user icon

Vettel sprakeloos na eerste overwinning voor Ferrari

  • Gepubliceerd op 29 maa 2015 11:19
  • comments 34
  • Door: Jeroen Jonkers
Sebastian Vettel was door het dolle heen na zijn eerste overwinning voor het team van Ferrari. De Duitser sprong zijn monteurs in de armen, en ook op het podium kon Vettel zijn blijdschap amper onderdrukken. De overwinning is een emotionele voor Vettel..

"Mijn eerste overwinning voor Scuderia Ferrari en ik ben sprakeloos", aldus Vettel. "De manier waarop ik ben ontvangen door het team en de fans, en we hebben pas twee races gehad. We hebben ze (Mercedes, red.) eerlijk verslagen vandaag."

"Het is ons doel om de wereldtitel terug te brengen naar Maranello", vervolgt de Duitser. Dat er vanavond wat te vieren valt binnen het Italiaanse kamp, werd ook duidelijk op het podium. Vettel kondigde grappend aan vanavond maar eens dronken te worden met het team.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Wie had ooit gedacht dat ik mijn longen voor Vettel uit mijn lijf zou schreeuwen en springend door de kamer zou huppelen?

    Super gedaan Vettel en ik vind jouw vingergebaar super cool!

    • + 4
    • 29 maa 2015 - 11:28
    • waylon

      Posts: 2.268

      De buren hebben de GGD niet gewaarschuwd?

      • + -1
      • 29 maa 2015 - 12:02
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Dat had ik ook ja :)
      Maar eerlijk gezegd interesseert het mij geen ruk wie er wint, als het maar een Ferrari is.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 12:47
    • @BrRacing,

      en alles wat ik vroeger over Vettel en zijn vingertje zei spreek in nu keihard tegen,
      "da was ik nie"

      :)

      • + 0
      • 30 maa 2015 - 08:32
  • Maar volgende race is het wel Kimi zijn beurt he;-)

    • + 0
    • 29 maa 2015 - 11:29
    • sailor

      Posts: 10.753

      Kimi zal niet kunnen tippen aan Vettel , omdat Kimi ( met alle respect) nu het kaliber a la Webber heeft.
      Kimi is ook weer bijna 10 jaar ouder als Vettel en Kimi is echt wel over zijn hoogtepunt heen net zoals Webber dat had bij de laatste jaren van Red Bull.
      Kimi zal zeker nog wel eens leuke dingen laten zien , maar hij zit ook in de herfst van z'n carriere

      • + -2
      • 29 maa 2015 - 11:49
    • Gompie

      Posts: 4.951

      2016: Kimi eruit, Max er in :)

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 12:46
  • babyShumi

    Posts: 406

    duits/italiaans is gewoon een goude combie fortzaaa vettel echte teamspeler

    • + 2
    • 29 maa 2015 - 11:30
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Forza Vettel! Forza Ferrari!
    #SV5 #Blessed #WDC5

    • + 2
    • 29 maa 2015 - 11:38
  • fantastisch! grazie ragazzi! ongelofelijk dit!

    • + 2
    • 29 maa 2015 - 11:40
  • Mooi gerden van Vettel maar James Allison verdient alle eer. In 2012 deed raikonen tot het laatst mee in de door Allison ontwikkelde Lotus Renault, vooral door de lage bandenslijtage. Stel je voor dat hij bij Ferrari dat truckje kan herhalen. Wel 0,5 seconde per ronde verliezen op Mercedes maar anderzijds een pitstop speling hebben. Kan leuk worden.

    • + -2
    • 29 maa 2015 - 11:44
    • LimboF1

      Posts: 4.996

      Het is de combinatie van factoren, er kan nooit 1 iemand voor een succes zorgen.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 11:53
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Van Harte gefeliciteerd aan de Tifosi! Pure klasse. Echt een van Vettels mooiste. Dat rood staat hem goed. En het volkslied klinkt weer zoals het hoort.

    Het wordt nog Schumacher vs Hakkinen 2.0. Ferrari vs Silberpfeile. Ben benieuwd hoelang het duurt voor Vettel zijn eerste titel heeft bij Ferrari. Eerste van velen;)

    • + 2
    • 29 maa 2015 - 11:46
    • LimboF1

      Posts: 4.996

      Laten we het hopen dat we die mooie tijden weer gaan beleven. Ik stem absoluut voor!!

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 11:54
    • "Het wordt nog Schumacher vs Hakkinen 2.0. Ferrari vs Silberpfeile"
      idd, het wordt epic, ik vreesde dat we een ruk seizoen tegemoet gingen met een dominant Mercedes, nu hebben ze altijd nog een voorsprong maar dat Ferrari de strijd aan kan gaan is al veel beter dan ik verwachtte.

      • + 0
      • 30 maa 2015 - 08:36
  • LimboF1

    Posts: 4.996

    Wat een oprechte emotie, mooi om te zien. Ik weet dat ik morgen en de rest van de week veel blije Italianen aan de lijn zal hebben in Italie. Ze waren al heel blij met de komst van Vettel en zullen nu hem op handen dragen. Wat een geweldig gereden race door hem, Goed om te zien dat Ferrari een auto heeft waar hij mee kan strijden voor de podiumplekken.

    • + 3
    • 29 maa 2015 - 11:56
  • Super race! Volgende keer graag Kimi op het podium

    • + 0
    • 29 maa 2015 - 12:01
  • maxioos

    Posts: 1.706

    Mooi voor de competitie!!

    Wat is reageerde L.Hamilton vandaag stil trouwens. Hij was overtuigd van een 1-2 Mercedes met 1 sec. per ronde verschil.

    • + 1
    • 29 maa 2015 - 13:41
    • Nee die heeft de Ferrari fans al meermalen netjes gefeliciteerd, meer spanning is goed voor elk!

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 16:25
    • gp

      Posts: 4.372

      Hij was er zelfs blij. Hij verheugt zich op echte gevechten vooraan met de Ferrari's. Maar ik denk dat dat niet dikwijls gaat gebeuren. De Mercedessen zijn nog steeds de snelste. Vandaag heeft het team tactisch enorm geblunderd en de overwinning wegggegeven. Dat gaat niet elke race gebeuren.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 17:46
    • gp

      Posts: 4.372

      Verdorie, ik moet een beetje meer mijn spelling gaan controleren. Sorry voor de fouten.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 17:48
    • sailor

      Posts: 10.753

      Waarom zou Mercedes nu nog steeds de snelste moeten zijn?
      De laatste 15 rondjes reden Vettel en Hamilton op exact dezelfde banden ( hard) en Hamilton kon niet inlopen op Vettel , sterker nog , Vettel liep alleen maar uit op Hamilton.
      Terwijl Hamilton's banden verser waren dan die van Vettel.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 18:02
    • Tifoso

      Posts: 2.918

      @Sailor, Lewis heeft in die stint het gaat wel degelijk kleiner gemaakt van 14 naar 10 als ik de laatste ronde niet meereken waarin Vettel al voor de finish aan het feesten was.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 19:19
    • sailor

      Posts: 10.753

      Tifoso ,

      Maar dat kwam ook omdat Vettel tijdens de bochten in druk verkeer zat , Hamilton kwam beter door dat verkeer heen omdat hij ze kon inhalen op de rechte stukken.
      Toen zowel Hamilton als Vettel weer uit het verkeer waren , zag je dat Vettel wederom uitliep op Hamilton

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 19:30
    • Wat mij vooral opviel is dat er verschillende mensen riepen, "als een team te dichtbij komt dan schakelt Mercedes gewoon een tandje bij" en "Mercedes staat op cruisemode". Dat viel toch even tegen, nou ja voor hen dan :)

      • + 1
      • 29 maa 2015 - 21:24
    • gp

      Posts: 4.372

      Nou Sailor, je mag van mij gerust denken dat Ferrari even snel is als je dat gelukkig maakt. Iedereen die een beetje goed keek zag dat Mercedes een blunder maakte met de wagens binnen te roepen tijdens de safetycar. Het is duidelijk dat Mercedes nog steeds de beste wagen heeft maar als ze dit soort tactische fouten blijven maken is Ferrari snel genoeg om daarvan te profiteren, dat hebben we vandaag gezien.

      • + 0
      • 29 maa 2015 - 21:41
    • gp

      Posts: 4.372

      Correctie, Rosberg had wel moeite om de Ferrari te volgen maar Hamilton was met de Mercedes wel sneller. Het zou eigenlijk wel eens kunnen dat de Ferrari's de Mercedessen bijgebeent zijn en dat ze dankzij Hamilton toch nog sneller zijn. Wat een geluk dan dat Alonso niet meer bij Ferrari zit anders had Hamilton het wel eens erg moeilijk kunnen krijgen.

      • + -2
      • 29 maa 2015 - 21:50
    • sailor

      Posts: 10.753

      GP ,

      We hebben het nu toch over de snelheid of niet dan?
      En als je goed keek zag je dat Vettel net zo snel was als Hamilton , het zou je sieren dat toe te geven.
      Dat Ferrari het tactisch prima heeft gedaan , is een ander verhaal en dat heeft Ferrari zeker geholpen.
      Maar in het verleden ( vorig jaar) kon Ferrari allerlei strategieen bedenken , Ferrari won toch toen toch nooit omdat Mercedes toen zo snel was , maar dat is nu wel even anders.
      Ik heb niks met Ferrari , niks met Vettel , niks met Mercedes en ook niks met Hamilton , maar ik zie wel dat ze nu op gelijke hoogte staan
      Mij komt het nu een beetje over alsof er mensen zijn die het niet zo goed kunnen verdragen dat Ferrari nu op gelijke hoogte staat met Mercedes.

      • + 1
      • 29 maa 2015 - 21:59
    • Aangezien Vettel zeker net zo snel is maakt het niet uit....

      • + 1
      • 30 maa 2015 - 08:48
    • gp

      Posts: 4.372

      Wat een onzin schrijf jij daar toch. Ik zag gisteren een strategisch brilliant Ferrari dat een beetje snelheid mist ten opzichte van de Mercedes. Ik juich dit alleen maar toe. Ik zie veel liever Hamilton vechten voor zijn punten dan wat wat ze vorig jaar zagen. Zoals het het nu voorstaat gaat het nog makkelijk gaan voor Hamilton want ik zie Mercedes niet elke race blunderen. Ferrari is er nog niet maar ze zjn op de goede weg

      • + -1
      • 30 maa 2015 - 09:13
    • Tifoso

      Posts: 2.918

      Ik heb anders een GP gezien waarin Ferrari minstens gelijkwaardig was aan Mercedes en beter met de banden omging. Als ze bij Mercedes niet gestopt waren tijdens SC, hadden ze evengoed 3 keer moeten stoppen, helemaal omdat ze zaterdag Q1 op de medium banden hadden gereden in tegenstelling tot Ferrari.

      • + 0
      • 30 maa 2015 - 10:03
  • louc_

    Posts: 2.285

    Wat een groot kampioen die Vettel

    • + 4
    • 29 maa 2015 - 16:32
  • Boutsen

    Posts: 709

    Super prestatie van Ferrari en Vettel en laten we Kimi ook niet vergeten met zijn P4.

    Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn van dat opgestoken vingertje nog eens te zien.

    Hopelijk hebben we nu terug een echt kampioenschap !

    • + 1
    • 29 maa 2015 - 18:09
  • super van Ferrari en Vettel! Dit hadden we nodig :)

    • + 0
    • 30 maa 2015 - 10:27

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar