user icon

Scuderia Toro Rosso presenteert auto voor 2015

  • Gepubliceerd op 31 jan 2015 17:23
  • comments 50
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso heeft in de pitstraat van Circuito de Jerez de auto onthuld waarmee Max Verstappen dit seizoen in de Formule 1 debuteert. De STR10 is een doorontwikkeling van de STR9 waarmee de Italiaanse renstal vorig jaar dertig punten pakte. De livery is zoals we inmiddels van het tweede team van Red Bull gewend zijn.

Teambaas Franz Tost is ervan overtuigd dat de STR10 de beste auto van Scuderia Toro Rosso ooit is. "Hij ziet er zuiver en mooi uit, en dat zijn vaak kenmerken van snelle wagens." Tussen nu en de eerste Grand Prix zal de bolide nog aanzienlijk veranderen. Max Verstappen kan niet wachten om te beginnen. "Zeker nu met de nieuwe auto sta ik te trappelen om aan de slag te gaan."

Reacties (50)

Login om te reageren
  • Ja ja, dat ziet er toch best wel snel uit als ik het zo op het eerste oog bekijk. Aparte neus, lang en met een potloodpunt.

    Laten we hopen dat Max hier fatsoenlijk mee voor de dag kan komen.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:26
    • @BRR met die potloodpunt gaat Max geschiedenis schrijven!!

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:31
    • Daar teken ik voor!;-)

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:31
  • Max op het circuit met de STR10:

    https://pbsPUNTtwimgPUNTcom/media/B8sQ8cmCYAAl5vL.jpg

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:28
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ligt het aan mij of zijn/ogen de auto's dit jaar langer?
    Wellicht zodat de grid niet zo leeg oogt als er maar 14-16 auto's aan de start verschijnen? ;-)

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:29
  • Mika1

    Posts: 1.510

    James Key staat bekend als een goede ontwerper dus laten we hopen dat die snel is.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:30
    • Het kan me niet schelen of die ontwerper snel is, als de auto dat maar wel is!

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:15
    • Hooper

      Posts: 505

      Wow...

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:23
  • Mooie auto weer. Livery zoals we 'm kennen, neus slank. Lijk een beetje op die van Ferrari en Mclaren zo te zien, met de vleugeltjes bovenop van Mercedes. Mooi en apart. Hoop dat Max met deze auto mooie resultaten kan gaan boeken komend jaar !

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:31
  • JV fan

    Posts: 2.099

    lelijke neus... , waarom dat goude niet tot aan de neuspunt...

    enorme airintake...

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:32
    • Ziet er erg strak uit ben benieuwd naar de eerste resultaten de komende 4 dagen! Ik heb een erg positief gevoel bij de insteek en motivatie van Torro Rosso dit seizoen

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:35
    • Valt toch wel mee die neus? Het is niet de mooiste nee. Die prijs gaat weer naar Mercedes. Maar hier valt mee te leven. Hij is vergelijkbaar met die van Ferrari.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:40
    • Maximo

      Posts: 6.800

      Mercedes de mooiste neus???

      Ik heb nog niets gezien, maar als zij met die van 2014 op de proppen komen is het ZEKER NIET de mooiste neus van 2015

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:56
    • De Red Bull is nog niet onthuld L;-)

      Maar tot nu toe heeft wat mij betreft de Mercedes de mooiste neus en de mooiste auto.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:01
    • Maximo

      Posts: 6.800

      McLaren mooiste neus en mooiste achterkant. Als een wesp is die wagen.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:04
    • Mercedes neus:

      abloadPUNTde/img/merc11mo1bPUNTjpg
      pbsPUNTtwimgPUNTcom/media/B8sHl5eCYAAkW3yPUNTjpg:large

      We hebben inderdaad de Redbull nog niet gezien, ben benieuwd. Maar tot nu toe vind ik de neus van Mercedes sowieso de mooiste.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:23
  • Prachtige livery en het ontwerp ziet er goed uit.

    image1PUNTredbullPUNTcom/rbx00593/0001/2/600/459/jer15_cov2_launch_str10PUNTjpg

    pbsPUNTtwimgPUNTcom/media/B8sOYq_IEAEIyStPUNTjpg

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:33
    • @LH

      Kan jij nu eens een link plaatsen zonder 3 keer PUNT erin te zetten??
      Btw. F1today zei laatst nog in een reactie dat dit eigenlijk helemaal niet meer hoeft,je kan dus gewoon de link plaatsen zonder PUNT erin te zetten en het werkt!!

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 20:37
  • Maximo

    Posts: 6.800

    Wat een grote luchtinlaat bovenin!

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:39
    • James Key vertelde dat ze het conservatief hebben aangepakt, ook met oog op de cooling. Ze wilden daar geen problemen van ondervinden.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:41
    • Maximo

      Posts: 6.800

      Gaan ze die luchtinlaat dan later nog kleiner maken?

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:57
    • Inderdaad zeg!

      pbsPUNTtwimgPUNTcom/media/B8sSs5vIMAM9uFMPUNTjpg

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:57
    • Maximo

      Posts: 6.800

      Hoop dat ze niet TE conservatief zijn geweest en dat deze agen met een top Renault motor Max de kans geeft om regelmatig in de punten te eindigen.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 17:59
  • Maximo

    Posts: 6.800

    Wat begint Max lang te worden.

    Gaat dat hem geen tijd kosten als hij zo groot wordt?

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:42
    • Hij lijkt lang omdat dat Spanjooltje nogal klein is...

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:16
    • Je zou dat spanjooltje nog bijna de fles geven...

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:50
    • Gezien het kinderachtige gedram dat Carlosje vertoonde toen hij bang was geen plekje te krijgen in de F1, is hij de fles inderdaad nauwelijk ontgroeid....

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:22
    • Dat bedoel ik...:-)

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:36
  • echnisch directeur James Key voegde toe: "We hebben de auto dit jaar op een andere manier ontworpen. Dat zul je niet echt zien, aangezien dit effectief een interim-auto is. Het lijkt nog niet op het eindproduct. De neus ziet er goed uit, maar ik verwacht dat die nog zal veranderen. In de eerste twee tests zoeken we geen topprestaties, maar willen we een gedegen basis opbouwen. Pas in test 3 zien we de echte STR10."

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:46
  • jderp

    Posts: 445

    Prachtige wagen met een mooie neus. Ik had alleen de punt ook goud gemaakt want zo ziet het er een beetje vreemd uit. Gelukkig geen kleine plasser aan de voorkant.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:55
    • Maximo

      Posts: 6.800

      Die neus hadden ze inderdaad helemaal goud moeten maken

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:00
    • maar dat is de cirkel van het RB logo.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:58
  • Ziet er inderdaad snel uit. Renault motor zit mooi ingepakt, super strak. Zoveel strakker dan de Ferrari bijvoorbeeld.

    Als de Renault een klap beter is kan STR elke race mee voor de punten, het chassis was vorig jaar al goed.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 17:59
    • heb je wel gezien hoe groot die side pods zijn zeker op het punt waar er "Renault" op staat? die dingen zijn de grootste tot nu toe. De Ferrari heeft juist hele slanke kasten

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:55
  • Maximo

    Posts: 6.800

    Ik ben benieuwd waarom dat stuk achter de sitepods met Renault erop in het zwart is en lijkt van een ander materiaal te zijn dat de rest van het bodywork. Het ziet er minder glimmend uit.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 18:02
    • Is dat niet hittewerend materiaal omdat de uitlaten daar in de buurt zitten?

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:23
    • @NBTR er is maar een uitlaat en de komt recht uit de achterkant van de van de auto recht onder de achter vleugel.

      @maximo misschien iets met design? of hitte redenen? en het glimt niet omdat daar geen verf zit.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:57
    • de uitlaat(1 maar) zit sinds verleden jaar bij alle auto's onder de achtervleugel.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 20:38
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Zonder chauvinisme is dit natuurlijk 1 van de lelijkste tot nu toe, hij doet nogal lomp ogen.
    Maar als ik het goed gelezen komt de uiteindelijke STR10 pas in Barcelona in actie, met nieuwe neus en voor en achtervleugel en zonder die grote haper. Belangrijkste is dat hij snel genoeg gaat zijn zodat Max flink wat puntjes kan binnen hengelen.

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 18:37
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Net wat meer foto's gezien, ziet er toch wel goed uit qua lijnen en bodywork, mooi verpakt om de renault-moter.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:45
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik ben allesbehalve chauvinistisch en vind dit juist op de Ferrari na de mooiste. Schitterend ontwerp!

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 18:45
    • Ik vind de livery niet mooi, maar als je daar even doorheen kijkt, dan zie ik wel een wagen die er goed uitziet. Ik vermoed dat het een auto zal blijken te zijn die stabiel rijgedrag paart aan behoorlijke snelheid. We gaan het meemaken!

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 19:25
    • Zo te zien heeft de TR echt een heel krap kontje,de krapste tot nu toe lijkt het wel.
      Nog geen loodrecht foto gezien.

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 20:34
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Zie hier het verschil tussen de 2014- en 2015-TR:

      Tweet

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 23:24
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Zie hier het verschil tussen de 2014- en 2015-TR:

      https://twitterPUNTcom/SkySportsF1/status/561595155049095169

      • + 0
      • 31 jan 2015 - 23:25
  • Aviflex

    Posts: 1.239

    niet mijn ding

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 19:44
  • Paulber

    Posts: 3

    Hebben julie al eens goed naar die monkey Seat onder de achtervleugel gekeken

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 21:09
  • Geen Jumbo of HSF op de auto?

    • + 0
    • 31 jan 2015 - 22:05
  • Paulber

    Posts: 3

    Prachtige auto met een super mooie neus is denk ik wel de meest doordachte
    En die monkey seat heeft ook een speciale vorm en aanhechtingspunten punt

    • + 0
    • 1 feb 2015 - 07:37

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar