McLaren gehinderd door veel kleinschalige mankementen
- Gepubliceerd op 05 feb 2015 15:08
-
16
- Door: Jeroen Jonkers
"Helaas hebben we deze week een aantal problemen ondervonden", aldus Morris. "Ze waren allemaal vrij kleinschalig, maar alles bij elkaar betekende het wel dat we veel tijd in de pits hebben moeten doorbrengen. Het belangrijkste doel van deze test was echter controleren of het ontwerp van de auto werkt, en dat hebben we gedaan."
De volgende testsessie voorafgaand aan het nieuwe seizoen vindt plaats op het circuit van Barcelona. Deze test duurt van 19 tot 22 februari.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 2.095
OT: IndyCar in McLaren kleuren
www_indycar_com/News/2015/02/2-4-Rahal-ode-to-legend
Posts: 930
Liever nu de problemen dan tijdens een race. Het zal toch nog een opbouw jaar gaan worden voor McLaren-Honda.
Posts: 1.136
Ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Laten we de tweede test afwachten en dan oordelen. Het klinkt niet zo onaannemelijk wat Morris zegt.
Posts: 3.399
Komt wel goed.
Posts: 3
Het komt zeker wel goed. Heb er een goed gevoel over.
Posts: 3
Ik weet wel zeker dat het goed komt. Heb er goed gevoel over.
Posts: 1.332
Naast alle probleempjes met de motor, zag de wegligging er niet bepaald goed uit. Ben toch bang dat het een zware tegenvaller gaat worden dit jaar.
Posts: 13.329
Valt mee hoor.
Lees het commentaar van Bouillier
"De feedback van Fernando en Jenson was bovendien heel, heel positief. Fernando was onder de indruk van hoe goed de auto reageert en hoe stabiel hij is. Een goed voorbeeld daarvan is, zoals we van de pitmuur konden zien, dat de auto erg stabiel was bij het ingaan van de eerste bocht, ook vergeleken met bijvoorbeeld de bolide van Mercedes."
Posts: 9.176
Haters gonna hate..
Als je de tekst had gelezen wist je dat deze test niet over de setup ging. Had je er nog wat verder in verdiept had je gezien dat ze niet eens met een monkeyseat reden..
Posts: 11.757
Ben erg benieuwd, het zou een prestatie van formaat zijn als ze erbij zitten. Het soort problemen dat ze zijn tegengekomen lijken op zich niet serieus idd. Verkeerde wel onder de indruk dat alle teams vorig jaar allerlei problemen tegenkwamen vorig jaar, en dat was ook wel zo. Maar heb toch nog even nagezocht om te vergelijken, en blijkt dat ze nu toch wel heel weinig rondjes hebben gereden. Wel meer dan het gemiddelde van Renault, maar een stuk minder dan Ferrari en Mercedes vorig jaar. Ze moeten nu hard aan de bak om die op te lossen anders kunnen ze de rest van hun testprogramma ook niet volledig afwerken. Dan kunnen het wel kleine problemen zijn maar starten ze het seizoen toch niet echt lekker, hoewel ze dat scenario vast ook wel in hun achterhoofd hebben. Ze zijn ook afhankelijk van hoe snel toeleveranciers in staat zijn problemen op te lossen. Denk maar aan de dynamo's van RedBull destijds.
Posts: 11.757
Maargoed net als BVONK ook al zegt, het is een opbouwjaar. Denken/verwachten dat zr meter op hoog niveau zitten is niet erg realistisch. Ff een BMWtje doen zoals in DTM is in F1 veel moeilijker denk ik.
Posts: 13.329
Een BMW-tje doen is lastig maar aan de andere kant is McLaren natuurlijk een fantastisch team. Die kunnen wel een auto bouwen.
Honda heeft ook gewoon een prima motor gebouwd hoor, dat zal allemaal wel meevallen. Het is gewoon een kwestie van het spul aan de praat krijgen en dan rijden ze minimaal de subtop. Denk zelfs dat ze later dit seizoen nog wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen.
Posts: 3.984
Zo'n gevoel heb ik ook.
Ik denk dat ze hoge ogen gaan gooien, misschien niet direkt maar in de loop van het seizoen. Dit team heeft de potentie plus ze hebben 2 top coureurs aan boord.
Samen met mercedes de beste line-up
Posts: 11.757
Uiteraard is het een goed team, maar net als Ferrari hebben ze vorig de plank flink misgeslagen hoewel het seizoen veelbelovend begon. Ze zullen zeker terugkeren naar de top net als Ferrari. Aan de coureurs zal het niet liggen en aan het geluid van de Honda ook niet. Line up van Ferrari is minstens net zo sterk overigens (ervanuit gaande darmt deze auto wel ok is voor Raikkonen)
Posts: 17.675
AyrtonS
McLaren heeft een zeer sterke line-up, maar samen met MB de sterkste?
Nico haalt het gemiddelde daar naar beneden voor mijn gevoel, heb dan persoonlijk meer met de Ferrari line-up, mits net zoals Brabham aangeeft de wagen beide rijders een beetje wil passen, 1e geluiden zijn alvast positief dus ik heb goede hoop.
Natuurlijk is McLaren een fantastisch team wat op termijn weer boven zal komen drijven, echter vrees ik dat dit een project er eentje voor de lange adem gaat worden, of Alonso die in de herfst van zijn carriere zit een goede move heeft gemaakt valt nog maar te bezien (even het financiele aspect buiten beschouwing gelaten natuurlijk want daar heb ik geen kijk op)
Posts: 11.757
Tsja of Alonso een goede move heeft gemaakt, moeilijk, heeft er bijna patent op achter het net te vissen wat dat betreft. Men noemt m wel Lucky-Alonso maar wat dat betreft weer niet. Ach ja, denk dat er gewoon een keuze moest worden gemaakt, en achteraf is de koe voorbij. Denk dat ie in de zomer al een knoop heeft doorgehakt. We gaan nu de kwaliteiten van Vettel bewonderen en ik denk dat t echt een hele grote is. Hij heeft ooit zn rijstijl weten aan te passen aan die duivelse diffuser (Webber is dat nooit goed gelukt) wat tegennatuurlijke acties vereiste. Dat is heel knap, en ik denk dat als je daartoe in staat bent, je toch zeer flexibel moet zijn. We zitten goed met zo'n gigant achter het stuur, en als Ferrari de zaken op rit heeft dan zie ik het record van Schumacher nog wel sneuvelen ook. :) Wat dat betreft denk ik dat de line-up van Mercedes toch de mindere is. Rosberg is goed, maar niet geniaal. Hamilton wel vind ik, en de laatste jaren zeer stabiel. Maar als die Benz niet meer dominant is zie ik Rosberg als eerste wegzakken, komt ie weer in verkeer etc.. Hamilton is een echte vechter, die geeft nooit op en weet inmiddels zn frustraties buiten de cockpit te houden.