Raikkonen de dupe van mislukte strategie tijdens kwalificatie
- Gepubliceerd op 28 maa 2015 16:41
-
12
- Door: Jeroen Jonkers
"We hebben een fout gemaakt", aldus Raikkonen. "We hadden eerder de baan op moeten gaan, maar het is zoals het is. Onze rondetijden zijn aardig, dus we hadden een sterke kwalificatie verwacht. We hadden wat snelheid gevonden, maar toen kwam de regen. Het hoort erbij, maar het is teleurstellend."
"We zullen zien wat er gebeurt in de race. Het was een kwestie van slechte timing, meer niet. Ik probeerde Ericsson in te halen, want hij zat voor me, maar ik kon geen vaart minderen omdat er ook mensen achter mij zaten. In mijn optiek hebben we het gewoon verkeerd getimed."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (12)
Login om te reageren-
Ja dikke pech noemen ze dat.
Inderdaad Q2 was alles of niks tijdens die ene ronde in (regen)tijdsdruk- + 0
- 28 maa 2015 - 16:58
-
Toch opvallend dat de categorie Vettel/Alonso die strategisch heel sterk lijken, zich quasi nooit op een dergelijke manier laten ringeloren.
- + 1
- 28 maa 2015 - 17:11
-
Ben ik het wel mee eens. Ik denk dat Kimi gewoon een flink pak slaag krijgt dit seizoen. Laatste seizoen ook denk ik.
- + 0
- 28 maa 2015 - 18:11
-
Het is precies wat ik ook dacht, maar goede kans dat die twee zich daar ook meer mee bemoeien (strategie)
- + 0
- 28 maa 2015 - 18:43
-
Idd. Men zegt altijd dat men geluk kan/moet afdwingen. Alleen draait het voor Kimi meestal de verkeerde kant uit. 't Is een fantastische piloot met heel goeie 'race craft', maar hij zal toch een tandje moeten bijsteken als hij Vettel wil bijhouden.
- + 0
- 28 maa 2015 - 20:02
-
Ik ben bang dat de iceman ontdooit is en dat hij zijn top nooit meer gaat bereiken. Bovendien is Vettel weer ouderwets in vorm en heeft het geluk en de "magie" weer om zich heen hangen. Webberiaanse toestanden in het verschiet voor Kimi.
- + 0
- 28 maa 2015 - 18:42
-
Ik weet niet hoe je daarbij komt, tijdens zijn Lotus tijd liet hij zien dat hij nog even scherp was als altijd door het matige Lotus naar de top te brengen. Vorig jaar had hij het moeilijk maar liet zich absoluut niet kennen en hield zich goed staande en Ferrari pleurde zelfs Alonso eruit en Kimi mocht blijven (zij weten tenslotte hoe de zaken echt in elkaar steken)
Dit seizoen laat Kimi al mooie dingen zien samen met Vettel, hij mist Q3 volledig buiten zijn schuld om maar tijdens de trainingen is hij vaak veel sneller en hij laat weer eens zien dat hij een team terug naar de top kan brengen.
Die simpele negatieve reacties zijn gebaseerd op helemaal niks meer dan het puur af willen zeiken van een coureur.- + 0
- 28 maa 2015 - 20:27
-
De 2e race is nog niet eens begonnen en iedereen trekt al zijn conclusies. Terwijl Raikkonen tot nu toe t hele weekend sneller was.
- + 1
- 28 maa 2015 - 18:46
-
Precies, het is maar net hoe graag je een negatieve conclusie over Kimi trekt en wat je erbij kan verzinnen
- + 0
- 28 maa 2015 - 20:10
-
Inderdaad erg kortzichtige en Vettel fanboy-achtige reacties richting Kimi.
Ok, Kimi zal wel niet meer de Kimi van vroeger zijn maar hij is niet trager dan Vettel, het hele weekend sneller en pech in q2 (lewis lag er ook bijna uit) net als de vorige race.
Het verschil tussen Alonso en kimi was iig stukken groter.- + 0
- 28 maa 2015 - 21:48
-
2e race of 20e als je vorig seizoen meerekent. Het is ook wel algemeen bekend dat hier Kimi een onaantastbare status heeft onder diverse leden. Maar vind het allemaal wel best z'n contract loopt toch dit jaar af. Ik zie Kimi dit seizoen als het even niet mee zit weer gedemotiveerd rondrijden. Maar we zullen zien...
- + 0
- 28 maa 2015 - 22:12
-
Dit is gewoon een typisch voorbeeld van op het juiste moment, op de juiste plek zijn. Als hij een goede start heeft zal het zorgen dat we waarschijnlijk wat leuke inhaal acties/gevechten krijgen te zien.
- + 0
- 28 maa 2015 - 21:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 1.278
Toch opvallend dat de categorie Vettel/Alonso die strategisch heel sterk lijken, zich quasi nooit op een dergelijke manier laten ringeloren.