user icon

Manor meldt zich bij de FIA voor crashtest in maart

  • Gepubliceerd op 19 feb 2015 13:54
  • comments 13
  • Door: Jeroen Jonkers
Het team van Manor heeft een chassis dat voldoet aan de reglementen van 2015 aangemeld bij de FIA voor een crashtest. Dat meldt Auto Motor und Sport. Men moet de verplichte crashtest nog wel doorstaan om eventueel deel te mogen nemen aan Grands Prix, maar er wordt hard gewerkt.

Dat wil echter niet zeggen dat Manor dit jaar aan de start zal verschijnen. In de reglementen staat namelijk dat een team tot 2020 drie races mag missen. Deze drie races heeft het team eind vorig seizoen al gemist, toen ze afwezig waren in Amerika, Brazilië en Abu Dhabi. Volgens Auto Motor und Sport moet de auto van Manor in Melbourne op de grid staan, maar dit lijkt een onhaalbare missie.

Force India heeft de verplichte crashtest inmiddels afgerond met twee chassis. Hierdoor staan er dus sowieso 18 auto's op de grid, mocht er geen team bezwijken onder financiële problemen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • lijkt mij wel, waarom alle moeite doen als je weet dat je het niet gaat halen ? lijkt mij zinloos. Ze lijken wel zeker van hun zaak.

    • + -2
    • 19 feb 2015 - 13:56
  • ralph2102

    Posts: 770

    Als ze maar een auto hebben, als ze elke sessie kapot gaan maakt dan niet uit.
    Zo behouden ze hun licentie en dus hun waarde.

    • + 0
    • 19 feb 2015 - 14:00
  • De auto van verleden was toch niet zo gek ?
    basis is wel goed. kleine aanpassingen aan de neus. en klaar volgens mij.

    • + 0
    • 19 feb 2015 - 14:10
    • De auto van vorig jaar was best goed ... in vergelijking tot de Caterham. De Sauber was iets sneller en dat team lijkt een sprong gemaakt te hebben.
      Omdat aanpassingen aan de neus gevolgen hebben voor de aerodynamica van de gehele auto, is het simpelweg doorvoeren van een facelift misschien wel voldoende om aan de start te staan, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
      Of het een facelift wordt of een auto op basis van het windtunnel model dat een paar maand geleden al in de media was, is dus nog even de vraag.

      • + 0
      • 19 feb 2015 - 16:47
  • Ik hoop dat het ze lukt.

    • + 1
    • 19 feb 2015 - 14:10
  • Ik denk dat als ze die auto in 1 x door de crashtest krijgen ze absoluut een coulante behandeling verdienen, dat is in dit tijdsbestek al een prima prestatie. Melbourne en Maleisie zal waarschijnlijk te vroeg voor ze komen.

    • + 1
    • 19 feb 2015 - 14:26
    • Melbourne en Maleisie zullen wellicht te vroeg komen, maar ze moeten er wel aanwezig zijn. Anders weten ze bij voorbaat al dat ze aan het eind van het seizoen geen centjes van de FIA/FOM gaan krijgen.

      • + 0
      • 19 feb 2015 - 16:51
  • AtteH

    Posts: 1.443

    Maar als alles gaat lukken, wie gaan dan de coureurs zijn? Daar ben ik namelijk wel benieuwd na nu! Wie heeft het grootste budget op dit moment, een Palmer of een V/D Garde of wie...?

    • + 0
    • 19 feb 2015 - 16:35
    • Ben benieuwd of Ferrari nog iemand heeft om te stallen. De naam van Sutil werd ook genoemd maar die schijnt zelf minder interesse te hebben. Mogelijk ook interessant om Rossi een jaartje ervaring op te laten doen, maar ik verwacht toch dat Manor te bang is dat hij volgend jaar voor Haas rijd. Tot slot zie ik Stevens ook nog wel opduiken.

      • + 0
      • 19 feb 2015 - 17:55
    • Heeft Chilton al onderdak gevonden?

      • + 0
      • 19 feb 2015 - 17:56
    • AtteH

      Posts: 1.443

      Ik zat trouwens net nog even wat te bedenken, Manor werkt veel samen met MP Motorsport.... Nee, dat willen wij niet jongens! Hahaha

      • + 0
      • 19 feb 2015 - 18:38
  • En wederom valt me op dat de Nederlandse versie van dit artikel weer erg basaal is.
    Op de Engelstalige F1today lees ik dat Ferrari eerst een aanbetaling van 10 miljoen wil ontvangen. Overigens niet raar van Ferrari, zij zijn volgens mij de grootste schuldeiser van het oude Marussia.

    • + 0
    • 19 feb 2015 - 16:49
  • Ben benieuwd welke partij hier achter zit. Is daar al meer over bekend?

    • + 0
    • 19 feb 2015 - 17:55

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar