user icon

Vergne ruikt kansen op comeback in Formule 1

  • Gepubliceerd op 07 apr 2015 08:37
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne heeft het momenteel reuze naar zijn zin in de Formule E, maar de Fransman houdt een terugkeer in de Formule 1 toch wel in zijn achterhoofd. Scuderia Toro Rosso zette hem na afgelopen seizoen aan de kant en hij vond onderdak als testrijder bij Ferrari.

Vergne zegt in Current E Insights over zijn mogelijkheden om een rentree in de Formule 1 te maken: "Ik sta er niet slecht voor. Ik moest weg bij Toro Rosso, maar ik ging aan de slag bij Ferrari waardoor de kans bestaat om volgend jaar terug te keren op de grid. Na twee jaar afwezigheid is het heel moeilijk om die stap nog te maken, maar na één jaar zonder Formule 1 maak je nog wel een kans."

Eigenlijk vindt hij de Formule E leuker. "Als je uit de Formule 1 komt, waar je niet voor het beste team reed en het hele jaar qua gewicht in het nadeel was ten opzichte van je teamgenoot, en je stapt dan over naar de Formule E waar alles voor iedereen gelijk is, dan lijkt het gelijk makkelijker. In de Formule 1 heb je ook snel een drive-through of een stop-and-go aan je broek als je iemand aantikt of een wiel over een bepaalde streep zet. Dat heeft voor mij weinig met racen te maken."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Tja, ik denk niet dat hij Kimi zal gaan opvolgen bij Ferrari, mocht die er eind dit jaar mee stoppen. Dus waar denkt Jean-Eric dan onderdak te krijgen in de F1?

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 08:49
  • Geen supertalent, geen sponsoren, een jaar eruit geweest. Ik zeg: kansloos. Zijn enige mogelijkheid is als één van de vaste rijders bij Ferrari tijdelijk niet kan rijden.

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 08:54
  • JaapB

    Posts: 1.178

    Ook al valt er een van de Ferrari rijders uit hoeft dat niet perse te betekenen dat Vergne die plek inneemt, denk dat de kans groter is dat iemand zoals Nasr dan tijdelijk daar onderdak krijgt.

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 09:04
    • zjeeraar

      Posts: 109

      Nasr zit toch niet in de talentenpool van Ferrari?
      Bij uitval van één van de vaste rijders gaat Gutierrez invallen.

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 09:20
    • Nasr lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk, Gutierrez is eerste invaller en Marciello zou in geval van nood ook nog kunnen (die wordt wél door Ferrari bij Sauber gestald)

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 09:49
    • ja dan is Gutierrez de eerste man om in te vallen waarschijnlijk, qua talent zou ik altijd Vergne boven Gutierrez verkiezen

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 09:57
    • Amai, Jean gewoon een landgenoot van mij! Nice;-)

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 10:08
    • yep, een Nederbelg ben ik eigenlijk, ik noem me Nederlander of Belg; afhankelijk van wat me op dat moment het beste uitkomt! ;)

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 10:50
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Met name over de strafmaatregelen in de F1 heeft Vergne absoluut een punt.

    Of een terugkeer er oor hem in zit? Twijfelachtig. Uiteindelijk roept ieder op een zijspoor geraakte coureur dat in "the year after"

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 09:56
    • Ja, en desnoods proberen ze dat via de rechter af te dwingen... ;-)

      • + 0
      • 7 apr 2015 - 10:08
  • tattoo666

    Posts: 26

    Als ik die laatste twee regels lees, vraag ik me af waarom wil je terug. Blijf dan lekker in die klasse rijden.

    • + 2
    • 7 apr 2015 - 10:08
  • Snap het niet goed. Hij vind dat F1 weinig met racen te maken geeft en dat hij het helemaal naar zijn zin heft in de Formule E.
    Maar toch blijft hij denken aan de F1. Raar, niet ?
    Zeker als hij in het achterhoofd nog met Ferrari zit.
    Daar gaat hij toch nooit de kans krijgen om te racen ?
    Ik zou zeggen : Eric blijf waar je bent en je met gelijke wapens strijden kan en prober daar eens een race te winnen en op te rukken in de stand.

    • + 1
    • 7 apr 2015 - 12:13
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Ik denk om eerlijk te zijn dat we hem niet terug in een F1 auto gaan zien. Ik had hem eigenlijk best een jaartje bij RB willen zien rijden ipv Kyvat. Ik ben niet zo onder de indruk van Kyvat, al haalde hij Ricciardo wel in afgelopen race.

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 12:54
  • 4mula1fan

    Posts: 413

    Misschien bij Renault dat dan STR heeft overgenomen Verge samen met Esteban Ocon die dan kampioen in de GP3 is geworden.

    • + 0
    • 7 apr 2015 - 15:34