user icon

McLaren zwijgt over toekomstperspectief Button

  • Gepubliceerd op 18 mei 2015 14:08
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Het seizoen 2015 is pas vijf Grands Prix jong, maar de toekomst van Jenson Button is nu al voer voor gespreksstof. De wereldkampioen van 2009 moest eind vorig jaar al veel geduld opbrengen voordat McLaren zijn contract verlengde. De Brit hoeft nu niet eerder op duidelijkheid te rekenen.

Racing director Eric Boullier verkondigde aan BBC Sport: "We hebben geen plannen voor 2016. We hebben nog niks besproken met Jenson." Button is dit jaar gekoppeld aan Fernando Alonso. Hij kan voorlopig niet tippen aan de prestaties van zijn Spaanse stalgenoot, maar dat valt volgens Boullier wel mee.

"Men beschouwt Fernando als een van de beste coureurs op de grid. Daarmee onderschatten ze Jenson een beetje. Jenson is een geweldige rijder en ze hebben een goede onderlinge werkrelatie. Uit de tussenbalans kan je opmaken dat ze allebei getalenteerd genoeg zijn om het elkaar lastig te maken."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Tja, dat is wel duidelijk dat Button na dit jaar exit is. Goede degelijke rijder maar het heilige vuur is er wel een beetje uit en McLaren heeft een reservebank vol met jong talent klaar zitten. Denk dat Jenson het zelf ook wel een beetje gezien heeft na zo'n lange F1 loopbaan, een carrière in het WEC lonkt.

    • + 2
    • 18 mei 2015 - 14:14
  • Ik dacht vernomen te hebben begin dit jaar dat Jenson een contract voor 2 jaar getekend zou hebben!?

    • + 0
    • 18 mei 2015 - 14:37
    • Boutsen

      Posts: 709

      Button heeft een contract voor 1 jaar met optie tot een extra jaar.

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 14:39
    • Duidelijk!

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 14:41
  • "Hij kan voorlopig niet tippen aan de prestaties van zijn Spaanse stalgenoot,"


    Nounou ik vind dat nog wel meevallen. In de kwalificatie staat het nu 2:2 waarbij aangetekend moet worden dat Button in Bahrein helemaal niet kon kwalificeren doordat de honda motor meteen de geest gaf. De ene keer dat Alonso wel voor hem stond was dat met 1 tiende verschil. En ze hebben nog geen van beide punten gescoort en races waarin ze beide over de finish kwamen zonder problemen zijn er ook nog niet veel geweest. Ik vind het aardig gelijk op gaan.

    • + 3
    • 18 mei 2015 - 15:11
    • Eens hoor, wat mij betreft hoeft Button niet afgeschreven te worden op basis van z'n prestaties.

      Maar twee oudere coureurs hoeft voor mij niet. Ik zou lekker Vandoorne laten debuteren naast Alonso. Dat is een echte klasbak. Magnussen is geen slechte coureur, maar ik denk dat Vandoorne in potentie de betere is.

      • + 3
      • 18 mei 2015 - 15:45
    • Boullier is het daar ook niet mee eens. Zal wel een uitspraak van de journalist zijn geweest.

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 17:02
  • rembrand20

    Posts: 49

    De enige rede om Button te houden is ervaring! Met een auto zoals nu is ervaring heel erg waardevol. Maar als ze alles op de rit hebben is Alonso voldoende voor de ontwikkeling van de auto. Een jong talent ernaast zou dan best een optie kunnen zijn.

    • + 0
    • 18 mei 2015 - 15:35
    • Kwalonso

      Posts: 105

      "Maar als ze alles op de rit hebben is Alonso voldoende voor de ontwikkeling van de auto."

      Klopt! Dat hebben we gezien bij Ferrari. Door de goede feedback van Alonso maakte Ferrari grote sprongen.

      Achteruit wel te verstaan! :')

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 16:34
  • k.w

    Posts: 710

    Het probleem voor Vandoorne is denk ik ..., zijn manager is Jenson Button ! !. rare situatie als je dan voor eventueel button stoeltje zelve gaat. tenzij je button zijnde enkel aan de kant word geschoven door je team , zal hij pas enig moeite doen om vandoorne op zijn oude stek te krijgen denk ik..

    • + 0
    • 18 mei 2015 - 16:03
    • Maak je geen zorgen: Vandoorne krijgt dat stoeltje niet. Magnussen gaat voor.

      • + -2
      • 18 mei 2015 - 16:59
    • Waarom zou Magnussen voor gaan? Dan had Magnussen nu al gewoon het stoeltje gehad.

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 17:10
    • Boutsen

      Posts: 709

      Even ter verduidelijking: Button is niet de manager van Vandoorne. Button is mede-eigenaar/stichter van The Sports Partnership, het bureau dat de belangen van Vandoorne behartigt, net zoals die van Button, Di Resta en andere sporters. Er is wel een link tussen die twee en naar hetgeen ik begrepen heb, zijn het zelfs beste maatjes, maar 't is niet zijn manager.

      Silly season was vorig seizoen al een giller. Met de aankomende wijzigingen en (verborgen) agenda's van de top teams (lees klantenteams en derde wagens ipv van prive teams), wordt het voor volgend seizoen zowaar nog gekker !

      • + 0
      • 18 mei 2015 - 19:32
  • De eeuwige discussie rondom Button.
    Ironisch genoeg (wanneer je naar de gehele McLaren periode kijkt) is dat hij het Hamilton toch behoorlijk lastig kon maken.

    Perez werd toch redelijk afgedroogd door Button en vorig jaar had Button ook niet bepaald moeite met Magnussen Jr.

    En ondertussen in een veel te langzame auto doet Button het ook niet veel slechter dan Alonso, de man die door sommigen gezien wordt als de beste rijder van het hele veld.

    Wat doet Button verkeerd dan?
    Gezien zijn prestaties van afgelopen jaren heeft hij meer dan recht op dit stoeltje en ik snap dan ook niet waarom hij nu ineens ter discussie zou moeten staan.

    • + 2
    • 18 mei 2015 - 17:38

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar