Verstappen na tweede uitvalbeurt: "Dit is erg frustrerend"
- Gepubliceerd op 12 apr 2015 12:08
-
26
- Door: Jeroen Jonkers
“Dit is erg frustrerend”, aldus verstappen tegenover zijn eigen website. "Tot aan het motorprobleem was het een geweldige race. Als je in de punten rijdt en zo dicht tegen het einde van de race uitvalt, is dat flink balen."
"De auto was vandaag erg goed en ik was blij met de balans. Als team hadden we het niet beter kunnen doen. Natuurlijk was onze topsnelheid niet super, dus ik moest mijn kansen pakken bij het uitremmen van de concurrentie. Je kunt zien dat de STR10 goed presteert in de bochten, maar dat we het op de rechte stukken afleggen.”
Ondanks het feit dat Verstappen de finishvlag niet zag, heeft hij wel veel indruk gemaakt. Vooral zijn inhaalacties zorgden voor opgetrokken wenkbrauwen en glimlachen op de gezichten van teamleden, fans en pers. Zelf blijft hij er rustig onder.
“Inhalen is een gevoel, dat kan ik niet uitleggen", vertelt Verstappen. "De inhaalactie op Ericsson vond ik zelf erg mooi. Ik remde erg laat en haalde de bocht nog maar net. Maar ook de andere manoeuvres waren heerlijk. Ik heb vandaag van mijn hele race genoten, net zoals in Maleisië. Ik voel me erg comfortabel in de auto en dat is zeer belangrijk.”
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (26)
Login om te reageren-
Je hebt een geweldige race gereden Max! Positief blijven en volgende race weer het beste uit jezelf en het materiaal halen. Dat het ding stuk gaat vond ik ook zeer teleurstellend (ik zeg het mild) maar heb genoten van je skills ! Het komt wel goed met jou, hopelijk ook met Renault dit seizoen...
- + 2
- 12 apr 2015 - 12:15
-
Op de site van autosport een artikel met de titel "Renault braced for more Formula 1 problems in Bahrain Grand Prix"
- + 0
- 12 apr 2015 - 14:15
-
“Inhalen is een gevoel, dat kan ik niet uitleggen"
Schitterende quote en een waarheid als een koe!- + 1
- 12 apr 2015 - 12:15
-
Idd
- + 0
- 12 apr 2015 - 13:07
-
Het zou fantastisch zijn als Max in een topteam terecht zou komen , maar zeer goede resultaten op de baan is geen garantie dat je ook werkelijk hogerop komt in de formule , helaas zijn er nog meer factoren die meespelen.
- + 1
- 12 apr 2015 - 12:25
-
Tja....als Kvyat zo door blijft gaan, is dat in ieder geval één factor minder.
- + 3
- 12 apr 2015 - 13:56
-
Sailor; Als Max zo doorgaat vechten de topteams straks om hem. Zijn wagenbeheersing en race instinct zijn van het niveau Senna. Ik heb geen oranje bril op, maar ik geniet van wat hij doet. Alles is raak en elke inhaalmanouvre maakt hij af. Zonder blokkeren of andere stunts. Briljant gewoon. Dat kun je niet leren, dat heb je en als je het niet hebt kun je dat niet leren.
Dutchtreat; Kvyat viel vandaag uit en buiten dat; momenteel is RBR zeker geen topteam.- + 3
- 12 apr 2015 - 15:19
-
Als Roserg zo door blijft janken of Kimi stopt...zie ik hem wel naar een van die teams verhuizen.
Max is een racer pur sang...net als Senna....met gevoel rijden...en op het juiste moment inhalen, en het maximale uit de auto halen.....ik wil nog wel eens een regenrace zien met Max......hij voelt zich goed in de auto....en hij geniet met vole teugen..moet ie lekker blijven doen..dan wordt ie nog wel Wereldkampioen voor zijn 20e :)- + 1
- 12 apr 2015 - 16:53
-
Wat ontzettend jammer dat hij uitviel. Was een zwaarverdiende achtste plek. Helaas hoort dat er ook bij..
- + 0
- 12 apr 2015 - 12:28
-
Ik ben niet zozeer onder de indruk van Max zijn inhaalacties, want dat hij dit als geen ander in de vingers heeft wist ik allang en heb ik vaak genoeg gezien in de karts en ook vorig jaar in de F3. Waar ik meer van onder de indruk ben is zijn tempo en dat hij het maximale uit de auto haalt op dit moment.
Zijn inhaalmanoeuvres zullen hem uiteindelijk ook niet hogerop helpen, dat het indruk maakt is wel duidelijk, maar uiteindelijk gaat het om het hele plaatje wil je de beste van de beste zijn of worden en daarin heb ik goede hoop voor Max wat betreft de toekomst. Hij heeft nog een heel traject voor zich, maar tot nu toe zit hij zeker op de goede weg om een hele grote te worden. We gaan het zien.- + 3
- 12 apr 2015 - 12:35
-
Moet wel eerlijk zeggen dat Ericsson hem heeft laten leven in die bocht.
Had hij een tel niet opgelet, dan stonden ze beide met tranen in hun ogen :).
Maakt wel het verschil tussen goede en eerlijke rijders, een ander had hem gewoon eraf gereden ;)- + 0
- 12 apr 2015 - 12:49
-
Het viel me ook op hoe strak Max door de bochten ging (credits aan Toro Rosso natuurlijk) in vergelijking met de Saubers. Die waren echt all over the place
- + 1
- 12 apr 2015 - 13:06
-
@SPEED9L, klopt hij liet hem leven. Maar Ericsson was aan het slapen volgens mij, hij zet hem er vol naast. Ericsson stuurt gewoon in, als die er gevoel voor had gehad weet die dat die er zit. Ook in de spiegel zag die hem niet meer dan kan die maar op 1 plek wezen :)
- + 4
- 12 apr 2015 - 13:14
-
Weer ouderwets op het puntje van de stoel gezeten zoals in de Schumi dagen en in de begintijd van Hamilton.
Niet omdat de race zo spannend was maar enkel en alleen om Max. Heerlijk genoten met een flinke vloek en schreeuw aan het eind. Toch voldaan en tevreden.- + 2
- 12 apr 2015 - 12:40
-
Dito!!
- + 1
- 12 apr 2015 - 14:15
-
van mij krijg je 8 punten
- + 0
- 12 apr 2015 - 13:22
-
Max heeft dikkere ballen dan menige Hannibal in de wei!!
Ik geniet meer van een plaats in de middenmoot met vette acties dan een cleane race met alleen strakke rondetijden.
Alleen nog heel blijven dan komt het goed!!- + 1
- 12 apr 2015 - 13:37
-
Daarom is Jos er steeds bij: met een onzichtbare kruiwagen voor de enorme ballen die Max heeft!
- + 0
- 12 apr 2015 - 15:20
-
Op de site Autosport.com een artikel met als titel: "Renault braced for more Formula 1 problems in Bahrain Grand Prix"
Dit geeft de burger geen moed ........- + 0
- 12 apr 2015 - 14:12
-
..Schijnt dat Max al op de koffie was bij Arrivabene, Kimi moest een stukje gaan wandelen.
Kom op, iedere teambaas ziet dit en zal zijn plannen bijstellen lijkt me..- + 0
- 12 apr 2015 - 17:02
-
...zo bouw je ontzag EN angst in bij je colegas's zulke inhaalacties. Gewoon brutaal zijn en het doen. Heb zooooo genoten, dank MAX.
o ja, in de Telegraaf: Hamilton baalt van Verstappen....wen er maar vast aan want hij gaat jou ook tot stront rijden.- + -1
- 12 apr 2015 - 17:10
-
De volledige tekst in de Telegraaf: Hamilton baalt van uitvallen Verstappen.
- + 1
- 12 apr 2015 - 18:44
-
@ Axel. In Bahrein kan de Renault weer in de veilige modus.
- + 0
- 12 apr 2015 - 18:53
-
SUPER race van Max ! Hij heeft de GP kleur gegeven met zijn acties en inhaalmanoeuvres. De Zweedse blonde god schrok zelfs zo hard dat hij vergat te schakelen :)
Kvyat mag zich zorgen beginnen maken. Alleen zonde dat die motor het al twee keer heeft begeven.
Wat me vooral opviel is hoe strak hij wel rijdt. Hoe hij die racelijn aanvoelt en volgt en hoe hij bij die acties diep in de bocht hard in de remmen gaat zonder te blokkeren ... Dat getuigt niet alleen van stalen kl*ten, maar van een stevige portie talent. Een waar genot !- + 2
- 12 apr 2015 - 20:36
-
Erg goede race van Verstappen! Hij heeft wel geluk met de schrikreactie van Ericsson dat hij niet eerder uitviel, want die inhaalactie was (ook al vond ik het prachtig dat hij die plek pakte) wel wat te dapper. Als ik hem terugkijk dan gooit hij hem er te laat tussen om om recht van overlap te hebben, en haalt hij de bocht eigenlijk nét niet. Als Ericsson zijn lijn had gevolgd (waar hij recht op had), waren ze er samen afgegaan en hadden we moeten roepen dat het onbesuisd was. Dus ook kudo's naar Ericsson, mooi dat hij de Nederlander een warm hart toedraagt, hehe.
- + 0
- 13 apr 2015 - 10:11
-
(andere acties waren wel echt briljant)
- + 0
- 13 apr 2015 - 10:12
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 464
@SPEED9L, klopt hij liet hem leven. Maar Ericsson was aan het slapen volgens mij, hij zet hem er vol naast. Ericsson stuurt gewoon in, als die er gevoel voor had gehad weet die dat die er zit. Ook in de spiegel zag die hem niet meer dan kan die maar op 1 plek wezen :)