user icon

Jaime Alguersuari leert van duel met Michael Schumacher

  • Gepubliceerd op 01 apr 2010 08:44
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso-coureur Jaime Alguersuari sleepte in Melbourne bijna zijn eerste punt in de Formule 1 in de wacht. Vijf ronden voor het einde ging zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher hem voorbij en de Mercedes GP-coureur eiste het laatste puntje voor zich op. Alguersuari wist de Duitser in totaal meer dan dertig ronden achter zich te houden en noemt het gevecht nu een nuttige les.

De jonge Spanjaard vertelt: "Schumacher pakte het punt, maar zonder het te realiseren gaf hij mij veel meer. Hij leerde me om de banden beter te begrijpen. Als ik beter met het rubber was omgegaan had ik maar één pitstop hoeven maken en dan had ik zeker punten gepakt. Ik realiseer me dat ik spoedig beter gebruik zal maken van de banden, vooral de zachte. Met het harde rubber begin ik al op het maximale niveau te komen, al dien ik er nog wel zuiniger mee om te gaan."

"Over Michael kan ik verder alleen zeggen dat hij zich superprofessioneel gedroeg. Hij zette me stevig onder druk zonder daarbij dingen te doen die in een conflict konden eindigen. Uiteindelijk profiteerde hij van een momentje van onoplettendheid toen we bij Pedro de la Rosa aankwamen. Maar na twee uur knokken verdienden Pedro, Michael en ik eigenlijk allemaal een puntje."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Niet om het geheel te bagatelliseren, maar het scheelde natuurlijk wel dat je hier te maken had met een opdrogende baan waardoor de coureurs in feite maar een droge lijn konden volgen.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 09:07
    • Waarom hadden Alonso, Hamilton en Webber daar geen last van dan?

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 10:57
  • @roy

    gelukkig zijn personen zoals jouw op de wereld, die waarschijnlijk netzogoed als alquersari gereden zouden hebben.

    het is gewoon knap van hem, en hij leert er vanzelfsprekend veel van, zon 7x WK achter hem houden doet hem goed

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 10:06
  • Deze jongen leert elke grandprix en gaat hier ook volwassen mee om. Vind het een hele prestatie dat hij Schumacher achter hem heeft weten te houden en ook mooi om te zien hoe hij daar zelf weer lering uit trekt. Hoop dat hij binnenkort wel wat punten pakt, maar hij zal beter moeten kwalificeren (want hij zit nog te ver achter Buemi), dan zie ik er wel een mooie toekomst in de F1 inzitten voor hem.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 10:38
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @patrickl
    niet bagatelliseren = ik zie dit niet als een excuus voor Schumi / ik zie dit niet als een vermindering van de prestatie van Alguersuari.

    Echter, in antwoord op je vrag of Alonso, Hamilton & Webber daar geen last van hadden, kan ik (in ieder geval voor Webber) volmondig JA zeggen: volgens mij had Webber er wel degelijk last van getuige zijn uitstapje buiten de baan waardoor Alonso en een bocht later ook Hamilton hem moeiteloos konden passeren. En later de \'aanvaring\' met Hamilton waarvoor hij nog een officiele reprimande heeft gekregen.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:49
    • Afgezien van al zijn blunders kwam Webber alsnog prima langs allerlei auto\'s en Alonso en Hamilton zeker.

      Alonso en Schumacher zaten vlak achter elkaar aan het eind van het veld toen de safety car verdween. Alonso gaat de hele zooi vorobij en zit in no-time aan de staart van Massa. Schumacher zit in no time aan de staart van Alguersuari ... en blijft daar zitten.

      Het zal best zijn dat die droge lijn inhalen moeilijker maakte, maar er waren zat coureurs die hun race verpest zagen door team blunders of spins en die dat wel weer grotendeels goed konden maken.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 18:21
  • de chief

    Posts: 62

    Ben met je eens Roy-NL, misschien moet raikonnen-Fan even een sabbatical nemen.
    Ondanks de knappe prestatie van Jaime, geeft het misschien ook aan dat Schumacher niet op zijn toprace niveau is.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 17:43
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @de chief:
    Gelukkig zijn er ook nog reacties die niet enkel schreeuwen. Als hier enkel mensen mogen reageren die een vergelijkbare prestatie als een coureur kunnen leveren, zou het hier ernstig stil zijn...

    Schumi zit inderdaad niet lekker in zijn vel (mede tgv het onderstuur van de Mercedes). Mooi dat Alguersuari hier zijn voordeel / leermomenten uit kan halen.

    • + 0
    • 2 apr 2010 - 08:35

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar