Damon Hill: "Lewis Hamilton zal snel terugslaan"
- Gepubliceerd op 29 apr 2010 18:01
-
9
- Door: Robin Smeets
"Beide coureurs hebben een verschillende rijstijl", vertelde Hill bij de presentatie van het nieuwe Silverstone-complex. "Als je hun stijlen bekijkt lijken ze wel op Ayrton Senna en Alain Prost. Gelukkig gaan ze wel beter met elkaar om dan dat Senna en Prost deden."
"Jenson hoeft nu niet meer te bewijzen dat hij races kan winnen en de titel kan pakken", ging Hill verder. "Hij begint er nu echt van te genieten. Als een coureur in die fase zit kan iemand soms onverslaanbaar zijn. Het lijkt erop dat Lewis er een beetje gefrustreerd door raakt, zeker omdat hij wat pech kende in de eerste vier races. Ik weet zeker dat Lewis zeer binnenkort weer op zijn niveau zal zitten."
Hill verwacht niet dezelfde taferelen als tussen Senna en Prost bij McLaren. "Ze hebben beiden al veel ervaring in de racerij en ze begrijpen het spelletje heel goed. Ze willen allebei winnen, maar denken ook na. Ze weten waar het om gaat en gaan daar gelukkig verstandig mee om."
Trending nieuws
-
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 8.004
Lewis is een beetje gefrustreerd omdat hij de eerste vier races pech kende. Maar binnenkort zal hij op zijn eigen niveau zitten. aldus hill.
Beetje tegenstrijdige zin als je het mij vraagt. Ja hij heeft pech maar hij raced toch op een zeer hoog niveau de laatste 4 races.
Tis gewoon een kwestie van dat zijn geluk een beetje zijn kant moet opvallen. En daar zal hij wel wat gefrustreerd van raken, een beetje een tekortkoming van zichzelf en het team qua taktiek maar het racen ansich......een hoog niveau!
Posts: 1
Hamilton is afgedaan sinds het gedoe met alonso.
hij is/was het vriendje van ron dennis, en sinds die er niet meer is, en geen voorkeursbehandeling meer heeft kan hij niks meer klaar maken, uit frustatie gaat hij rare dingen doen, waven en in de pitstraat dubbel rijden, voor mij heeft is hij gezien ( a olaf mol )
Posts: 1.265
Wat een onzin....
In de 4 races die er zijn gereden heeft Hamilton, Button 2x verslagen en visa versa. Tijdens de 2 races waarin hij werd verslagen door Button kwam dat voornamelijk door de slimme tactische zetten van Button en niet doordat Hamilton te langzaam was. Hij heeft in alle races laten zien dat hij een geweldige racer is door zich vanuit het achterveld iedere keer weer op te werken naar goede posities.
Posts: 8.004
Flavio ga dammen ofzo! Of ga een race goed bekijken voordat je dingen gaat roepen. Niks klaarmaken...... Volgens mij is hij na dat gedoe van Alonso kampioen geworden? Heeft ie vorig seizoen 2 races gewonnen en in het 2e seizoens helft de meeste punten behaald, dit seizoen 1 van de smaak makers met de meeste inhaal acties achter zijn naam, 2 podium plaatsen...ach.... laat ook maar .....ga dammen!
Posts: 586
Button en Hamilton zijn zo enorm verschillend qua rijeigenschappen, dat je perfect kunt zien wat de verschillen zijn. Button heeft gewoon eigenschappen die Lewis echt nog niet bezit. Button straalt die mega ervaring er af heel bekeken die 2 races gewonnen
Posts: 2.049
Dat moet je toch wel een beetje nuanceren hoor. Hamilton heeft gewoon een paar beslissingen minder goed genomen dan dat Button dat heeft gedaan. Volgens mij vetrouwt Hamilton teveel op het team, terwijl Button zijn beslissingen neemt los van het team. Voorlopig lijkt dat laatste te werken in onvoorspelbare weersomstandigheden. Volgens mij Lewis in staat om ook zulke beslissingen te nemen.
Posts: 62
Dit is nu juis het verschil in kwaliteit. Jensen rijd nu voor het 2e jaar in een top wagen en gebruikt die optimaal. Terwijl Hamilton nog niet in de F1 met een echt mindere wagen heeft gereden. Je ziet duidelijk dat Hamilton een heel snelle coureur is maar juist op de belangrijke momenten gaat het mis, zoals een paar jaar terug toen hij in de grindbak stond bij de ingang van de pits en nu ook weer door te wild en onverstandig te rijden. Jensen maakt gehakt van hem, en terrecht!
Posts: 696
Volgens mij was de McLaren in de beginfase van seizoen 2009 niet echt een topwagen!
Maar dat vergeet je \'iets te makkelijk\'???
En Hamilton wilde in China ook doorrijden op slicks, maar werd op het laatste moment binnengeroepen.
Vandaar dat hij toen zo bruuks over het gras, de pits binnenreed.
En logischerwijs riep McLaren Hamilton binnen, omdat Button juist op de slicks wilde doorrijden. En McLaren wilde de twee auto\'s niet op 1 strategie zetten...
Posts: 11.414
Wat heeft de rijstijl er nou toch weer mee te maken?
Kolere zeg, neem een vooroordeel en probeer het te bevestigen met iets totaal ongeretaleerds.
In Australie had Button zijn banden in aan paar ronden juist afgeragd, werd door Hamilton gepasseerd en was dus kansloos op zijn intermediates. Mooi moment om gedwongen een gok te nemen of het nou echt zou gaan regenen (zoals verwacht) of toch niet. De eerste bocht staat hij dan ook nog eens bijna in het grind ook.
Achteraf komt de verwachte regen dan niet en dan blijkt Buttons keuze de juiste geweest te zijn. Voor hetzelfde geld had hij in het grind vast gezeten of was de weersvoorspelling wel correct geweest.
Dat heeft geen moer te maken met rijstijl, maar alles met (goed) gokken.