user icon

Kvyat: "Hoog tijd dat Renault actie onderneemt"

  • Gepubliceerd op 28 apr 2015 12:14
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Daniil Kvyat heeft bij Renault aangedrongen op maatregelen. De Rus was in de eerste vier Grands Prix net als teamgenoot Daniel Ricciardo en de beide Scuderia Toro Rosso-rijders al meermaals de dupe van de problemen bij de Franse motorleverancier. De Renault V6 produceert te weinig kracht en is tot overmaat van ramp ook niet betrouwbaar.

Dat kan zo niet langer, vindt Kvyat. "We willen geen beloftes meer, we willen progressie zien. Het is hoog tijd dat Renault actie onderneemt. Maar ook als team willen we ons verbeteren. Het is een kwestie van goed samenwerken om te bepalen waar vooruitgang te boeken is. Ik kijk daarbij ook in de spiegel en vraag me af waar ik tijd laat liggen. Het is een lang proces en hopelijk plukken we daar spoedig de vruchten van."

"We plannen upgrades voor Spanje, zoals vrijwel elk team. Ik hoop dat we daarmee een stap in de juiste richting zetten. Ik heb vertrouwen dat het team vanaf nu weer een stijgende lijn in kan zetten en dat is ook wel nodig, want tot nu toe ging het meer bergafwaarts."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Categorie open deur.

    • + 4
    • 28 apr 2015 - 12:21
  • beertje

    Posts: 414

    Waar is de tijd dat de motoren het hele seisoen door ontwikkeld werden, zonder belemmeringen als het token systeem.

    • + 4
    • 28 apr 2015 - 12:24
    • De deur uit gegaan omdat teveel geld kostte. Daarvoor hebben ze een 1.6 v6 terug gekregen die 10x zoveel kost.

      • + 2
      • 28 apr 2015 - 14:10
  • Joh, Kvyat!
    Als Renault al niet van Max onder de indruk was, hij sloeg tenslotte met zijn vuist op tael, moeten ze nu ineens harder gaan werken omdat jij het zegt?
    *dit was een positieve opmerking over Max, dus graag jullie minnetjes bij jullie houden.*

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 12:29
    • Als een Rus het zegt, dan ben ik eerder geneigd om harder te werken dan als een nederlander het zegt. Kijk maar naar de Krim.

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 14:10
  • 4mula1fan

    Posts: 413

    Het begint er op te lijken dat RedBull zijn coureurs in de media laat klagen over Renault. Normaal wordt het niet op prijs gesteld als de coureurs de vuile was buiten hangen, maar nu komt er iedere week weer een andere coureur met zijn beklag in de media. Misschien stuurt RedBull wel aan op een onwerkbare situatie waarbij het vroeg tijdig tot een breuk komt met Renault en ze kunnen overstappen op Mercedes motoren.

    • + -2
    • 28 apr 2015 - 12:29
  • Sjees

    Posts: 1.149

    Ja nu weten we het wel en mag het Renault bashen wel afgelopen zijn. Al geeft hij waarschijnlijk gewoon antwoord op een vraag die hem gesteld wordt en kun je hem zn antwoord niet kwalijk nemen.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 12:35
  • Charrel

    Posts: 601

    Lees nou niemand de fout in de tekst? Kvyat is teamgenoot van Kvyat:-P

    "De Rus was in de eerste vier Grands Prix net als teamgenoot Daniil Kvyat en de beide Scuderia Toro Rosso-rijders al meermaals de dupe van de problemen bij de Franse motorleverancier."

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 12:46
    • Dat noemen ze nou typvautjes. Kan gebeuren.
      Is toch niet zo een ramp?

      • + -3
      • 28 apr 2015 - 13:23
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @FLIPFLUITKETELF1: Charrel is nog van de oude garde ;-)

      Jij bent hier nieuw zo te zien en wellicht niet bekend met enkele gebruikers welke zeer gesteld zijn op juist taal gebruik. Spel- en typefouten worden niet getolereerd.

      ;-)

      • + 1
      • 28 apr 2015 - 13:58
    • @Szixx.
      Zo nieuw ben ik ook weer niet.
      Laat de aantal posts u niet misleiden.

      • + -1
      • 28 apr 2015 - 14:04
    • Levano

      Posts: 802

      het aantal posts*

      lol

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 14:18
    • Charrel

      Posts: 601

      Ik ben wellicht van de oude garde, maar ben niet iemand die zich druk maakt om spelfouten/vormfouten.. :-) Mijn spelling is ook verre van perfect overigens haha

      Maar ik dacht ik noem het even op, dan kan de redactie het eventueel aanpassen. En vind het wel grappig, kan er altijd insluipen zulke foutjes als je veel artikelen schrijft/gaat vertalen.

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 14:51
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Flipfluitkel: Nee ik kijk niet naar je aantal posts maar naar je registratie datum. Die was amper 2 weken geleden ;-) Dus onder deze username ben je hier nieuw.

      @Charrel: Het was uiteraard een grapje. Iedereen maakt weleens een typefout behalve GPGert3 ;-)

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 15:00
    • LEVANO 28 Apr 2015 14:18
      Wind waait wel eens een ander richting op.
      krijg je als je eerst iets anders in je tekst wilde zetten. :-)
      -
      @Charrel: je klonk nog al schreeuwerig:
      "Lees nou niemand de fout in de tekst?"
      -
      SZIXXX 28 Apr 2015 13:58
      Noodgedwongen een nieuwe nick aan moeten maken.
      Ik begin ook een dagje ouder te worden en ben dus mijn inloggegevens vergeten. :-(

      • + -1
      • 28 apr 2015 - 15:54
    • Het is trouwens: LeesT nou niemand de fout in de tekst?
      Zou GPGert3 gezegd hebben.

      • + -1
      • 28 apr 2015 - 15:59
    • En hier wéér 2 minnetjes.
      Ik blijf populair bij de minnentjeslovers.

      • + -1
      • 28 apr 2015 - 16:21
    • Charrel

      Posts: 601

      @FlipfluitketelF1 klopt ja, heb zelf ook een foutje gemaakt haha, kan gebeuren :-)
      En ik klonk niet schreeuwerig, jij vatte het zo op blijkt.. Ik ben altijd vrij rustig.

      Maar het was ook meer bedoeld als "normaal reageren bezoekers direct op fouten in het artikel, nog niemand anders opgevallen dit?"

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 16:25
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Geweldig! Elke reactie van flipfluitketelf1 doet alle zuurpruimen in de min schieten.
      Ik vind dit wel lachen!

      • + -1
      • 28 apr 2015 - 21:03
  • De Rus was in de eerste vier Grands Prix net als teamgenoot Daniil Kvyat en de beide Scuderia .....

    uhhh had dat niet daniel ricciardo moeten zijn?

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 13:04

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar