user icon

Massa onder de indruk van Ferrari's 'geweldige rondetijden'

  • Gepubliceerd op 13 maa 2015 18:37
  • comments 14
  • Door: Johan van den Beld
Felipe Massa prijst de snelheid die Ferrari vandaag liet zien tijdens de eerste twee trainingssessies in Melbourne. Het Italiaanse team zette volgens de Braziliaan enkele geweldige rondetijden neer en eiste hiermee de 'best-of-the-rest' positie op achter Mercedes.

"Het was een interessante middag. We konden zien dat Mercedes ver weg is en Ferrari veel beter is dan afgelopen seizoen. Wij zullen het met hen uit moeten vechten. Red Bull liet overigens niet de snelheid zien die ze in 2014 verschillende keren hadden."

"Vooral in de lange stints had Ferrari erg goede rondetijden. Wij moeten onze ogen volledig voor hen openen. Nu moeten wij verder analyseren waar wij staan vergeleken met de rest, en morgen na de kwalificatie hebben wij daarover meer duidelijkheid."

Massa had zelf geen goede vrijdagmiddag. De Braziliaanse coureur reed niet nadat een waterlek werd ontdekt in zijn Williams.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • myell

    Posts: 96

    love it!
    forza Ferrari!!

    • + 2
    • 13 maa 2015 - 18:49
  • ives

    Posts: 1.226

    Ik ben ook wel heel benieuwd naar Ferrari, hoop echt dat ze Mercedes het vuur aan de schenen kunnen leggen. Een duel Vettel/Hamilton die beiden echt op het top van hun kunnen zijn, met Rosberg en Raikkonen die ook gigantisch snel zijn en absoluut geen tweede rijders, zou het een topseizoen maken!

    • + 1
    • 13 maa 2015 - 18:56
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Houd er echt rekening mee dat het voor Ferrari (of Williams) erg lastig gaat worden om Mercedes aan te vallen. Ik vrees echt dat die tijdens de race met een 0.3 - 0.6 seconde per ronde gaan weglopen en dat we niet echt van een strijd tussen Mercedes en de andere teams kunnen praten.

      • + 0
      • 13 maa 2015 - 19:01
    • ives

      Posts: 1.226

      I know, verwacht het ook absoluut niet de eerste paar races. Mijn hoop is eerder gebaseerd op het feit dat Ferrari er redelijk goed bij lijkt te zitten en als zowel Vettel als Raikkonen het maximum uit de eerste races kunnen halen (3e, 4e plaatsen) en ze kunnen na een race of 6 een volgende grote stap steppen en het gat dichten, kan het nog een spannend seizoen worden.

      • + 0
      • 13 maa 2015 - 19:18
    • Dat gat dat Mercedes heeft, dichten ze echt nooit, dat is veel te groot om op een seizoen te dichten. F1-wagens winnen per seizoen iets van een 2 seconden in rondetijden, maar Mercedes loopt makkelijk een seconde voor. Dat is echt niet goed te maken

      • + 2
      • 13 maa 2015 - 19:25
    • mario

      Posts: 7.379

      Wat ik al eerder zei.... Ik denk dat Williams nog steeds wel de goede vorm van vorig jaar te pakken heeft. Ferrari gaat denk ik wel vechten met Williams en dat is mooi maar op dit moment denk ik toch dat Williams nog wel de bovenliggende partij is.
      Het is alleen maar mijn gedachtegang hoor! Misschien zit ik er wel helemaal naast.... Een goed gevecht tussen deze twee zou ik zeker wel waarderen.... Mercedes is op dit moment voor elk ander team nog te hoog gegrepen, dus laten we dan maar genieten van mooie gevechten tussen Ferrari / Williams en misschien ook wel RBR en hopelijk ook nog Lotus :)

      • + 0
      • 13 maa 2015 - 21:16
  • jerracer87

    Posts: 16

    Lijkt er idd op dat de Mercedes op 1-2 een groot gat zal trekken. Ik hoop op zn minst op wat spektakel van Williams en Ferrari's bij de start!

    • + 0
    • 13 maa 2015 - 19:19
  • Forza Scuderia Ferrari!!

    • + 3
    • 13 maa 2015 - 19:39
  • Tifoso

    Posts: 2.866

    Voor dit jaar zou het al mooi zijn dat als ze op een of andere manier voor de Mercedessen belanden, die dan achter zich kunnen houden. Niet dat ze met twee vingers in de neus er voorbij cruisen.

    • + 0
    • 13 maa 2015 - 19:54
  • Chelios

    Posts: 175

    Gevoelsmatig is Mercedes weer aan het vechten met de bandjes, zoals een jaar of twee geleden. In Spanje zagen de softs er op korte runs er echt niet meer uit. Als je dan kijkt naar de temperaturen op het moment van testen in Spanje, en de temperaturen van nu in Melbourne. Persoonlijk verwacht ik Mercedes weer aan het vechten met de banden zondag. Pirelli is weer aggressief geweest in de ontwikkeling, en de degradatie van de banden lijkt heftiger te zijn, vergeleken met afgelopen jaar. Logisch ook, aangezien Pirelli heeft aangegeven, dat de banden 2 seconde sneller zijn geworden. Ik denk dat Mercedes vorig jaar 'geluk' heeft gehad met de banden, en dat het dit jaar weer bingo is. Wellicht dat Mercedes als sneeuw voor de zon vertrekt bij de start op zondag, echter zie ik ze niet een gigantisch verschil in rondetijden overleggen ten aanzien van bijvoorbeeld Williams. Doen ze dat wel, dan verwacht ik extra pitstops bij Mercedes. Het schijnt zondag wederom nogal warm te zijn in Melbourne. Persoonlijk verwacht ik een heel spannend seizoen, mocht het zijn wat ik persoonlijk vermoed. Ferrari ziet er goed uit met de rondetijden, Evenals Williams. Red Bull zal daar achter volgen, met kort daarop/erover de STR's, en Lotus. Nogmaals, dit is wat mijn verwachting is.

    • + 0
    • 13 maa 2015 - 20:18
  • babyShumi

    Posts: 406

    dus vettel is beter als alonso?

    • + 0
    • 13 maa 2015 - 20:23
    • Nee. Hooguit beter dan (...)

      • + 1
      • 13 maa 2015 - 20:32
    • Mirani

      Posts: 2.934

      Ja, natuurlijk! Vettel zit in een Ferrari en Alonso niet. Vettel is de beste!

      • + 1
      • 13 maa 2015 - 20:42
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ja babyschumi, Vettel is de nieuwe babyschumi

      • + 1
      • 13 maa 2015 - 22:01

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit