McLaren-coureurs positief verrast door racesnelheid
- Gepubliceerd op 29 maa 2015 14:10
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
Alonso was de race als achttiende gestart en reed op de achtste plaats, tot hem in de twintigste ronde werd verteld dat hij moest uitvallen door een probleem. Toch was de Spanjaard positief over de vooruitgang van de MP4-30.
"De auto deed het tot de uitvalbeurt beter dan verwacht", verklaart Alonso. "Om mee te kunnen rijden met het veld en zelfs te kunnen strijden met de Red Bulls voor de pitsstops, was een aangename verrassing. We kregen te maken met technische problemen en die gaan we nu onderzoeken, maar het was een goed weekend. Als we zo doorgaan, dan zullen we snel successen vieren."
Jenson Button hield het langer vol dan zijn teamgenoot, maar ook voor de Brit was het uitrijden van de race onhaalbaar. Toch was Button na afloop positief. "Ik heb mezelf vermaakt, we hebben daadwerkelijk geraced. Om in te lopen op de Red Bulls, was absoluut een prettige verrassing."
"Het feit dat we konden strijden in de groep, is het meest positieve van dit weekend. Hopelijk kunnen we ze langzaamaan inhalen. Vandaag was in ieder geval een nuttige dag, het is alleen jammer dat Fernando en ik de strijd vroegtijdig moesten staken", besluit Button.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (21)
Login om te reageren-
Glimlach....
- + 0
- 29 maa 2015 - 14:12
-
Alonso... Altijd strijdvaardig. Ik hoop dat het goed komt dit jaar. Dat moet met de dollars van Honda geen probleem zijn. Moet toch pijn doen bij Alonso om die Ferrari zo te zien knallen.
- + 0
- 29 maa 2015 - 14:15
-
Niet alleen bij hem..
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:11
-
In Japan hebben ze de yen. Maar los van dat, ik zie het dit jaar niks worden. Maar volgend jaar wellicht wel met alle opgedane ervaringen.
- + 0
- 29 maa 2015 - 19:19
-
Voordeel van het huidige rijdersveld is, dat de weg naar de subtop snel gemaakt is. Lotus, Sauber en Force India liggen binnen handbereik. Als ze deze teams binnen 1 a 2 races achter zich kunnen laten, kunnen ze samen met RB en TR om de punten achterin de top 10 gaan strijden.
- + 0
- 29 maa 2015 - 14:20
-
Die auto heeft sowieso potentie om dit seizoen mee te strijden in de subtop.
- + 1
- 29 maa 2015 - 14:22
-
Inderdaad, en dan hebben ze het voordeel dat de subtop eigenlijk rijkt van ~p7 tot p16. Want na Mercedes, Ferrari en Williams zit alles behoorlijk dicht op elkaar. Daar heeft McLaren soort van een gelukje mee.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:58
-
Als je zo weinig kilometers maakt tijdens de voorbereiding kom je gewoon nog veel problemen tegen tijdens de eerste GP's. Toch zit er duidelijk een stijgende lijn in en was het goed te zien dat ze het gevecht aan konden gaan met de Red Bulls en de Toro Rosso's. Had ik voorafgaand aan de race niet verwacht.
Ben benieuwd welke stappen gezet kunnen worden in China.- + 1
- 29 maa 2015 - 14:26
-
Zo door blijven gaan en wie weet waar je staat aan het eind van het jaar.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:03
-
Die wagen is niet slecht. Het chassis is goed. Ze maken ook serieus progressie. Ergens wel normaal te noemen als je kijkt over welk budget ze beschikken en welk ze potentieel aan personeel en knowhow hebben.
- + 0
- 29 maa 2015 - 14:33
-
Politiek correcte reacties van twee coureurs die eigenlijk bedoelen dat het nog steeds K.. is. Jammer al dat PR geblaat.
- + -3
- 29 maa 2015 - 14:35
-
Inderdaad, op jouw manier zou je de pitcrew en mensen in de fabriek enorm motiveren.
Dat het nog steeds K.. is klopt niet, het was inderdaad K.. maar als K.. het beginpunt is hebben ze het dus eigenlijk redelijk gedaan. Zeker als ze deze lijn kunnen blijven voortzetten gedurende het seizoen.
Anders blijft het K.. inderdaad.- + 0
- 29 maa 2015 - 15:01
-
Moest overigens wel lachen toen Buton er vreemd van opkeek op het moment dat hij dichterbij zijn voorliggers begon te komen.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:03
-
Zo dacht ik er eerst ook over maar na de race vandaag gezien te hebben begin ik toch te denken dat het chassis zelf verdomd goed moet zijn .Als je vandaag zag hoeveel ze verliezen op de rechte stukken en dat allemaal kunnen terugwinnen tijdens het remmen en in de bochten. Dan denk ik toch dat ze nog kunnen verassen als honda zijn zaakjes op orde krijgt .
- + 1
- 29 maa 2015 - 15:07
-
Ik zie ze nog wel winnen dit jaar. Het Chassis lijkt erg goed en ze hebben er nog lang niet alles uitgehaald. Als we halverwege dit seizoen zijn hebben ze de aansluiting al met Williams zo schat ik in.
Gaat leuk worden- + 0
- 29 maa 2015 - 16:22
-
Hmm, winnen zie ik niet meer gebeuren want zowel Mercedes als Ferrari zijn ongelooflijk sterk. Een paar mooie punten zou echter goed mogelijk zijn in de tweede helft.
- + 1
- 29 maa 2015 - 16:40
-
Ze worden iedere dag beter, over 2 weken zijn we in China en hopelijk zijn ze dan nog sneller als vandaag. Zaak is wel dat men die betrouwbaarheid wel weet te verbeteren, anders sta je alsnog met lege handen..
- + 2
- 29 maa 2015 - 17:52
-
Nou, nou, McLaren, wat een prestatie over naar huis te schrijven!
En als jullie dat doen, vergeet dan vooral te melden dat Manor GP wél aan de finish kwam, want als jullie dat wel laten weten, dan wordt alles zo overduidelijk in perspectief geplaatst en dat kan vast de bedoeling niet zijn...- + -2
- 29 maa 2015 - 18:57
-
Relativersingsvermogen is dun gezaaid hier. ;-)
- + 0
- 29 maa 2015 - 20:36
-
Verschil is wel dat McLaren in de basis een hele goede auto heeft, en omdat alles zo compact op elkaar zit ze nog geen raad weten met die hitte die vrijkomt.
Bij Manor daarentegen kan het ze geen bal schelen of ze 5 of 6 seconden langzamer zijn dan de rest, betrouwbaarheid is beter en daarom halen zij de finish wel. :-)- + 0
- 29 maa 2015 - 21:50
-
En McLaren haalde met Button de finish de vorige race ook. Dit weekend was het risico op motorfalen iets hoger vanwege de omstandigheden. De Honda motor werd ook ietsje opgeschroefd voor deze race, ze hebben risico genomen en dit is het resultaat.
Daarnaast, Manor rijdt met een Ferrari motor en een chassis van vorig jaar. Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.- + 0
- 29 maa 2015 - 22:14
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Posts: 675
Ze worden iedere dag beter, over 2 weken zijn we in China en hopelijk zijn ze dan nog sneller als vandaag. Zaak is wel dat men die betrouwbaarheid wel weet te verbeteren, anders sta je alsnog met lege handen..