Manor meldt zich bij de FIA voor crashtest in maart
- Gepubliceerd op 19 feb 2015 13:54
-
13
- Door: Jeroen Jonkers
Dat wil echter niet zeggen dat Manor dit jaar aan de start zal verschijnen. In de reglementen staat namelijk dat een team tot 2020 drie races mag missen. Deze drie races heeft het team eind vorig seizoen al gemist, toen ze afwezig waren in Amerika, Brazilië en Abu Dhabi. Volgens Auto Motor und Sport moet de auto van Manor in Melbourne op de grid staan, maar dit lijkt een onhaalbare missie.
Force India heeft de verplichte crashtest inmiddels afgerond met twee chassis. Hierdoor staan er dus sowieso 18 auto's op de grid, mocht er geen team bezwijken onder financiële problemen.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (13)
Login om te reageren-
lijkt mij wel, waarom alle moeite doen als je weet dat je het niet gaat halen ? lijkt mij zinloos. Ze lijken wel zeker van hun zaak.
- + -2
- 19 feb 2015 - 13:56
-
Als ze maar een auto hebben, als ze elke sessie kapot gaan maakt dan niet uit.
Zo behouden ze hun licentie en dus hun waarde.- + 0
- 19 feb 2015 - 14:00
-
De auto van verleden was toch niet zo gek ?
basis is wel goed. kleine aanpassingen aan de neus. en klaar volgens mij.- + 0
- 19 feb 2015 - 14:10
-
De auto van vorig jaar was best goed ... in vergelijking tot de Caterham. De Sauber was iets sneller en dat team lijkt een sprong gemaakt te hebben.
Omdat aanpassingen aan de neus gevolgen hebben voor de aerodynamica van de gehele auto, is het simpelweg doorvoeren van een facelift misschien wel voldoende om aan de start te staan, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Of het een facelift wordt of een auto op basis van het windtunnel model dat een paar maand geleden al in de media was, is dus nog even de vraag.- + 0
- 19 feb 2015 - 16:47
-
Ik hoop dat het ze lukt.
- + 1
- 19 feb 2015 - 14:10
-
Ik denk dat als ze die auto in 1 x door de crashtest krijgen ze absoluut een coulante behandeling verdienen, dat is in dit tijdsbestek al een prima prestatie. Melbourne en Maleisie zal waarschijnlijk te vroeg voor ze komen.
- + 1
- 19 feb 2015 - 14:26
-
Melbourne en Maleisie zullen wellicht te vroeg komen, maar ze moeten er wel aanwezig zijn. Anders weten ze bij voorbaat al dat ze aan het eind van het seizoen geen centjes van de FIA/FOM gaan krijgen.
- + 0
- 19 feb 2015 - 16:51
-
Maar als alles gaat lukken, wie gaan dan de coureurs zijn? Daar ben ik namelijk wel benieuwd na nu! Wie heeft het grootste budget op dit moment, een Palmer of een V/D Garde of wie...?
- + 0
- 19 feb 2015 - 16:35
-
Ben benieuwd of Ferrari nog iemand heeft om te stallen. De naam van Sutil werd ook genoemd maar die schijnt zelf minder interesse te hebben. Mogelijk ook interessant om Rossi een jaartje ervaring op te laten doen, maar ik verwacht toch dat Manor te bang is dat hij volgend jaar voor Haas rijd. Tot slot zie ik Stevens ook nog wel opduiken.
- + 0
- 19 feb 2015 - 17:55
-
Heeft Chilton al onderdak gevonden?
- + 0
- 19 feb 2015 - 17:56
-
Ik zat trouwens net nog even wat te bedenken, Manor werkt veel samen met MP Motorsport.... Nee, dat willen wij niet jongens! Hahaha
- + 0
- 19 feb 2015 - 18:38
-
En wederom valt me op dat de Nederlandse versie van dit artikel weer erg basaal is.
Op de Engelstalige F1today lees ik dat Ferrari eerst een aanbetaling van 10 miljoen wil ontvangen. Overigens niet raar van Ferrari, zij zijn volgens mij de grootste schuldeiser van het oude Marussia.- + 0
- 19 feb 2015 - 16:49
-
Ben benieuwd welke partij hier achter zit. Is daar al meer over bekend?
- + 0
- 19 feb 2015 - 17:55
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Posts: 1.422
Ik hoop dat het ze lukt.