user icon

Hamilton: "Mercedes beste team waar ik ooit voor heb gewerkt"

  • Gepubliceerd op 27 dec 2014 10:03
  • comments 10
  • Door: Johan van den Beld
Lewis Hamilton heeft zijn werkgever Mercedes bedankt voor afgelopen seizoen, waarin de Engelsman voor de tweede keer kampioen werd. Het Duitse team is volgens Hamilton namelijk het beste team waar hij ooit voor heeft gereden.

"Veel mensen waren negatief toen ik voor Mercedes koos. Het leek erop dat iedereen het beter wist dan ik, terwijl ik alle informatie had. Ik wist wat Mercedes van plan was. Ross Brawn heeft mij de plannen van het team uitgelegd, waarna ik wist dat Mercedes Benz het woord verliezen niet kent."

"Ik heb waarschijnlijk nog nooit zo dicht bij een groep gestaan als dit seizoen, en ik denk dat Mercedes het beste team is waar ik ooit voor heb gereden."

Hamilton heeft in zijn carrière voor twee teams geracet. Naast Mercedes debuteerde hij bij het team van McLaren, waarvoor hij zes seizoenen uitkwam.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Concalves

    Posts: 505

    Ik weet nog heel goed hoe Hamilton werd neergehaald de de pers en forum leden op zowat elke F1 site en kijk nu. Het ergste was nog van die fake Hamilton fans.

    • + 0
    • 27 dec 2014 - 11:29
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Die jongen praat echt áltijd in extremen. Na een goede race was het zijn beste race ooit, had hij iets tegenwind dan was het zijn slechtste ooit, heeft hij een nieuwe zonnebril dan is het zijn mooiste ooit, Mercedes is zijn beste team ooit (van de twee)...

    Niet lullig bedoeld hoor, ik vind het wel grappig en vind Hamilton sowieso een groot sporter.

    • + 0
    • 27 dec 2014 - 13:33
    • Hij heeft nu ook de mooiste oorbellen ooit-:)

      • + 0
      • 27 dec 2014 - 16:27
    • Bedenk me net, als ie straks zegt dat ie ook het mooiste kapsel ooit heeft moeten we ingrijpen!
      Dat wil ik nog niet op m'n ..k hebben!

      • + 0
      • 27 dec 2014 - 16:29
    • Lewis heeft enorm veel talent. Jammer dat hij zo een oppervlakkig en vooral charisma loos karakter heeft.

      • + 0
      • 28 dec 2014 - 12:14
  • bvonk

    Posts: 930

    In zijn McLaren tijd was dat team geweldig en heeft toen gezegd dat hij dat team nooit zou verlaten. Is een moment opnamen en nu is het natuurlijk geweldig omdat Mercedes een erg sterke wagen heeft gebouwd maar we zullen zien hoe het in de toekomst gaat.

    • + 0
    • 27 dec 2014 - 13:59
  • Ik zal dit maar niet te letterlijk opvatten, quote: '' Ik wist wat Mercedes van plan was. Ross Brawn heeft mij de plannen van het team uitgelegd, waarna ik wist dat Mercedes Benz het woord verliezen niet kent."

    -------

    Dat begrijp ik niet helemaal, natuurlijk had hij een goed gevoel erover, met de informatie die hij heeft, maar het had toch ook maar zo kunnen zijn dat een ander team een nog beter plan van aanpak had waardoor het team van Mercedes toch tegen zou vallen...?

    Nou ja, de gok heeft zich goed uitbetaaald dus dan is het achteraf wel zo makkelijk zoiets te roepen, doet verder niks af aan wat Mercedes heeft gepresteerd met zijn rijders afgelopen jaar.

    Hopelijk in 2015 wat meer tegenstand, van Rosberg en andere teams / coureurs

    • + 0
    • 27 dec 2014 - 16:18
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Klop,

      Achteraf heeft hij natuurlijk al het gelijk aan zijn zijde.
      Maar het was gewoon wel een overwogen gok. Kan zijn dat de innovatie plannen en Brown van mercedes hem over de scheef hebbeb gehaald.
      Plus het boterde niet meer bij mclaren, de ene fout na de ander en geen topauto.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 14:14
  • Knap werk van Mercedes dit seizoen.
    Ik hoop wel dat het volgend jaar ze het wel moeilijker wordt gemaakt.
    Dat een van de MB coureurs kampioen werden was al heel snel bekend.

    • + 0
    • 28 dec 2014 - 09:37
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ik hoop het ook, echter vrees ik dat het verschil wellicht nog groter wordt omdat mercedes volgens mij niet alles heeft laten zien, immers was niet nodig.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 14:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar