user icon

Massa dicht bij nieuw contract met Ferrari tot eind 2013

  • Gepubliceerd op 09 apr 2010 10:44
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa lijkt ook in de toekomst voor het team van Ferrari uit te komen. De Braziliaan die in 2008 als tweede in het wereldkampioenschap eindigde is in het bezit van een aflopend contract, maar hij kan waarschijnlijk verlenging tegemoet zien.

Teambaas Stefano Domenicali onthulde in Sport Bild op Massa te bouwen en met hem door te willen. O Globo bericht nu dat de Braziliaan dicht bij een nieuw contract bij Ferrari tot eind 2013 is. Fernando Alonso ligt tot eind 2012 vast bij de Italiaanse renstal.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ach wat zegt een contract in de F1? Je ziet het wel aan raikkonen, had contract met een jaar verlengd halverwege 2008 en dat is ook een jaar eerder afgekocht.... Dus ze kunnen massa wel tot eind 2013 verbinden maar dat kan ook hetzelfde lopen als met Raikkonen. Dan kost het alleen maar geld voor Ferrari...

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 11:22
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Dus in 2014 Vettel naar Ferrari???.... hmmm... mag wat mij betreft al wel eerder.

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 11:51
    • man dan kan vettel zijn helm wel aan de wilgen hebben gehangen of erger... van mij mag massa blijven goed koppel zo.

      • + 0
      • 9 apr 2010 - 14:06
  • Het is een teken van vetrouwen richting Massa...

    Echter een contract in de F1 zegt helemaal niets, zowel niet van de zijde van de coureur als van het team.
    een coureur laat zich uitkopen als hij bij een ander team 2x zoveel kan verdienen en een team dumpt een coureur als ze denken dat ze een betere coureur kunnen krijgen.

    Dit geldt voor alle teams en alle coureurs. (Ik denk, ik zet dit laatste er even bij, voordat bepaalde fans van bepaalde teams/coureurs weer moord en brand gaan schreeuwen :-)

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 12:10
  • ik kan het me toch niet anders dan afvragen hoe het zou zijn als Inplaats van MAssa Alonso er stond. Dan ben ik benieuwd hoe mensen dan reageren

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 13:05
    • Denk dat niemand daar verder op zou reageren. Nogal logisch dat ze met Alonso verdergaan.

      Die heeft trouwens ook al een contract t/m 2012. Dat van Massa loopt dit jaar af.

      • + 0
      • 9 apr 2010 - 14:27
  • germain

    Posts: 1.748

    Het zou mooi zijn maarja een contract kan je afkopen dus je moet er niet te veel waarde aanhechten al zou het wel mooi om Massa t/m 2013 bij de Scuderia te zien.

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 13:55
  • Robert

    Posts: 24

    Ik zie Vettel - voor mij op dit moment het grootste en meest turbulente talent binnen de FI (hoewel hij nog moet leren, dat een hele wedstrijd alles-of-niets-rijden, gemiddeld genomen, te vaak een voortijdig afscheid betekent wegens materiaalpech of stuurfouten) - eerder bij Mercedes terecht komen. Daar kan de ervaren rot Michael, zijn beoogd opvolger dan verder \"opleiden\".

    • + 0
    • 9 apr 2010 - 20:05
    • jah ik denk dat hij de wagen tveel pushed. Maar daarin tegen is die wagen natuurlijk ook geweldig. Maar Vettel kan hoe dan ook echt rijden. Ik doe het hem nooit na haha. i wish i did do haha

      • + 0
      • 9 apr 2010 - 21:46
  • Ik zie eerder Alonso vertrekken als hij zijn zin weer eens niet krijgt.

    • + 0
    • 10 apr 2010 - 12:04
  • Supa

    Posts: 2.005

    Massa wordt nooit kampioen, ik heb het altijd al geroepen.

    • + 0
    • 11 apr 2010 - 01:56
    • Zullen we nog wel eens zien. Enige wat zeker is dat jij nooit maar dan ook nooit zo snel zou kunnen rijden als Massa. Ga dus niet wijs doen!

      • + 0
      • 12 apr 2010 - 09:49
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Helemaal goed! In mijn Ferrarirode ogen de allerbeste coureur sinds jaren en voor zover ik het kan beoordelen een zeer aimable type.

    • + 0
    • 11 apr 2010 - 10:14
  • f60

    Posts: 1.725

    Het zou wat zijn, hun beste rijder van 2008, 2009 en voorlopig ook 2010 zomaar buiten gooien.

    Goed gedaan Massa!

    • + 0
    • 11 apr 2010 - 11:39

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar