te verstoren, nl de twee Mercedessen op 1 en 2 en daarachter, ver daarachter, verwacht ik toch terug Ferrari.
    Ik verwacht een leuk duel daarachter tussen Williams - Force India en mss TR.

    Ik denk dat, na Silverstone, Lewis nu een nog grotere boost kreeg.

    • + 0
    • 10 jul 2015 - 10:57
    • 2006 was sowieso een prachtige race. Alleen al hoe Alonso de eerste paar ronden gehakt maakte van iedereen in de regen!

      • + 1
      • 10 jul 2015 - 11:39
    • Hungaroring heeft de laatste jaren juist fantastische races. 2011, 2013 en 2014 waren allemaal geweldige races.

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 12:48
  • @V6,
    Ik zie het zo; De Mercedes wagen is in alle opzichten perfect. Chassis, aero, motor, het klopt allemaal.
    De Lotus vind ik bijvoorbeeld nog steeds een bolderkar, maar zij profiteren in mijn ogen van de goede motor die er achterin ligt.

    Ik denk niet dat andere Mercedes teams zogenaamd "duffere motoren" krijgen. Die auto's zijn gewoon iets minder qua ontwerp.

    • + 2
    • 10 jul 2015 - 11:39
    • Williams en Force India hebben in ieder geval aangegeven dat ze (contractueel vastgelegd) exact dezelfde motor krijgen als Mercedes.

      Mercedes heeft ook maar 1 specificatie gehomologeerd bij de FIA.

      Dus er is inderdaad geen sprake gedetunede motoren of dat de klanten mindere batches krijgen. Mercedes heeft gewoon een veel groter budget dan Williams en dus ook een beter chassis/aero pakket.

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 12:41
    • Bullshit F1OSAURUS, Natuurlijk hebben de motoren van Williams, FI en Lotus minder PK's dan de Merc motor, Ten eerste pakt Merc de 4 beste motoren van de testbank voor het eigen team, dan krijgen de rest van de teams x motoren per batch. En dan heb je nog de software, Ik weet niet of de teams zelf de software schrijven maar het kan makkelijk dat Merc een andere software versie levert aan de teams. Dan heb je nog te maken met andere benzine leveranciers waardoor je dus ook verschil hebt kwa vermogen.

      Maar je denkt toch echt niet dat als Merc de productiemotoren op testbank heeft gelegd dat de motoren met de hoogste waardes naar een ander team gaan dan Merc zelf?

      • + 0
      • 10 jul 2015 - 13:26
  • sailor

    Posts: 10.467

    Die Ferrari kan wel sterker zijn , maar of hij sterk genoeg is , is eerder de vraag.

    • + 0
    • 10 jul 2015 - 12:08
  • LimboF1

    Posts: 4.842

    Ik denk dat Ferrari nog steeds het tweede team op de grid is en dat het gewoon de lay-out is wat niet voor Ferrari werkte. Maar we zullen zien hoe het komende races gaat met Williams en Ferrari.

    • + 0
    • 10 jul 2015 - 12:35
  • Jou kende ik nog niet Damon Hill, maar je lijkt me wel een kenner. Je berichten bieden wat tegenwicht tegen die figuren die totaal over hun theewater (gekookt) zijn.

    • + 0
    • 10 jul 2015 - 17:10

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar