user icon
user icon

Tost verwacht Verstappen vroeg of laat in top vijf

  • Gepubliceerd op 22 mei 2015 09:59
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-teambaas Franz Tost zou niet raar staan te kijken als Max Verstappen dit seizoen nog eens uit zijn slof schiet en in de top vijf eindigt. Wellicht dit weekend in Monaco al. De STR10 gaat goed op het nauwe stratencircuit en Verstappen liet gisteren zien zich ook wel thuis te voelen in het prinsdom. De tweede plek in de eerste vrije training onderstreepte nog maar weer eens wat voor een uitzonderlijk talent de 17-jarige rijder is.

Tost: "We weten allemaal dat Max een uitermate getalenteerde coureur is en daarom door Red Bull in het opleidingsprogramma is opgenomen en ondergebracht bij Toro Rosso. Ik was onder de indruk hoe hij deze zeer, zeer goede tijd in de eerste vrije training behaalde. Hij ging 's morgens de baan op en in elke run verbeterde hij zijn rondetijd zonder ook maar een fout te maken. Geen blokkerende wielen, niets. Zijn controle en feedback over de auto waren echt buitengewoon. Ik ben enorm blij dat hij in ons team zit en ik weet zeker dat hij nog meer geweldige runs gaat laten zien. Hopelijk in de kwalificatie, want dan gaat het erom en ook tijdens de race. Ik denk dat we dit jaar met Max enkele successen gaan behalen en het zou me niet verbazen om hem – vroeg of laat – bij de eerste vijf te zien."

"Het ligt eraan hoeveel auto's er voor ons finishen. Hoe minder er aan de streep komen, hoe groter de kans dat Max op het podium belandt. Maar we moeten realistisch zijn. Er staan teams en auto's voor ons met het dubbele aan budget. Zij hebben een fantastisch competitief pakket en het is niet gemakkelijk om het daar tegen op te nemen. Hoe dan ook, wij hebben twee coureurs en ook een auto die erg goed presteren. Misschien dat bijzondere weersomstandigheden, zoals regen, ons helpen om een van de rijders naar het podium te brengen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Oeps! Franz in een dronken bui betrapt? Hij vergat even de kwalificatiestraffen die er gaan komen in de rest van het seizoen.

    • + 0
    • 22 mei 2015 - 10:03
    • neor2

      Posts: 1.520

      Helemaal niet de rest van het seizoen, als Renault de betrouwbaarheid wat op orde krijgt hoeven ze eens in de 4 a 5 races een motor te wisselen en hebben ze dus na elke penalty een race of 3 a 4 zonder straffen waarin ze kunnen scoren.

      • + 1
      • 22 mei 2015 - 10:28
    • bvbal79

      Posts: 241

      @NEOR2, dan moet je de regels beter lezen. Zodra motor 5 is ingezet is het elke race straf, of ze moeten hun kapotte motor er weer in zetten.

      • + -4
      • 22 mei 2015 - 14:37
    • L3x

      Posts: 27

      @BVBAL7 ik zou zelf iets beter de regels lezen want wat je zegt klopt totaal niet. Dat zou nogal een erg zware straf zijn trouwens.

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 20:26
  • Het is idd even wachten op een circuit waar de Toro Rosso als een kanon gaat en waarbij de topteams problemen hebben. Als Verstappen (maar ook Sainz) uit de problemen blijven dan kunnen ze zeker nog een mooie stunt verrichten.

    Feit is dat de Toro Rosso natuurlijk gewoon achter de Mercedessen, Ferrari's en Williamsen hoort. Eigenlijk ook de Red Bulls, maar die hebben er nog een flinke dobber aan zoals het nu lijkt.

    Ik ben in elk geval erg benieuwd wat Verstappen dit weekend gaat presteren, dit zou zomaar eens zo'n bijzonder weekend kunnen zijn. Daarentegen is Monaco ook even zovaak een saaie optocht waar van begin tot eind vrijwel niets gebeurt.

    • + 1
    • 22 mei 2015 - 10:05
    • Wel...liever een saaie optocht met Max voorop, dan een spannende met Max op de 12e plaats.

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 11:16
    • Dat zeker!
      Maar ik denk dat dat nog een seizoen of twee te vroeg is :D

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 11:43
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @Richardt:
      "Het is idd even wachten op een circuit waar de Toro Rosso als een kanon gaat en waarbij de topteams problemen hebben. "
      Tuurlijk!
      En dat gaat gebeuren.
      Wat is dat toch met jullie?
      Je kan ook gewoon wat temperen.
      Ik verwacht dat Max tegen de muur rijdt, ik wed 20 eduro!

      • + -5
      • 22 mei 2015 - 11:47
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @mezelf:
      Eduro is het tienvoudige van een euro?
      ik bedoel dus €uro!

      • + -4
      • 22 mei 2015 - 11:50
    • Axel

      Posts: 2.171

      @ALYNSA, waarom verwacht je dat hij de muur in zal rijden?

      En er zijn mensen die enthousiast zijn. Wat is daar mis mee?

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 18:42
  • Briljante uitspraak: het ligt eraan hoeveel auto's er voor ons finishen, hoe minder hoe hoger je eindigt.
    Bij Cruijf in de leer geweest (als je wil scoren moet je de bal hebben, en meer van dat soort uitspraken)?

    • + 5
    • 22 mei 2015 - 10:09
  • Ik zou het zo vet vinden als Toro Rosso zou kunnen stunten dit weekend (Max zou geweldig zijn, maar ik zou het ook Sainz gunnen)

    • + 3
    • 22 mei 2015 - 10:18
  • Een saaie optocht mag, met Max id top 10 én hopenlijk voor Carlos...

    • + 1
    • 22 mei 2015 - 10:20
    • hey. ik dacht even dat ik niet meer wist wat ik aan het posten was...

      • + -1
      • 22 mei 2015 - 10:30
    • last van een gespleten persoonlijkheid, of hebben we te maken met een nepper? ;)

      • + 1
      • 22 mei 2015 - 10:38
    • nou, ik heb vast niet het alleenrecht op die naam.
      Mogelijk wist Jas niet dat er al een Jas was; ook niet zo vreemd met al dat verstoppen.

      • + -1
      • 22 mei 2015 - 11:51
  • 2f@st4u

    Posts: 601

    Of in al z'n jeugdige overmoed in de vangrail eindigt.

    • + -3
    • 22 mei 2015 - 10:42
  • JaapB

    Posts: 1.175

    Kunnen ze niet direct 2 motors in 1 weekend opnieuw erin zetten, hierdoor heb je maar 1 slecht weekend omdat straf volgens mij niet meegaat naar volgende grand prix?

    • + 0
    • 22 mei 2015 - 10:54
  • ives

    Posts: 1.218

    Misschien moet het in Monza nog eens heel hard regenen tijdens de kwalificatie en de race. Een Duister heeft daar ook eens in een Toro Rosso laten zien dat hij de dominante kracht voor de toekomst zou worden.

    • + 0
    • 22 mei 2015 - 11:30
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Nu is Max ineens een Duitser?

      • + -3
      • 22 mei 2015 - 11:51
    • NicoS

      Posts: 11.911

      Ives,

      Die Duitser reed toen met een Ferrari motor, ik zie dat niet gebeuren met een Renault op dit moment, al zwemmen er eenden over de baan.

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 12:20
    • Een DuiSTer? Zo donker was het nou toch ook weer niet? ;-)

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 17:45
    • Axel

      Posts: 2.171

      @ALYNSA, als je F1 een beetje gevolgd weet je dat er met de Duitser Vettel wordt bedoeld.

      • + 0
      • 22 mei 2015 - 18:46

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.137
  • Podiums 41
  • Grand Prix 117
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar