user icon

Jaime Alguersuari: "Ik heb nog veel meer in mijn mars"

  • Gepubliceerd op 06 apr 2010 15:50
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso-coureur Jaime Alguersuari behaalde in Maleisië de eerste punten in zijn Formule 1-loopbaan. De jonge Spanjaard deed dat mede dankzij Mercedes GP-rijder Michael Schumacher. Alguersuari streed in Melbourne met de zevenvoudig wereldkampioen en stak daar volgens eigen zeggen veel van op.

"Absoluut", antwoordde hij op de vraag van Autosport of de lessen uit Australië hem op Sepang hielpen. "Michael heeft me samen met andere coureurs getoond hoe je een Formule 1-auto op de limiet moet besturen. Dat was zeer belangrijk. In Albert Park heb ik geleerd hoe agressief ik kan rijden met anderen om me heen. Op Sepang had ik weer geweldige gevechten, met Petrov en Hulkenberg. Het waren eerlijke duels en zo hoort het in de Formule 1."

"Ik heb nog veel meer in mijn mars. Weten hoe de banden minder worden, hoe de zachte en de harde band zich gedragen. Elke keer kom ik op een nieuw circuit en is alles anders, dat maakt het lastig. Ik verwacht dat ik veel meer kan laten zien wanneer we terug gaan naar Europa en circuits bezoeken die ik ken. Mijn kennis van de auto neemt ook met de dag toe, dus ik voorzie een sterke tweede helft van het seizoen."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Meer respect voor hem dan voor Alonso.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:10
    • Koen

      Posts: 277

      da\'s duidelijk!. Alonso zegt: over enkele races hebben we waarschijnlijk de beste wagen. (wat dus een verdienste van het TEAM zou zijn en niet van zichzelf) en je reageert als volgt: \"wat een arrogante zak hooi. \"

      Jaume zegt: eens we in Europe komen heb ik zelf nog veel meer in mijn mars (hij zegt dus niet dat het team het beter zal doen, maar wel hijzelf)
      maar deze jongen heeft wel je respect... en iemand schrijft zelfs letterlijk \"geen arrogante uitspraken ofzo\"

      dit soort twee maten en twee gewichten moet de anti-alonso garde toch ook eens inzien...
      het zal wel wishfull thinking zijn van mijn kant

      on topic, hopelijk krijgt deze jongen tijd om te groeien en geen al te hoog verwachtingspatroon. Hamilton is de uitzondering... de meeste topcoureurs hebben eerst enkele seizoenen in de achtergrond geraced.

      • + 0
      • 7 apr 2010 - 12:00
  • enzo

    Posts: 71

    Het ventje heeft heerlijk geracet en veel leuke dingen laten zien, kunnen we nog veel van verwachten

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 19:24
  • veel respect voor hem, zo jong gassie die zomaar ff bourdais vervangt in hongarije.. en het nu super goed doet, geen arrogante uitspraken ofzo, zegt geloof ik ook wel wat ie denkt..

    Respect...

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 20:56
  • ik keek ff bij de poll: man van de wedstrijd in Maleisie was...
    Massa met 30 %
    ????????????????????????? kan iemand mij dit uitleggen ?
    dr waren 4 coureurs die er echt uit sprongen.
    dat waren toch wel Alguersari samen met Hamilton, Kubica en Alonso. volgens mij moet die Alonso zich kapot geergerd hebben aan Massa.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 22:01
    • Er zit geen beveiliging op het stemmen. Je kunt zo vaak stemmen als je wilt.

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 23:29
  • Ow ow, saaie start, mooi einde?
    Het seizoen kan nog wat gaan beloven!

    • + 0
    • 7 apr 2010 - 09:27
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik ben erg onder de indruk van deze jongen sinds hij zijn debuut heeft gemaakt. Gaat nog veel laten zien denk ik! Hij verdiend in elk geval een stoeltje! Hij boekt iedere race weer progressie.

    • + 0
    • 7 apr 2010 - 10:09
  • Mirani

    Posts: 2.963

    Het is ondertussen al 36%, terwijl Massa weinig heeft gedaan om die titel te verdienen. Maximaal geprofiteerd van de strategie, dat wel. Maar we willen meer zien, wanneer het gaat om man van de race. Voor mij was het dan ook Hamilton op 1 en Alguersuari samen met Petrov op 2.

    Dat terwijl ik toch niet val onder de Hamilton fans, absoluut niet zelfs. Maar daarom kan je nog wel waarderen wat iemand laat zien en moet je niet blindelings kiezen voor jouw favoriete coureur.

    Maargoed, misschien zijn er genoeg mensen die Massa wel serieus de man van de race vonden om hun eigen redenen. Ik hoop persoonlijk dat Massa meer van zich laat zien.

    • + 0
    • 7 apr 2010 - 19:08

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar