user icon

Susie Wolff voelt zich ver verwijderd van debuut

  • Gepubliceerd op 06 mei 2015 16:04
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra

Susie Wolff rijdt vrijdag namens Williams in de vrije training voor de Grand Prix van Spanje. De Schotse testrijder schoof de afgelopen jaren steeds iets op in de hierarchie bij de Britse renstal en mag steeds vaker in actie komen. Dat wekt de schijn dat ze in de buurt komt van een debuut in de Formule 1, maar niets is minder waar.

Williams hengelde namelijk Adrian Sutil binnen als officiële reserverijder. Daar was Susie Wolff wel teleurgesteld over. Ze is zo dichtbij, maar tegelijkertijd zo ver weg. Aan Reuters vertelde ze: "Ik heb gepresteerd in de auto, ik heb aangetoond dat ik het in me heb, ik behoor tot een competitief team en mag met een auto rijden die in staat is om op het podium te eindigen."

"Aan de ene kant lijkt mijn debuut heel dichtbij, maar aan de andere kant voelt het alsof ik daar heel ver van verwijderd ben. Dat signaal gaf Williams wel af met het aantrekken van Sutil. Het team geeft me wel kansen en we hebben grote stappen voorwaarts gezet. Williams nam een gok en het betaalde zich uit. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik nog een hele lange weg te gaan heb."

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Susie moet gewoon in de dames klasse van de F1 haar geluk zoeken. Indycar series heet dat.

    • + -5
    • 6 mei 2015 - 16:10
    • Onderschat de Indycar niet, is fysiek een stuk zwaarder nog dan de formule 1. Heb je daarnaast de circuits al eens gezien? Is alles behalve een biljartlaken..

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 16:12
    • LimboF1

      Posts: 5.006

      Erwinnaar, het schijnt dat de Indycar fysiek gelijk ligt aan de F1 van nu. Een paar jaar geleden was de F1 veel zwaarder dan de indycar. Rijders uit de indycar die in een F1 auto hebben gereden hebben dit ook ruiterlijk toegegeven.

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 21:09
    • Limbo, bedankt voor je info!

      De circuits lijken me altijd wel zwaarder, wat een gehobbel..

      • + 0
      • 7 mei 2015 - 07:53
  • Gaat niet gebeuren en hoop het ook niet. Anders misschien maar één keertje laten rijden, dan is ze direct genezen denk ik.

    • + -1
    • 6 mei 2015 - 16:11
    • ach wat stelt het eigenlijk allemaal voor. gewoon lekker laten rijden die Susie, lijkt me wel lachen...

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 16:20
    • Zelfs met testen knalt ze Nasr van de baan.
      Lekker Toto zijn was blijven doen en zijn boterhammen smeren.

      • + 2
      • 6 mei 2015 - 16:23
    • het lijkt me lachen als ze per ongeluk 1 van de Mercedes coureurs van de baan rost :-)

      • + -1
      • 6 mei 2015 - 17:20
    • Bandini

      Posts: 173

      Ja en dan zeggen dat het Hamilton zijn schuld is omdat hij zwart is... ;)

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 17:26
    • waylon

      Posts: 2.269

      He Bandini ook weer boven water?

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 21:05
    • Zou ik wel snel doen. Kan ze nog roepen dat ze McLaren verslagen heeft. ;)

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 21:05
    • @FerrariRules , Wolff vs. Alonso :)

      • + 1
      • 7 mei 2015 - 09:25
  • Beamer

    Posts: 1.158

    Op basis waarvan heeft ze dan een F1 debuut verdiend?! Haar resultaten in de lagere klassen waren niet om naar huis te schrijven en volgens mij zou ze op basis van de nieuwe regels van volgend jaar niet eens in aanmerking komen voor een superlicentie.

    • + 3
    • 6 mei 2015 - 16:43
  • maxioos

    Posts: 1.706

    Hoop voor haar dat ze vrijdag sneller gaat zijn dan de Manor. Zolang ze dicht bij teamgenoot blijft is het goed, er voor zou grote verassing zijn, slechter dan Manor zou drama zijn.

    • + 0
    • 6 mei 2015 - 17:04
  • jd2000

    Posts: 5.090

    Wat een stelletje holbewoners hier. Zou niet weten waarom een vrouw niet competitief in de F1 zou zijn. Iemand als Danica Patrick had het halve F1 veld naar huis gereden. Kan geen enkele reden bedenken waarom een vrouw minder zou presteren. 'Vermoed dat alleen jongetjes met teveel testosteron er moeite mee hebben.

    • + 2
    • 6 mei 2015 - 17:26
    • Onzin, er zijn in de geschiedenis al diverse vrouwen die het geprobeerd hebben maar niet 1 was er succesvol.

      als er ooit een vrouw komt die races kan winnen in de Formule 3, Formule 2, GP2 of Renault World series praten we verder.

      • + -1
      • 6 mei 2015 - 17:36
    • Badeend

      Posts: 21

      Ik zou inderdaad ook niet weten waarom een vrouw niet competitief zou kunnen zijn in de F1. Ik heb alleen ook nog geen vrouw in opstapklasses zien bewijzen dat ze het talent er voor heeft. Danica Patrick doet ook niet bepaald mee voorin... Ik durf te wedden dat als een Beitske Visser het WSR-veld naar huis kan rijden dat ze in no-time een uitnodiging heeft voor een F1-test.

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 17:38
    • @Badeend

      maar dat zie ik ook niet gebeuren.

      bij de 1e 2 races was het een DNF en P19 voor Beitske

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 21:11
  • jd2000

    Posts: 5.090

    Lella Lombardi eindigde in 1975 in de spaanse grand prix als 6e. Beetje beter je huiswerk doen.

    • + 3
    • 6 mei 2015 - 17:43
    • Axel

      Posts: 2.238

      Klopt.
      En er finishten toen maar 8 auto's.

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 18:35
    • De race eindigde dan ook nog te vroeg, ze scoorde een half punt.

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 20:07
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      En Maldonado won een GP. Dat betekent nog niet dat ik 'm een toprijder vind.

      • + 3
      • 7 mei 2015 - 07:58
  • jd2000

    Posts: 5.090

    Beste badeend, ben je zeker vergeten dat Danica een paar jaar geleden door stomme pech de overwinning in de Indy 500 is misgelopen.

    • + 2
    • 6 mei 2015 - 17:45
    • CTRA

      Posts: 3.640

      Dat zal best en dat is heel knap, maar het winnen van de Indy 500 heeft in mijn ogen niets met het rijden op een circuit te maken. Oval rijden is een totaal andere discipline.
      Ik volg Danica nu nog steeds in de Nascar en daar rijd ze af en toe best wel leuk mee, maar meer ook niet. Op het circuit heeft ze me nooit kunnen overtuigen.
      Een vrouw in de F1 is meer dan welkom, maar de spoeling is helaas te dun. Ik hoop een keer aangenaam verast te worden.

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 20:55
  • stephen

    Posts: 150

    In welke olympische sport strijden vrouwen in dezelfde klasse als de mannen? Waarom in de auto sport dan wel?

    • + 0
    • 6 mei 2015 - 21:03
    • jobzor

      Posts: 59

      Paardrijden, en dat is juist de olympische sport die je enigszins met de Formule 1 zou kunnen vergelijken. Omdat de coureur/paardrijder (?, ben even het juiste woord kwijt) maar voor zo'n 10%-20% invloed heeft op het eindresultaat. En het materiaal (de auto of het paard) een veel groter aandeel heeft.

      Ik zie dus geen enkele reden om voor vrouwen bijvoorbeeld een eigen raceklasse op te zetten, wel ben ik het er mee eens dat een vrouw alleen zou kunnen debuteren als haar resultaten in het verleden goed zijn. En niet mag debuteren door bijvoorbeeld haar leuke koppie.

      • + 0
      • 7 mei 2015 - 08:36
    • @ jobzor

      een persoon op de rug van een paard heet een ruiter

      • + 1
      • 7 mei 2015 - 11:55
    • jobzor

      Posts: 59

      Bedankt;) Kon er even helemaal niet op komen!

      • + 0
      • 8 mei 2015 - 00:36
  • LimboF1

    Posts: 5.006

    Niet dat ik zo onder de indruk ben van Sutil, maar hij heeft wel meer in zijn carriere laten zien dan Wolff. Ik heb nooit begrepen dat ze zoveel kansen heeft gekregen voor te racen, er zijn hierdoor wel wat kansen voor wat mensen verloren gegaan. Mensen die wel het een en ander zouden hebben kunnen laten zien.

    • + 0
    • 6 mei 2015 - 21:07
    • inderdaad zo werd Sutil 2e in de Euroseries F3 in 2005(het jaar dat Hamilton kampioen werd), werd hij dat jaar ook 2e tijdens de Masters en won hij in 2006 het Japanse F3 kampioenschap.

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 21:20
    • Yochem

      Posts: 77

      Ja, Duh!!!

      Als je het schatje bent van Toto Wolff!!!
      Die geeft de verrassing, dat hij voor haar een auto geregeld heeft om mee te racen, echt niet weg achter een bureau met collega's erbij.

      • + 0
      • 6 mei 2015 - 23:06
    • Yochem

      Posts: 77

      Voor de rest gun ik het haar wel, ze rijdt leuk mee, mocht er technisch niks mis gaan, rijdt ze de race uit. Het is wel eens goed dat er een dame meerijdt.

      • + 1
      • 6 mei 2015 - 23:10
    • LimboF1

      Posts: 5.006

      Ze zal de race wel uitrijden, het is alleen de vraag hoe. In de DTM heeft ze er vaak een puinhoop van gemaakt, iets wat ze trouwens in meerdere klasses heeft gedaan. Ze kan misschien wel hard gaan, maar heeft het inzicht niet.

      • + 0
      • 7 mei 2015 - 09:42
  • Ik ben een groot voorstander van het hebben van 'talentvolle' jonge dames in de F1. En ik geloof dat die zeker zullen komen. Ik hoop echt een kaliber Max Verstappen/Sainz/Nasr, om wat veelbelovende rookies op te noemen.

    Maar moeten we het echt doen met een dame dat 'bijna' tegen de leeftijd van uitscheiden (35) zit? Het kan veel beter dan dat.

    • + 1
    • 6 mei 2015 - 23:27
  • Gompie

    Posts: 4.951

    "Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik nog een hele lange weg te gaan heb." Sterker nog meissie, er is helemaal geen weg! Je hebt nog nooit ook maar iets gepresteerd in wat voor racewagen dan ook. Dus pak je handel in en ga Toto maar verwennen.

    • + 0
    • 7 mei 2015 - 09:38
  • Insure

    Posts: 1.238

    Nico Rosberg heeft ook 8 races gewonnen.
    Daar hoor ik jullie dan weer niet over. ;)

    • + 1
    • 7 mei 2015 - 14:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar