Horner: "Onder normale omstandigheden zouden we gewonnen hebben"
- Gepubliceerd op 19 apr 2010 18:44
-
14
- Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel, die vanaf de pole mocht vertrekken, eindigde de race op de zesde plaats, terwijl teamgenoot Mark Webber als achtste eindigde. Geen resultaat om trots op te zijn nadat je de volledige eerste startrij bezette. "Een ver van goede race in lastige omstandigheden. Maar uiteindelijk levert de zesde en achtste plaats ons wel enkele waardevolle punten op", vertelde Red Bull-teambaas Christian Horner.
"We weten dat we de snelste auto hebben. In omstandigheden zoals we die afgelopen weekend zagen moet je ook veel geluk hebben, het gaat dan niet meer alleen over een goede strategie. Als je als zevende of achtste aan de race begint heb je niks te verliezen maar alles te winnen."
"Het blijft natuurlijk wel erg frustrerend, want als het een droge race was geweest denk ik niet dat de concurrentie ons nog had gezien in de race."
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.905 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Tsja, je kunt de snelste auto hebben, maar je moet als team natuurlijk ook de juiste beslissingen nemen en je coureurs moeten ook niet al teveel fouten maken.
Kun je wel weer lekker net gaan doen of het aan geluk ligt, maar jullie hebben het echt helemaal aan jullie zelf te danken.
Vanaf de tweede herstart bakken de heren coureurs er zelf gewoon niets meer van. Als ze gewoon goed gereden hadden dan hadden ze voor Hamilton en wellicht dus zelfs voor Button kunnen eindigen.
Iedereen, behalve de toenmalige top 4, had mazzel met die tweede safety car. Hamilton en Alonso komen vanaf dat moment wel naar voren. Waarom Vettel en Webber dan niet? Dat heeft echt helemaal niets met geluk te maken.
Posts: 2.714
Als mijn tante een lul had, was ze mijn oom.
Posts: 144
Ja, als ze Jezus hadden verzopen zouden veel mensen een aquarium boven de deur hebben hangen
Posts: 2.223
Wat een onzin. Het is a) gewoon totaal niet van toepassing en dus zullen we er nooit achterkomen... en b) wie zegt dat er dan geen fouten gemaakt zouden / kunnen zijn? Wie zegt dat de auto\'s heel gebleven waren?
Totaal niet relevante uitspraak want aan wat als... daar heb je niks aan, zo blijf je eindeloos speculeren
Posts: 118
Ik begin mijn sympathie voor Redbull te verliezen en dat komt met name door Horner, beetje arrogant mannetje geworden sinds ze races zijn beginnnen te winnen.
En weet niet of hij de racepace van de Mclaren goed heeft bekeken want die waren onder alle omstandigheden snel in China.
Posts: 866
o jij kent Horner nog van vroeger?wat is er nou arrogant aan?als het droog is wordt er bijna niet ingehaald....
Posts: 2.181
Het is een uitspraak van een slecht verliezer, en dat komt helaas de laatste tijden vaak voor,het is zo\'n arrogantie die hun correurs ook overnemen en dat is jammer
Posts: 78
Hij kan er beter voor zorgen dat Red Bull de juiste beslissingen nemen aan de pitmuur. Wat hebben ze toch veel punten laten liggen tot nu toe. En dat terwijl ze meestal de snelste auto hebben.
Posts: 12.432
Voor diegene die al eens in China zijn geweest, dit zijn normale omstandigheden in dat inmense land, waarschijnlijk had Red Bull de buienradar op een ander deel van China gezet met inzoomen. Blame your self Horner.
Posts: 392
whahahaha wat een ei... ik heb er ook een... als ik alle cijfers goed had, dan had ik de loterij gewonnen.. En trouwens juist met deze omstandigheden moet je een goede strategie hebben...
Posts: 962
Tsja, ze hebben inderdaad de snelste auto maar dit is natuurlijk een uitspraak van niks. \"als\" telt niet. Zelfde kun je zeggen dat \"Als Alonso geen valse start had gemaakt, had hij de race gewonnen\". Dat is nu eenmaal niet gebeurt, wie weet had ie dan zijn motor weer wel opgeblazen. Zeker bij Red Bull zijn dat soort uitspraken nog gevaarlijker. Wie weet wat voor problemen ze onder normale omstandigheden hebben? Motorproblemen, vermeende remproblemen en weet ik het allemaal. Om nog maar te zwijgen van de concurrenten die behoorlijk aan het stampen waren. Button/McClaren hebben gewoon veel slimmer gereden, dat is wat er gebeurd is, wat er misschien gebeurd zou zijn is niet relevant. Ze hebben de eerste 4 races wel veel teveel punten laten liggen gezien de snelheid van de wagen. Maar goed, het team zal dus beter moeten leren anticiperen. McClaren doet dit heel goed en Renault is daar ook goed in (al hebben ze natuurlijk met crashgate wel een extra oefening gehad).
Posts: 10.089
wat een frapante titel ook weer, de titel klopt, maar nu word er wel heel erg de nadruk gelegt op, wat als
Posts: 11.414
Ja maar dat doet Horner ook expres. Hij probeert net te doen alsof ze zo slecht gepresteerd hebben door een toevallig goed uitgepakt bandenwissel van Rosberg, Button, Kubica en Petrov.
Terwijl hij dondersgoed weet dat Vettel en Webber gewoon om Hamilton heen zaten bij de laatste herstart. de Red Bull rijders hadden dus ook gewoon podiumplekken (moeten) kunnen halen.
Dat wil je natuurlijk niet in de pers teruglezen dus dan kun je beter een lulverhaal ophangen waar mensen dan een grapje over maken en dan maar hopen dat ze het echte grote falen niet ontdekken.
Posts: 480
Volgens mij wordt de rijder die het best presteert over het hele seizoen, dus ook met regenraces kampioen. Ik kan me uitspraken herinneren van Olaf, dat regen de grote gelijkmaker is, dat dan de jongetjes van de mannen worden gescheiden. Nu zal het echt niet alleen daaraan liggen, maar Jenson heeft wel een winnende regenstrategie. Dus jongetjes, niet zeuren!